Richard Garriotts ultimata RPG kan bli Ultima Online 2

Robot
Richard Garriotts ultimata RPG kan bli Ultima Online 2

Legendariska "Lord British" säger att han fortfarande för samtal med Electronic Arts om att återvända och få tillgång till Ultima-varumärket igen.

#electronic-arts


Inaktiv
Richard Garriotts ultimata RPG kan bli Ultima Online 2

Ifall hans nya spel går i samma spår som UO gjorde innan allt skräp så blir det ett garanterat köp!

Medlem

Jag tror på Lord British. Det är möjligt att hans designideal är för gamla för ett modern nytt spel eller för gammalt för att locka till sig ny bra talang att faktiskt göra dom här designidealen feta. Men jag ser helt klart fram emot att få se vad det blir.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Medlem
Skrivet av Sanazin:

... -.-

typ...


signatur
Ish
Medlem

Ptja, han misslyckades sist han försökte göra ett MMO..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Man lär sig av sina misstag sägs det, så jag hoppas verkligen på det här

Medlem
Skrivet av Ish:

Ptja, han misslyckades sist han försökte göra ett MMO..

Inte alls, Tabula Rasa var ett riktigt kul spel som inte liknade något annat MMO och nyskapande är något som idag är väldigt sällsynt inom spelindustrin.

Medlem

Garriott eller ej, det här kanske bara är cynikern i mig som talar men om EA har ett finger med i spelet så lär det nog knappast bli en återgång till Ultima Onlines storhetstid.

Medlem

Wow, så många timmar man har med UO, saknar det som fan, har funderat på att hitta nån liten obskyr server och köra igång igen. Bara skill-systemet och crafting-systemet följer med i det nya, om det blir nåt. Paragons får mer än gärna återkomma, bara bra saker. Hoppas hoppas:)

Inaktiv
Skrivet av Ish:

Ptja, han misslyckades sist han försökte göra ett MMO..

Skulle aldrig kalla Tabula Rasa för ett misslyckande. Långt ifrån. Det var sjukt kul och snyggt som fan. Det kom i helt fel tid helt enkelt.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Ish
Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Ish:

Ptja, han misslyckades sist han försökte göra ett MMO..

Inte alls, Tabula Rasa var ett riktigt kul spel som inte liknade något annat MMO och nyskapande är något som idag är väldigt sällsynt inom spelindustrin.

Skrivet av SToFo:
Skrivet av Ish:

Ptja, han misslyckades sist han försökte göra ett MMO..

Skulle aldrig kalla Tabula Rasa för ett misslyckande. Långt ifrån. Det var sjukt kul och snyggt som fan. Det kom i helt fel tid helt enkelt.

Jag gilla det som fan också, men det lades ner efter typ 4-5 månader, alltså misslyckades det. Ingen ursäkt i världen kan ändra på det.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Det lades ner medans det gick med vinst...

Medlem

DO WANT!


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

tabula rasa må ha misslyckats, men det verkar som om att Garriot gjorde ett bra spel, så han misslyckades inte.

Medlem

Hann aldrig med att testa Tabula Rasa synd nog, men det här nya projektet verkar sannerligen bli nice. Personligen så hoppas jag inte att det blir Ultima då nya IPn är så få som det är.

Det sagt så gillar jag fortfarande Ultima.


signatur

// Bacon <3

Medlem

låt han hålla på... de e på tok för lite maffiga RPG i PC-världen... å vore de inte najs med en uppföljare till UO om nått år eller två när UO har en sissodära 15 år på nacken?

Medlem
1
Skriv svar