The Last of Us tillkännagivet

Robot
The Last of Us tillkännagivet

Under VGA presenterades Naughty Dogs nya Playstation 3-exklusiva postapokalyptiska överlevnadslir som formligen osar av I Am Legend-vibbar och virusdoft från Resident Evil.

#naughty-dog, #the-last-of-us-remastered


Medlem
The Last of Us tillkännagivet

Naughty Dog ? I am game Älskar dom, deras spel är
bara för bra för att ignorera XD

Medlem

Dra mig baklänges! Först Uncharted 3 och nu detta. Ser episkt ut! I Am Legend möter Left 4 Dead 2.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem

Såg nice som fan ut, faktiskt. Såg ut som att den där zombiebrudens huvud hade en rejäl svamp på sig?

Kan vara det första spelet som är konsollexklusivt som jag faktiskt kommer att bry mig ett jota om.

OK, nu klarar jag av detta snabbt så att PC-barnen slipper: "Konsoler suger, PS3 har ingen prestanda, ååh nej kan inte utvecklarna satsa på Den Enda Sanna Plattformen PC och spelar man TV-spel är man dum i huvudet."

On topic: Det ser ju helt fantastiskt ut! Naughty Dog vet hur man jobbar med PS3:an .. Frågan är hur angeläget det känns med ännu ett spel om.. zombies, eller vad det var. Har svårt att tro att det blir annat än riktigt bra, dock!

Medlem

påminner mig på både i am legend och 28 dagar senare, ser sjuuuukt bra ut

Medlem

Zombies är det nya WW2, fan vad uttjatat det börjar bli. Detta ser dock riktigt bra ut. hoppas det kan hålla den känslan genom själva spelet också.

Medlem

Det är en sorts svamp som har tagit över mänskligheten ala cordyceps!

Medlem

Det verkar riktigt lovande. Hoppas på riktig kamp för överlevnad istället för att mörsa ner zombies med minigun.

Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

OK, nu klarar jag av detta snabbt så att PC-barnen slipper: "Konsoler suger, PS3 har ingen prestanda, ååh nej kan inte utvecklarna satsa på Den Enda Sanna Plattformen PC och spelar man TV-spel är man dum i huvudet."

On topic: Det ser ju helt fantastiskt ut! Naughty Dog vet hur man jobbar med PS3:an .. Frågan är hur angeläget det känns med ännu ett spel om.. zombies, eller vad det var. Har svårt att tro att det blir annat än riktigt bra, dock!

Hörrö, nu får du allt ta dig i kragen. Du får ju skriva default PC-rant i samband med något som faktiskt känns aktuellt för PC-fansen att klaga på. Spelet är ju inget FPS och är på så vis existensberättigat på konsol

(dock skönt att du skrev detta så tidigt så de andra "konsol-barnen" slapp ... )

Men men, on topic. Spelidéen verkar lovande och Naughty Dog har ju visat att de kan göra riktigt bra spel. Kommer absolut hålla ett öga på detta. Hoppas det blir en hård strid för överlevnad i mindre sammanhang än att man ska rädda hela jorden från dess undergång och är "the chosen one" och skit ...

Redaktör
Ponny

Myyys! Med Svamp


signatur

En Bamseponny av folket

Ish
Medlem

Ser riktigt awesome ut!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Naughty Dog! Yeah! Jag tippar på att de använder samma 3d-motor som i Uncharted 3. Grafiken är väldigt lik mellan dessa två titlar.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Ish
Medlem

Synd att det blir till konsol bara. Det betyder att det inte kommer va lika snyggt som trailern vill få en att tro.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:

Synd att det blir till konsol bara. Det betyder att det inte kommer va lika snyggt som trailern vill få en att tro.

Ho ho Där kom den ja Du har uppenbarligen inte spelat Naugthy Dogs andra spel? Just den biten behöver man inte vara orolig för när det kommer till dem

Medlem

ja, äntligen ett zombie-lir! Kan inte någon annan vara lika kreativ och göra typ ett ww2 spel. Eller varför inte, krig fast i nutid.

