GOTY 2012, plats 5

Redaktör
Ponny
GOTY 2012, plats 5

Såhär är det: 2011 är inte till ända, FZ har inte hunnit utse årets bästa spel ännu och 2012 är bara en rosaskimrande fantasi (kind of). Ändå tänker jag ge mig på projektet att utse 2012 års bästa spel – från mitt perspektiv. Under tio dagar kommer jag presentera ett spel om dagen som jag tror/hoppas/önskar ska rista in en plats i mitt spelhjärta.

10. South Park: The Game
9. Hitman: Absolution
8. Final Fantasy XIII-2
7. Paper Mario 3DS
6. The Last Story

Plats 5, Tomb Raider
Jag, mitt nöt, trodde att Tomb Raider skulle släppas i år. Det hade varit fint, men man får inte alltid som man vill. Till hösten kan det däremot bli åka av. Laras reboot är en av få omstarter som känns vettig, som att den behövs. Uncharted-serien fyller visserligen en stor del av hennes forna syfte, men att säga att Nates äventyr är något annat än extremt enkelspårigt vore att ljuga. Men det är okej – nån ska vara det också (Uncharted 3 är dessutom det bästa speläventyret av de alla. Punkt).

Men det behövs mer. Precis som det finns vansinnigt mycket shooters att välja bland behövs maffiga äventyr. Jag tror och hoppas att lady Croft ska tillfredsställa suget efter den stora, öppna, matinékänslan. Istället för att nån håller mig i handen vill jag knuffas utför ett stup, mot det stora okända. Och kraschlanda i något fantastiskt.

[ia=480364; large]
En välbehövlig nystart.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

GOTY 2012, plats 5

Väldigt! skeptisk mot det extremt viseralt blodiga som sker vid misslyckad QTE.

Vill inte se Lara få skallen krossad i små blodiga bitar av en fallande sten.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Den här rebooten tror jag också på. Lär bli riktigt mysigt.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Traveller in time:

Väldigt! skeptisk mot det extremt viseralt blodiga som sker vid misslyckad QTE.

Vill inte se Lara få skallen krossad i små blodiga bitar av en fallande sten.

Då får du öva upp din fingefärdighet! Mmm!?

Nej, men jag tror inte att det här blir så stor del av spelet. Gissar på qte-inslag som i Uncharted, men man har haft fel förr...


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar