Infinity Ward nerfar Modern Warfare 3-vapen

Robot
Infinity Ward nerfar Modern Warfare 3-vapen

FMG9, Type95 och Akimbo FMG9 är inte längre vad de brukade vara...

#infinity-ward, #call-of-duty-modern-warfare-3


Infinity Ward nerfar Modern Warfare 3-vapen

Det tackar vi för! Otroligt trött på akimbo FMG9.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

tack gud för det...

Medlem

Det måste vara ett mirakel! För en gångs skull patchar IW faktiskt CoD!

Medlem

Type95 Re-balancing (Nerf) - Reduce hipspread. <-- Låter mer som en buff om de reducerar hipspread borde den ju ha bättre accuracy nu.

Medlem

Spelar inte spelet, men det verkar som att UMP dominerar igen, varför nerfar de inte det vapnet?

Medlem
Skrivet av harkor80:

Det måste vara ett mirakel! För en gångs skull patchar IW faktiskt CoD!

Problemet var väl sönderpatchandet och inte att det var för få patchar? De hade ju sönder MW2 mer än det redan var vid launch(hur de nu lyckades med det)

Medlem
Skrivet av harkor80:

Det måste vara ett mirakel! För en gångs skull patchar IW faktiskt CoD!

CoD 4, det av tre bra spel i serien (ettan och tvåan också), patchades väl 7 gånger? Låter väldigt mycket om du frågar mig. Nästan för mycket...

Medlem
Skrivet av Xzander:
Skrivet av harkor80:

Det måste vara ett mirakel! För en gångs skull patchar IW faktiskt CoD!

CoD 4, det av tre bra spel i serien (ettan och tvåan också), patchades väl 7 gånger? Låter väldigt mycket om du frågar mig. Nästan för mycket...

Jo, jag får nog ta och hålla med dig om att cod 4 var nog det spel som patchades mest. MW2 däremot..... Patchades väl bara vid launch om jag inte minns fel?

Testade "Akimbo" en gång, inte kul när det inte var något motstånd.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vad skönt! Vapenbalansen i mw3 är så jäkla äcklig, nu kanske man kan spela igen


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av harkor80:
Skrivet av Xzander:
Skrivet av harkor80:

Det måste vara ett mirakel! För en gångs skull patchar IW faktiskt CoD!

CoD 4, det av tre bra spel i serien (ettan och tvåan också), patchades väl 7 gånger? Låter väldigt mycket om du frågar mig. Nästan för mycket...

Jo, jag får nog ta och hålla med dig om att cod 4 var nog det spel som patchades mest. MW2 däremot..... Patchades väl bara vid launch om jag inte minns fel?

Faktiskt ingen aning om MW2, då jag aldrig intresserat mig utav det efter att ha spelat det nån timme eller så (multiplayer). Men ja, CoD 4 är nog det som patchats mest, vilket ifs kanske säger en del.

Medlem
Skrivet av harkor80:
Skrivet av Xzander:
Skrivet av harkor80:

Det måste vara ett mirakel! För en gångs skull patchar IW faktiskt CoD!

CoD 4, det av tre bra spel i serien (ettan och tvåan också), patchades väl 7 gånger? Låter väldigt mycket om du frågar mig. Nästan för mycket...

Jo, jag får nog ta och hålla med dig om att cod 4 var nog det spel som patchades mest. MW2 däremot..... Patchades väl bara vid launch om jag inte minns fel?

De nerfade ju krämen ur Model 1887 akimbo efter några månader (?) för att alla noobs skrek och grät på forumen.

Fy farao...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

""Further "lag compensation" or "host advantage / disadvantage" updates plus ability for on-going hot fixes based on feedback.""

Helt ärligt. Detta är varför spel som CoD och BF3 aldrig kommer bli stora som CS, Quake och SC inom esport. Lag compensation funkar aldrig eftersom det ger för stora fördelar till rushare. Är man den försiktiga typen som smyger får man en lätt delay när någon kommer runt hörn.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

"Further "lag compensation" or "host advantage / disadvantage" updates plus ability for on-going hot fixes based on feedback."

Varför tar inte BF3 och MW3 bort detta? Lag compensationen i MW3 har varit helt löjligt och bf3 har bara blivit värre sen back to karkand släpptes förra veckan (nu talar jag om ps3 versionerna av spelen, vet ej hur de fungerar till xbox360 och pc). I bf3 händer det nästan 4 gånger per en TDM att du dödar din killer vilket inte har hänt nån gång förut för mig, om inte han sköt gratatkastare, rpg osv. Lag compensation är bara bullshit, att en host har fördelen kan jag leva med men att en hel server med folk med kasst internet ska ha det? Nej tack... Dock är detta inte lika irriterade på BF3, jag kan leva med det men MW3? Absolut inte

Medlem

Ta bort akimbo ur spelet bara så är allting balanserat. Som det är nu finns inga andra valmöjligheter med secondary om man inte vill springa runt med en mesig pistol alternativt en rpg. Ta bort akimbo, eller tillåt endast pistol/rpg som secondary.

