Musikhjälpen i P3

Medlem
Musikhjälpen i P3

För er som missat det så sänder musikhjälpen live just nu både i TV och radio och på nätet (svtplay). Det hela går ut på att uppmärksamma flickors skolgång runt om i världen och bekämpa analfabetism, alltså förmågan att kunna läsa och skriva. Detta är ett ypperligt tillfälle för alla gamers där ute och damma av ett par gamla spel för försäljning och donera intäkterna till en bra sak. Det spelar ingen roll vilken summa för vi är rätt många eller hur FZ men det vore fränt om man kunde göra en sammaställning efter söndag om hur många som sålt ett gäng spel.

Vore fränt om man t.o.m kunde få med FZ redaktionen på ett hörn, det är trots allt ypperligt tillfälle att marknadsföra sig som Sveriges största speltidning (online).

Sändningarna kan ni följa här http://svtplay.se/v/2594393/musikhjalpen_-_live_dygnet_runt eller här http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=3946

Det finns ett gäng sätt att donera pengar, sms, bankkonto eller direkt ifrån sitt kontokort men även börsinsamling (kräver att ni förstås kan ta er till göteborg där livesändningen sker ifrån i en glasbur) eller genom att starta en egen insamling. Gör en insats samtidigt som ni kan få bli av med gamla spel som bara dammar och tar plats för en bra sak dessutom.

P.s ni får låtönskningar som pris, alltså en chans att få ut din musiksmak i radio som annars inte hörs/spelas så ofta.

Tack på förhand och jag hoppas ni är intresserade!

/ne0m

Medlem

Har lyssnat och gillat musikhjälpen de två tidigare år det gått, bra initiativ även om många inom P3 har en viss hybris.

Men i år kan jag knappt lyssna pga den där förbannat jobbiga Gina som är så ointressant, tråkigt och på alla sätt en dålig radiopersonlighet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Har lyssnat och gillat musikhjälpen de två tidigare år det gått, bra initiativ även om många inom P3 har en viss hybris.

Men i år kan jag knappt lyssna pga den där förbannat jobbiga Gina som är så ointressant, tråkigt och på alla sätt en dålig radiopersonlighet.

Håller med. Lyssnar hellre på ett inbördeskrig i ett aphus än henne. Får skallebank av rösten...


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Jo (Va)Gina är riktigt irriterande, däremot är Jason (Timbuktu) och Kodjo suberbra. Har lyssnat en hel del under dagarna. Public service kan göra bra radio, om dom vill.

Medlem

Hmmmm....


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av El Presidente:

Hmmmm....

Problem sir?

Medlem

Funderade bara på hur bra de egentligen är. Jason är ju rätt bra är klart men Kodjo tycker jag är lite tjatig med


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av El Presidente:

Funderade bara på hur bra de egentligen är. Jason är ju rätt bra är klart men Kodjo tycker jag är lite tjatig med

Kodjo är grymt rolig!
Tycker iaf jag.

Medlem
1
Skriv svar