The Last of Us – en milstolpe för spelindustrin?

Robot
The Last of Us – en milstolpe för spelindustrin?

Med The Last of Us ämnar Naughty Dog att förändra hela spelindustrins berättarteknik.

#naughty-dog, #the-last-of-us-remastered


Grafikfejs
Paradox Interactive
The Last of Us – en milstolpe för spelindustrin?

Som bäddat för en miljard scriptade mellansekvenser. Nej tack.


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

p0k
Medlem

Undrar om Naughty Dog har hört talas om BioWare...vilka pods

Förövrigt, dom vill "förändra" spelscenen, med ett PS3 exklusivt spel? komigen? console?

idioter.

Medlem

Låter bra om de kan leverera vill säga.
Men kul att dom sätter press på sig själva. En bra historia gillar jag över det mesta vad grafik och kontroll heter.. men för den skull hoppas jag de inte glömmer bort att göra det bra oxå.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Måste säga att när jag läste "ämnar att "förändra hela jävla industrin"" och" PS3-exklusiva The Last of Us" i samma mening, så blev jag lite smått förvirrad... Klarar man inte av att göra åtminstone en portning till PC så ska man nog inte ta i så som dem verkar göra.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag tror på Naughty Dog. Dom har levererat tidigare.
Kommer bli intressant detta! Bra trailer.


signatur

Have a good time!

Medlem

Hur många gånger har vi hört designers skryta om hur bra och revolutionerande deras eget spel är?
Trailern var dock shysst och gav mig The Walking dead (TV serien) vibbar.

Skrivet av MaxC:

Som bäddat för en miljard scriptade mellansekvenser. Nej tack.

Just det, finns det något träligare än konstanta spelavbrott där de skall tjata skallen av en?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Låter perfekt. Som om de har fokuset där det hör hemma, story, karaktärer och singleplayer.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Bara jag som tyckte tjejen i spelet var väldigt lik Juno (Ellen Page)?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av p0k:

Undrar om Naughty Dog har hört talas om BioWare...vilka pods

Förövrigt, dom vill "förändra" spelscenen, med ett PS3 exklusivt spel? komigen? console?

idioter.

Varför skulle man inte kunna förändra spelscenen med ett PS3 spel? Speciellt när de pratar om story snarare än grafik.


signatur

// Bacon <3

Inaktiv

Det är ett konsolspel, allt är begränsat, inte bara grafiken.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Denna trailer klår diablo 3 trailern med hästlängder. Och D3 är hypat, jag tror detta kan bli ett riktigt bra spel

Medlem

Max Payne (1+2) var ju helt fantastiskt gällandes story, berättelse och karaktärerna. Fortfarande mina favoritspel (singleplayer). Jag kan bara hoppas på att Max Payne 3 också kan leverera.
Det Naughty Dog försöker göra låter intressant men någon slags revolution tror jag inte ett dugg på. Jag har gärna fel, men ser då fram emot en eventuell PC-utgåva.

Medlem
Skrivet av Floffe:

Det är ett konsolspel, allt är begränsat, inte bara grafiken.

Exempelvis?


signatur

// Bacon <3

Medlem

dead island och i am a legend mix?

Medlem
Skrivet av Ischim0n:

Denna trailer klår diablo 3 trailern med hästlängder. Och D3 är hypat, jag tror detta kan bli ett riktigt bra spel

Trailers är trailers och har ofta väldigt lite med hur bra ett spel är.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

o_____O
Sjukt stora ord där mannen. Upp till bevis.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Half-Life skrattar åt detta, fast bra blir det säkert


signatur

AYY LMAO

Inaktiv
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Floffe:

Det är ett konsolspel, allt är begränsat, inte bara grafiken.

Exempelvis?

Konsolspel går ut på att trycka ner en knapp och eventuellt styra vilken riktning man vill gå. Allt annat gör spelet åt en.

Bra spel är komplexa. Ett par stycken knappar på en handkontroll kräver att ett bra spels tusentals möjligheter måste förenklas och krympas ner i en handfull knappar och en halvt fungerande joystick. Man sätter tvångströja på spelen, och tyvärr manifesteras det också i användarbasen som inte är särskilt begåvad. Bara grejen att köpa en konsol är dumt, det är en av de sämsta investeringar man kan göra.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem
Skrivet av Floffe:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Floffe:

Det är ett konsolspel, allt är begränsat, inte bara grafiken.

Exempelvis?

Konsolspel går ut på att trycka ner en knapp och eventuellt styra vilken riktning man vill gå. Allt annat gör spelet åt en.

Bra spel är komplexa. Ett par stycken knappar på en handkontroll kräver att ett bra spels tusentals möjligheter måste förenklas och krympas ner i en handfull knappar och en halvt fungerande joystick. Man sätter tvångströja på spelen, och tyvärr manifesteras det också i användarbasen som inte är särskilt begåvad. Bara grejen att köpa en konsol är dumt, det är en av de sämsta investeringar man kan göra.