Medlem

glitch på Dome?!?! Det är ju fan outpost som har en fet jävla äcklig glitch.

Medlem

Då ska dom bara fixa så man kan köra rankade egna servrar och FOV....
Så förbannat trött på alla fuskare och kaninhoppare vilka man snabbt blivit av med med egna rankade servrar där man kan kicka ut dom kräken!
Vidare har jag inte förstått vitsen med att man kan hoppa i ett krigsspel? Försök hoppa ut från ett hörn med full stridsutrustning, samtidigt som du ska sikta med ditt prickskyttegevär som du siktar genom kikarsiktet med så ska ni se hur löjligt det är!!! Tilltalar väl den yngre spelskaran med noll verklighetsuppfattning...

Inaktiv
Skrivet av Javas:

Vad skönt! Vapenbalansen i mw3 är så jäkla äcklig, nu kanske man kan spela igen

jag har aldrig spelat MW 2 -3 online... så kan du förklara hur du menar att vapenbalansen är äcklig?

Medlem
Skrivet av rewoX:

Spelar inte spelet, men det verkar som att UMP dominerar igen, varför nerfar de inte det vapnet?

eftersom att du inte spelar spelet borde du inte uttrycka dig. UMPen är en helt vanlig smg nu, inge OP över huvudtaget, själv förstår jag inte varför så många kör med den när det finns vapen som är mycket bättre.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Spelar inte spelet, men det verkar som att UMP dominerar igen, varför nerfar de inte det vapnet?

eftersom att du inte spelar spelet borde du inte uttrycka dig. UMPen är en helt vanlig smg nu, inge OP över huvudtaget, själv förstår jag inte varför så många kör med den när det finns vapen som är mycket bättre.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Spelar inte spelet, men det verkar som att UMP dominerar igen, varför nerfar de inte det vapnet?

eftersom att du inte spelar spelet borde du inte uttrycka dig. UMPen är en helt vanlig smg nu, inge OP över huvudtaget, själv förstår jag inte varför så många kör med den när det finns vapen som är mycket bättre.

Medlem

Logiken brister på många, märker jag. Bara för att ett vapen är populärt måste det inte innebära att det är OP. UMP:en är mångas favorit för att det har en hyggligt hanterbar rekyl kontra eldhastighet samtidigt som ammunitionen räcker hyftsat långt. Personligen tycker jag att MP5:an är snäppet bättre, men det är ju en smaksak.

Min favorit på SMG-området är dock PP90M1 som är fantastiskt skön i hardcore (vilket är det enda jag kör). Men jag är lite kluven till balanseringen av FMG9, jag är själv en som stundtals tycker den är riktigt trevlig att använda i akimbo (eftersom endast en blir lite klent), men som alltid så är det bara att köra på och hitta nya roliga vapenkombinationer.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Tacka gud för det nu kanske man kan spela utan att bli sprayad i ansiktet av FMG9 på 10km avstånd, bara aimbotters kvar då? (snackar om pc versionen)

Medlem

Vid ett tillfälle så ledsna jag så oerhört på några som körde FMG9 akimbo, att jag själv fixade en klass med FMG9 akimbo. Helt plötsligt så satt alla dem som körde exakt samma sak och klagade att jag skulle sluta använda dem. Kan väl vara för att jag mosade dem, fick alla mina killstreaks och vann i stort sett varenda match överlägset. Inte så kul att bli dödad av dem massor med gånger under en match.

Hoppas dem verkligen är bra fixade så man kan återgå till sina vanliga klasser.

Testade spela igår, tycker inte den nya patchen förbättrade mycket.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Styggve:

muämuämuä jag suger

skjut dom i luften bara

inget att klaga över


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Logiken brister på många, märker jag. Bara för att ett vapen är populärt måste det inte innebära att det är OP.

thank you !!


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Nudel man:
Skrivet av Javas:

Vad skönt! Vapenbalansen i mw3 är så jäkla äcklig, nu kanske man kan spela igen

jag har aldrig spelat MW 2 -3 online... så kan du förklara hur du menar att vapenbalansen är äcklig?

Glädeligen, i MW2 är den vidrig för att noobtube (dvs granatkastaren som sitter fast på ditt vapen) är så löjligt stark så du inte ens behöver sikta med den för att få kills och snipers är överdrivna som bara de.

I Mw3 är noobtuben och snipers mycket bättre imo, men istället så blev akimbo vapen hur vidriga som helst nu innan patchen, striker shotgun får dom gärna ta en titt på om dom inte redan gjort det

Annars är det väl inte så mycket mer, bara IWnet som har stort sett 0% anti fusk skydd, annars så tycker jag MW3 är den bästa delen sedan 4an


signatur

Game long and prosper

12
Skriv svar