Skyrim i Dungeons & Dragons-seriestuk

Robot
Skyrim i Dungeons & Dragons-seriestuk

Minns du den Dungeons & Dragons-serien från 80-talet? Spana in när fans gör om introt med The Elder Scrolls och Skyrim som bas.


Medlem
Skyrim i Dungeons & Dragons-seriestuk

Tell me I'm just tripping... pleeeeeease... I did not just see Dovakhids right?... RIGHT?!...


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

massproducerad amerikansk tecknad film från 80-talet ... tycker verkligen de lyckats fånga känslan väl Kommer för övrigt ihåg att jag alltid störde mig på att själva serierna aldrig var så välanimerade som dess intron.

Medlem

HAr för mig att den lilla enhörningen hadde ett gulligt litet pip-bräkande läte.

Länge sedan jag tittade på den serien... haha!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

omg detta känns verkligen som 80tal, då alla var tvungna att göra tecknat eller filmer av populära saker xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Medlem

detta gör mig lite gladare över skyrim, baklängesflygande drakar börjar bli riktigt irriterande


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Jag är så glad att jag växte upp i en tid innan sånt här gick på tv.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag är så glad att jag växte upp i en tid innan sånt här gick på tv.

tror väl ifs att den här serien aldrig visades i sverige så vi slapp den nog allihopa, dock så är det ju bättre än idag när dom dubbar vart enda program som visas i svensk tv


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av StrongBad:

Jag är så glad att jag växte upp i en tid innan sånt här gick på tv.

tror väl ifs att den här serien aldrig visades i sverige så vi slapp den nog allihopa, dock så är det ju bättre än idag när dom dubbar vart enda program som visas i svensk tv

Jag sa inget om svensk tv.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv
Skrivet av StrongBad:

Jag är så glad att jag växte upp i en tid innan sånt här gick på tv.

när teven va rund och hade skjutdörrar med en särskild tv2-förstärkare som tillbehör?

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av StrongBad:

Jag är så glad att jag växte upp i en tid innan sånt här gick på tv.

tror väl ifs att den här serien aldrig visades i sverige så vi slapp den nog allihopa, dock så är det ju bättre än idag när dom dubbar vart enda program som visas i svensk tv

JAg följde serien här i sverige när jag var yngre. Kan ha varit när kabel TV började byggas ut.
Ja... det fanns en tid när vi inte hade kabel-TV.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tecknade serier var så mycket bättre förr, 80 tal och tidigt 90 tal.

Medlem

Shit vad snopen jag skulle vara, den ena killen får en pilbåge, den andra en sköld och så får man en träklubba.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Inaktiv

tecknade filmer va bättre fram till 60talet. sen blev disney senil och släppte djungelboken ,vilket va deras fulast ritade alster någonsin .. sen dess har det fortsatt så

Medlem

Draggy the Dragon! How cute!

Dungeons and Dragons är ju ljusår bättre än Spongebob


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Lite OT men när vi ändå är inne på gamla serier, kommer någon ihåg en serie om en "indian cowboy i framtiden" serie? jag har för mig att han åkte runt på en nån svävande "helikopterplatta" typ..och så fick man alltid visdomsord på slutet..

Den har fastnat i minnet och i hjärtat men jag minns inte vad den hete.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av cybo:

Lite OT men när vi ändå är inne på gamla serier, kommer någon ihåg en serie om en "indian cowboy i framtiden" serie? jag har för mig att han åkte runt på en nån svävande "helikopterplatta" typ..och så fick man alltid visdomsord på slutet..

Den har fastnat i minnet och i hjärtat men jag minns inte vad den hete.

cowboy bepop eller något liknande ?


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av cybo:

Lite OT men när vi ändå är inne på gamla serier, kommer någon ihåg en serie om en "indian cowboy i framtiden" serie? jag har för mig att han åkte runt på en nån svävande "helikopterplatta" typ..och så fick man alltid visdomsord på slutet..

Den har fastnat i minnet och i hjärtat men jag minns inte vad den hete.

cowboy bepop eller något liknande ?

nvm kom på att den inte e så gammal


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cybo:

Lite OT men när vi ändå är inne på gamla serier, kommer någon ihåg en serie om en "indian cowboy i framtiden" serie? jag har för mig att han åkte runt på en nån svävande "helikopterplatta" typ..och så fick man alltid visdomsord på slutet..

Den har fastnat i minnet och i hjärtat men jag minns inte vad den hete.

Aha, du menar den otroligt härliga Bravestar från slutet av 80-talet. Sicken kvalitativ serie.. diggade verkligen den när man växte upp...
http://en.wikipedia.org/wiki/Bravestar


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem

Harry partride har gjort två låtar om skyrim och nu detta introt


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem
Skrivet av cybo:

Lite OT men när vi ändå är inne på gamla serier, kommer någon ihåg en serie om en "indian cowboy i framtiden" serie? jag har för mig att han åkte runt på en nån svävande "helikopterplatta" typ..och så fick man alltid visdomsord på slutet..

Den har fastnat i minnet och i hjärtat men jag minns inte vad den hete.

[http://en.wikipedia.org/wiki/Bravestarr]
Kan vara Bravestarr du tänker på.

[http://en.wikipedia.org/wiki/Space_Western#Television]
Fanns en hel del listat på wiki

OT: Allt från Skyrim får tummen upp av mig.

Edit: Oops, Dred hann före mig.

Medlem

Ohh, vilken flashback jag fick nu

Medlem

Det var riktigt snyggt gjort!

Jag tittade också på D&D-serien på 80-talet, den gick på Sky Channel eller Super Channel som vi hade på kabeltv. I DJ Cat show eller Fun Factory antagligen... tillsammans med Transformers, He-man, Bravestarr, Mask och alla andra underbara serier som gick då!

Nu är det mest skit som kidsen tittar på.

D&D-serien är bra skit, synd bara att den fick en lite märklig avslutning. Jag hade flera inspelade VHS-band med den som liten, och såg igenom hela serien så sent som för något år sedan. Men sen är jag ju en obotlig sucker för allt 80-talstecknat också.

Skrivet av Keasar:

Shit vad snopen jag skulle vara, den ena killen får en pilbåge, den andra en sköld och så får man en träklubba.

Då har du inte sett battle royale antar jag. Kolla själv så får du se skillnaden mellan nitlott och vinst.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Själv tycker jag original-"Scooby Doo", som SVT körde som jul-nyårsprogram, är grymt bra. "Man kommer att tänka på onda fyrvaktare i Scooby Doo", som Sheldon säger!

1
Skriv svar