Medlem
Skrivet av blodChoklad:

ja, äntligen ett zombie-lir! Kan inte någon annan vara lika kreativ och göra typ ett ww2 spel. Eller varför inte, krig fast i nutid.

Ja ett ww2 vore på tiden. Inte släppts nåt på evigheter. cod2 är väl det senaste.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Ser riktigt grymt ut! Hoppas de kan behålla trailens känsla genom spelet också, och att det faktiskt handlar om far och dotters kamp om överlevnad med lite lugnare tempo. Inte bara springa runt och massakrera zombies...

Medlem

Efter allt rapporterat om tekniska problem med UC3 så börjar jag tveka att titta på deras titlar alls.

Vet ännu inte om det är Sony's firmware eller spelet säkert ännu, men något fuckup är det för väldigt många. BD-driven bara hackar och knakar, load-progress som aldrig blir klar, PS3 som bara stänger ned sig plötsligt osv.

Det är lite för mycket för att ignorera - men det är precis vad ND gör. Ingen respons alls till folk på nu nästan 6 veckor efter relase.

Själv har jag dock inga problem - men inget UC3 heller.

Medlem

Vilket företag dom har fått tag i dom där sony Jag hoppas på att det blir som ett Resident Evil: Outbreak fast massa bättre då såklart aja drömma går ju

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Efter allt rapporterat om tekniska problem med UC3 så börjar jag tveka att titta på deras titlar alls.

Vet ännu inte om det är Sony's firmware eller spelet säkert ännu, men något fuckup är det för väldigt många. BD-driven bara hackar och knakar, load-progress som aldrig blir klar, PS3 som bara stänger ned sig plötsligt osv.

Det är lite för mycket för att ignorera - men det är precis vad ND gör. Ingen respons alls till folk på nu nästan 6 veckor efter relase.

Själv har jag dock inga problem - men inget UC3 heller.

Jag har aldrig haft ett enda problem under tiden jag körde UC3! Min kompis kanske fick fyra händelser då något hände, men inget som störde honom, och han har kört ut spelet ca 14 gånger nu samt fått platinum!

Medlem

Wow epic trailer! blir verkligen sugen på att köra detta!

hoppas det inte bara blir till ps3... som det nog redan är!
tvingar mig köra ps3 juh! inte schyst

Medlem
Skrivet av Ish:

Synd att det blir till konsol bara. Det betyder att det inte kommer va lika snyggt som trailern vill få en att tro.

Har du sett en konsoll annat än på vykort?
Sett Uncharted och kanske spelat det(via HDMI på riktig skärm)?

ND har berättat bl.a på twitter att det är capture strikt ur spelmotorn.
http://twitter.com/#!/naughty_dog

Medlem
Skrivet av Yukki:
Skrivet av LariosoDog:

Efter allt rapporterat om tekniska problem med UC3 så börjar jag tveka att titta på deras titlar alls.

Vet ännu inte om det är Sony's firmware eller spelet säkert ännu, men något fuckup är det för väldigt många. BD-driven bara hackar och knakar, load-progress som aldrig blir klar, PS3 som bara stänger ned sig plötsligt osv.

Det är lite för mycket för att ignorera - men det är precis vad ND gör. Ingen respons alls till folk på nu nästan 6 veckor efter relase.

Själv har jag dock inga problem - men inget UC3 heller.

Jag har aldrig haft ett enda problem under tiden jag körde UC3! Min kompis kanske fick fyra händelser då något hände, men inget som störde honom, och han har kört ut spelet ca 14 gånger nu samt fått platinum!

Tack för beskedet - bra att veta att det inte är obligatoriskt problem.
Men när folk köpt konsoll bundlat med UC3 och fått problem då undrar man verkligen.

