Nintendo: Även framtida Zelda-spel ska rörelseberikas

Robot
Nintendo: Även framtida Zelda-spel ska rörelseberikas

"Jag tror ärligt talat inte att vi kan gå tillbaka till knappkontroller nu", hotar Zelda-bossen Eiji Aonuma.

#the-legend-of-zelda-skyward-sword


Medlem
Nintendo: Även framtida Zelda-spel ska rörelseberikas

Nu förstår jag inte riktigt hur de tänker? Så vitt jag vill minnas, så har feedbacken för rörelsekontrollerna aldrig varit på topp. Om något så vill ju människor spela med handkontrollen igen.

Låt ungarna leka runt med rörelsekontrollerna i sina barnspel och låt oss "äldre" använda handkontrollen. Jag vet då ingen 25+ årig man som vill stå och fäktas mot luft i sitt vardagsrum.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Keza:

Nu förstår jag inte riktigt hur de tänker? Så vitt jag vill minnas, så har feedbacken för rörelsekontrollerna aldrig varit på topp. Om något så vill ju människor spela med handkontrollen igen.

Låt ungarna leka runt med rörelsekontrollerna i sina barnspel och låt oss "äldre" använda handkontrollen. Jag vet då ingen 25+ årig man som vill stå och fäktas mot luft i sitt vardagsrum.

Det har inte varit bra men förbättras. Spelen har ju varit mer annorlunda och nyskapande med att kunna röra. Tar det nu bort det försvinner det en HELDEL saker man skulle kunna göra. Bästa är ju att det kan förbättra spelsättet. Till Wii U kan det hända roliga saker (Y)


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Visst rörelsekontroller kan vara en kul grej ibland men i skyward sword är det alldeles för mycket av det. Låt vissa items eller vissa specifika områden utnyttja rörelsekontrollerna å ge oss ordentliga handkontroller i övrigt!

Medlem

"Hotar" höhöhöhö


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag tillhör nog en av de få men jag ser gärna fram emot ett nytt Zelda-spel med rörelsekontroller. Visst hade Skyward Sword sina brister men fy tusan vad mycket roligare svärdsstriderna blev jämfört med föregående Zelda-spel!

Medlem

Så länge dom förbättrar den och aldrig mer i livet använder harpan som musikinstrument med den implementeringen så är jag nöjd.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Så länge dom förbättrar den och aldrig mer i livet använder harpan som musikinstrument med den implementeringen så är jag nöjd.

+1

Håller fullständigt med! Harpan var totalt talanglös i spelet!

Skrivet av Zane86:
Skrivet av Struggle:

Så länge dom förbättrar den och aldrig mer i livet använder harpan som musikinstrument med den implementeringen så är jag nöjd.

+1

Håller fullständigt med! Harpan var totalt talanglös i spelet!

Trist att höra att den inte slog an rätt sträng hos er.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Zane86:
Skrivet av Struggle:

Så länge dom förbättrar den och aldrig mer i livet använder harpan som musikinstrument med den implementeringen så är jag nöjd.

+1

Håller fullständigt med! Harpan var totalt talanglös i spelet!

Trist att höra att den inte slog an rätt sträng hos er.

Hade ju varit betydligt bättre om man fick plinga själv istället för att bara försöka hålla takten. Om man t.ex. skulle ha behövt att föra wii-moten på ett speciellt vis för att göra en speciell låt (läs Ocarina of Time) så hade det varit mycket bättre. Men att bara försöka hålla takten var ju inte riktigt... genomtänkt.

Medlem

Jag tycker rörelsekontrollen fungerar riktigt bra i SWS. Visst känns den lite random till en början, men när man väl lärt sig hantera den och inte gör massa snabba korta rörelser så är den allt som oftast precis. Och de få gånger Link inte lyder ens rörelser så har man överseende med det för helheten är så bra.

Ser gärna att de fortsätter i samma spår, tycker det ger väldigt mycket till immersionen att man hela tiden är delaktig, och inte bara sitter o trycker massa knappkombinationer.

Medlem

Skulle gärna se Zelda på PC... och utan rörelsetrams. Och då kan vi lika gärna få Mega Man på PC också när vi ändå är igång och drömmer

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Zane86:
Skrivet av Struggle:

Så länge dom förbättrar den och aldrig mer i livet använder harpan som musikinstrument med den implementeringen så är jag nöjd.

+1

Håller fullständigt med! Harpan var totalt talanglös i spelet!