Shenmue är ett bevis på att du har sjukt fel, så gå och köp dig en konsoll (PS3\Xbox 360) eller båda två och kör lite goa spel =).

Medlem

Fast ett bra spel med omspelningsvärde har fokus på gameplay, inte story.
Storyn är bara en ursäkt för att få åka från A till B för att döda lite folk.

Hellre ett spel som är roligt att just spela, än en spännande story eller bedårande grafik.

Tyvärr så går utvecklingen mot grafik och story, och glömmer vad ett spel är i processen. / Rant

Medlem

"Och det kanske inte tilltalar gamers." - Tur att de valde rätt industri då, oh wait.

Medlem
Skrivet av Floffe:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Floffe:

Det är ett konsolspel, allt är begränsat, inte bara grafiken.

Exempelvis?

Konsolspel går ut på att trycka ner en knapp och eventuellt styra vilken riktning man vill gå. Allt annat gör spelet åt en.

Bra spel är komplexa. Ett par stycken knappar på en handkontroll kräver att ett bra spels tusentals möjligheter måste förenklas och krympas ner i en handfull knappar och en halvt fungerande joystick. Man sätter tvångströja på spelen, och tyvärr manifesteras det också i användarbasen som inte är särskilt begåvad. Bara grejen att köpa en konsol är dumt, det är en av de sämsta investeringar man kan göra.

Så du menar på fullt allvar att man automatiskt blir dummare för att man styr ett spel med joystick och knappar istället för mus och tangentbord? PC-elitism på FZ forum är väl ingen nyhet, men detta tar nog priset...

Medlem

Blir intressant att höra med om detta spel framöver!

Medlem
Skrivet av Floffe:

Konsolspel går ut på att trycka ner en knapp och eventuellt styra vilken riktning man vill gå. Allt annat gör spelet åt en.

Bra spel är komplexa. Ett par stycken knappar på en handkontroll kräver att ett bra spels tusentals möjligheter måste förenklas och krympas ner i en handfull knappar och en halvt fungerande joystick. Man sätter tvångströja på spelen, och tyvärr manifesteras det också i användarbasen som inte är särskilt begåvad. Bara grejen att köpa en konsol är dumt, det är en av de sämsta investeringar man kan göra.

Det där var en bra kandidat för priset till årets dummaste inlägg.

Moderna spelkontroller har väl ca 12 stycken knappar, två analoga spakar samt en D-pad. Kombinera detta med att det faktiskt går att göra kombinationer där du håller in en knapp samtidigt som du trycker på en annan och/eller drar en spak åt något håll. Jag vet inte exakt hur det är på andra kontroller men en DS2 har väl även sex (?) knappar som är tryckkänsliga och kan känna av hur hårt du trycker.

Medlem
Skrivet av Holmes:
Skrivet av Floffe:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Floffe:

Det är ett konsolspel, allt är begränsat, inte bara grafiken.

Exempelvis?

Konsolspel går ut på att trycka ner en knapp och eventuellt styra vilken riktning man vill gå. Allt annat gör spelet åt en.

Bra spel är komplexa. Ett par stycken knappar på en handkontroll kräver att ett bra spels tusentals möjligheter måste förenklas och krympas ner i en handfull knappar och en halvt fungerande joystick. Man sätter tvångströja på spelen, och tyvärr manifesteras det också i användarbasen som inte är särskilt begåvad. Bara grejen att köpa en konsol är dumt, det är en av de sämsta investeringar man kan göra.

Så du menar på fullt allvar att man automatiskt blir dummare för att man styr ett spel med joystick och knappar istället för mus och tangentbord? PC-elitism på FZ forum är väl ingen nyhet, men detta tar nog priset...

Snälla beblanda inte alla oss PC-spelare med denna snubbe.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Jag tror att det han vill få fram är att han ska göra ett spel med atmosfär. Det är det väldigt få spel som faktiskt har.
Fallout 1 & 2, Ico, Shadow of the collossus, Stalker-serien.. några spel som faktiskt fångar atmosfären av världen som får en att sjunka in.

Medlem

Eftersom att Naughty Dog gör det är det ingen tvekan om att spelet kommer att bli bra, revolutionerande storytelling? Får se, inte omöjligt som ett tidigare apskaft så vänligt föreslog bara för att de är ett konsollspel. Kommer att bli bra!


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Jag vill spela ett spel inte se på massa mellansekvenser var tionde minut, det här blir säkert skit.

Medlem

Naughty Dog är nice, men känns som om detta är typ ett aktivt projekt av "I Am Alive" från ubisoft..


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

123
Skriv svar