Kört SP-delen då?

När jag fått höra hur problemen fortskrider och priset under 350kr blir det väl köp kanske, vi får se.

Ish
Medlem
Skrivet av GodsGreatest:
Skrivet av Ish:

Synd att det blir till konsol bara. Det betyder att det inte kommer va lika snyggt som trailern vill få en att tro.

Ho ho Där kom den ja Du har uppenbarligen inte spelat Naugthy Dogs andra spel? Just den biten behöver man inte vara orolig för när det kommer till dem

Jo då, men är man van vid PC's grafik så duger inte konsol oavsett hur bra det är för att vara konsol.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

This is gonna be Legen... Wait for it... Dary!

Medlem

Japp! Ta hit spelet.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Precis i slutet på videon när dem sprang ut ur huset och man såg allt gräs som vuxit vilt genom asfalten, då fick jag verkligen I Am Legend känsla på det. Sen såg dessa monster lite lika ut som dem i I Am Legend också, tycker jag

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av GodsGreatest:
Skrivet av Ish:

Synd att det blir till konsol bara. Det betyder att det inte kommer va lika snyggt som trailern vill få en att tro.

Ho ho Där kom den ja Du har uppenbarligen inte spelat Naugthy Dogs andra spel? Just den biten behöver man inte vara orolig för när det kommer till dem

Jo då, men är man van vid PC's grafik så duger inte konsol oavsett hur bra det är för att vara konsol.

Du ändrar argumenten efter hand - först erkänner du att det ser så bra ut att det absolut inte är konsoll(underförstått).

När så framgår att det är taget direkt från motorn så är det "bara" bra för att vara konsoll.

Jag tror säkert att spel som nyttjar allt av det senaste på grafikkorten till PC ser bättre ut än hårdvaran i konsoll klarar- det vore skam annars då det kostar 3-5 ggr så mycket som hårdvara.

Men menar ändå att det är marginellt bättre och det krävs spel som verkligen tar vara på det. Hur många titlar har man att välja på egentligen?

Det är ju rent larv att säga att det är så dåligt så man inte vill spela det för att det skulle se "dåligt" ut.

Som jag sa tror jag inte du sett konsoll annat än på vykort.

Ish
Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av Ish:
Skrivet av GodsGreatest:
Skrivet av Ish:

Synd att det blir till konsol bara. Det betyder att det inte kommer va lika snyggt som trailern vill få en att tro.

Ho ho Där kom den ja Du har uppenbarligen inte spelat Naugthy Dogs andra spel? Just den biten behöver man inte vara orolig för när det kommer till dem

Jo då, men är man van vid PC's grafik så duger inte konsol oavsett hur bra det är för att vara konsol.

Du ändrar argumenten efter hand - först erkänner du att det ser så bra ut att det absolut inte är konsoll(underförstått).

När så framgår att det är taget direkt från motorn så är det "bara" bra för att vara konsoll.

Jag tror säkert att spel som nyttjar allt av det senaste på grafikkorten till PC ser bättre ut än hårdvaran i konsoll klarar- det vore skam annars då det kostar 3-5 ggr så mycket som hårdvara.

Men menar ändå att det är marginellt bättre och det krävs spel som verkligen tar vara på det. Hur många titlar har man att välja på egentligen?

Det är ju rent larv att säga att det är så dåligt så man inte vill spela det för att det skulle se "dåligt" ut.

Som jag sa tror jag inte du sett konsoll annat än på vykort.

Eftersom du verkar veta bättre än mig vad jag menar kan ju du sköta mina kommentarer i fortsättningen kthxbye.

edit/ Jag äger både PS3 oh 360, så nog har jag sett konsol på annat än vykort. Det är rent larv att ANTA saker om folk. Jag vet inte vad du sitter på för dator, men den måste vara rätt sunkig om du kan jämföra PC grafik med konsol. Just sayin'.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

12
Skriv svar