14 minuter Vita-Uncharted

Robot
Medlem
14 minuter Vita-Uncharted

Fy fan vad jag vill ha, men PSV känns som en ganska hopplös plattform när smartphones och surfplattor kommer nå upp till samma kvalité som PSV-spelen nästa år. Ipad 3 kommer förmodligen ha ganska så identisk hårdvara i sig som PSV. Dock som det Uncharted-fan man är så lär det bli ett PSV trots allt

Så oerhört meningslöst och lökigt med touchkontroll i det här spelet? Varför skulle man vilja ha det när man har styrspakarna..? Man borde inte implementera touchkontroller om de inte tillför något ordentligt, vilket det absolut inte gör i såna här spel. Usch och fy. Däremot blir det säkert ett fantastiskt spel, och det skadar ju inte eftersom man ändå kan spela med riktiga kontroller också

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Fy fan vad jag vill ha, men PSV känns som en ganska hopplös plattform när smartphones och surfplattor kommer nå upp till samma kvalité som PSV-spelen nästa år. Ipad 3 kommer förmodligen ha ganska så identisk hårdvara i sig som PSV. Dock som det Uncharted-fan man är så lär det bli ett PSV trots allt

grafiken är ju dock inte allt, trodde typ wii, nintendo ds och minecraft redan hade bevisat det.

det lär ju även komma en hel del stora spel till psv som inte ens skulle kunna gå å köra på en tablet eller en smartphone pga av att dom inte har dualsticks eller knappar.

personligen (vet att andra också tycker så) så vill jag t.ex inte jag lira ett maffigt fps på min smartphone och ha saker över hela skärmen som gör spelet ospelbart, man vill lira nått enklare, typ angry birds eller tetris.

så jag tycker iaf inte att den är så hopplös som alla säger

Medlem
Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av Bojkott:

Fy fan vad jag vill ha, men PSV känns som en ganska hopplös plattform när smartphones och surfplattor kommer nå upp till samma kvalité som PSV-spelen nästa år. Ipad 3 kommer förmodligen ha ganska så identisk hårdvara i sig som PSV. Dock som det Uncharted-fan man är så lär det bli ett PSV trots allt

grafiken är ju dock inte allt, trodde typ wii, nintendo ds och minecraft redan hade bevisat det.

det lär ju även komma en hel del stora spel till psv som inte ens skulle kunna gå å köra på en tablet eller en smartphone pga av att dom inte har dualsticks eller knappar.

personligen (vet att andra också tycker så) så vill jag t.ex inte jag lira ett maffigt fps på min smartphone och ha saker över hela skärmen som gör spelet ospelbart, man vill lira nått enklare, typ angry birds eller tetris.

så jag tycker iaf inte att den är så hopplös som alla säger

Det finns en hel del kontrollösningar till smartphones och surfplattor. På Android kan du t.ex. använda en 360-kontroll och Apple har ju Airplay där du kan streama spelen på din TV med hjälp av Apple TV, eller genom att koppla in den med HDMI-kabel.
http://www.youtube.com/watch?v=F2S0f16fwQs

PSV har så mycket negativt runtomkring sig som lär få folk att strunta i att köpa den. T.ex. att man måste köpa en minneskort för att kunna spela vissa spel, och allt fler spelutvecklare satsar ju mer på Android och IOS.

Sen kan jag ju hålla med om att kvalitetsspel som finns/kommer på t.ex. PSV och 3DS är långt ifrån majoriteten av dom spel som finns på smartphones och surfplattor, men det dröjer nog inte länge innan vi lär få se riktigt stora titlar även där. Några exempel på kvalitetsspel som redan finns är ju Real Racing 2 (ungefär som Gran Turismo och Forza), Infinity Blade (något förenklat men stort och riktigt skoj och välgjort), Dead Space, och snart så kommer ju även GTA 3.

Helt hopplös lär den inte bli, jag personligen kommer i alla fall ge den en chans, men jag tror den kommer sälja ganska dåligt här i Europa, vilket på lång sikt kan drabba spelutbudet. Man kan ju dock alltid hoppas att jag har fel

Medlem

*10 minuter Vita-Uncharted

Ser väl lite intressant ut men kan tänka mig att något som kommer begränsa den hårt när de har såhär höga ambitioner är lagringsutrymme. Ett par spel i Uncharted-klass och även de fetare av minneskorten lär börja se lesset ut. Eller ja, det är ju bara en gissning men till och med DS-spelen är väl typ i 100MB-klassen eller nå't ? Det här ser ju liiite mer högupplöst ut mm mm.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Kommer det inga bra spel till PSV så kommer det här bli en flopp oxo precis som den förra. Visst Uncharted är bra men det behövs många fler. Touchen på baksidan är väl kul om dom lyckas hitta nån smart funktion för den, men att som i filmen klättra uppåt genom att göra imse-vimse-spindel-moves istället för att dra spaken uppåt känns bara fånigt. Kommer säkert vara jobbigt i längden också o spela på det viset.

1
Skriv svar