Trist att höra att den inte slog an rätt sträng hos er.

Höhö, nu är det humor på hög nivå!

Men precis som, Zane säger det är lite tråkigt att bara "hålla" takten, sedan var det lite krångligt och svårt då wiimoten inte hängde med, som tex när man spelade på scenen i pumpkin tavernan och skulle titta på händerna på två gubbar. Kändes bara, nej...

Ocarina of Time, var intressant för man lärde sig låtarna och dom satt i huvudet. Fick ju klura även vilken låt som skulle spelas var etc. Inte för det kanske var så svårt men det gav lite mera tyckte jag.


signatur

Nämen!

Medlem

ps, jag tror att windwaker´n vore roligare som instrument isf med wiimote.


signatur

Nämen!

Medlem

Detta var väl det sista man ville höra om framtida Zelda-spel. Serien dog lite i mina ögon vid lanseringen av Wii och Twilight Princess... Om man ens ska testa SwS återstår att se, som någon tidigare skrev det känns lite meh, att vifta runt med med en Wiimote när man är lite äldre.

Medlem

Även om rörelseskemat berikar Zelda på väldigt många funktioner så känner jag fortfarande att jag hellre vill se spel med standard-kontroll framför de som kräver rörelse, om inte detta går, låt iaf spelaren bestämma själv.

Medlem

Snälla skippa allt viftande i spel.
Barnen kan få stå och vifta om dom känner för det men jag vill ha möjligheten att välja att inte vifta runt som en dåre i vardagsrummet.
Sitta bakåtlutad i soffan och bara slappna av med ett härligt spel på skärmen så blir jag nöjd.
Med "rörelseberikade" spel så blir det inte så mycket slappande >.<
Kommer med strösta säkerhet inte lämna datorn bakom mig till förmån för konsol som första spelval dom närmaste åren helt klart.

Redaktör
Ponny

Helt rätt beslut, åtminstone vad gäller svärdstriderna. De var en liten revolution i sig (tyvärr fem år för sent, men ändå)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag har problemet att Link inte gör som jag vill när jag svingar. Tycker ofta att han slår från vänster till höger när jag slår från höger till vänster och så vidare.


signatur

Gaming is a lifestyle!

Medlem

Jag har inte spelat skyward sword så jag kan som inte säga något, men när det kommer till twilight princess så föredrog jag gamecube versionen.

Medlem

Kameravinkeln och kontrollen var bland det sämsta inom Zelda-väg någonsin. Dock måste jag säga ändå att det var ganska kul att slåss med kontrollen.

Medlem

Jag har kommit en bra bit in i Zelda: Skyward Sword och måste säga att det är en roligare upplevelse än Twilight Princess just för att Wiimoten används på ett kreativt sätt. Zelda: TLP må ha lite mäktigare stäming men totalt sett tycker jag att Skyward är roligare att spela.

Ska tilläggas att jag är 28, och har inga problem med att vifta med min Wii-mote.

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Zane86:
Skrivet av Struggle:

Så länge dom förbättrar den och aldrig mer i livet använder harpan som musikinstrument med den implementeringen så är jag nöjd.

+1

Håller fullständigt med! Harpan var totalt talanglös i spelet!

Trist att höra att den inte slog an rätt sträng hos er.

Höhö, nu är det humor på hög nivå!

Men precis som, Zane säger det är lite tråkigt att bara "hålla" takten, sedan var det lite krångligt och svårt då wiimoten inte hängde med, som tex när man spelade på scenen i pumpkin tavernan och skulle titta på händerna på två gubbar. Kändes bara, nej...

Ocarina of Time, var intressant för man lärde sig låtarna och dom satt i huvudet. Fick ju klura även vilken låt som skulle spelas var etc. Inte för det kanske var så svårt men det gav lite mera tyckte jag.

Håller fullständigt med dig! Särskilt det där med att spela på tavernan... Harpan kändes helt ovärdig resten av spelet. Ocarina of Time och Wind Waker var ju mycket bättre instrument! Fast då var dom ju "titelföremålet" till skillnad från Harpan. Hade den varit mer central i spelet hade det nog hetat "The Legend of Zelda: Goddess's Harp", vilket förresten låter som nån sorts urlöjligt mesig tolkning av Guitar Hero O.o

Hade det inte varit för harpan hade nog Skyward Sword snott förstaplatsen från Wind Waker på min lista över Topp-5-Zeldaspel.

1
Skriv svar