2D Äventyrsspel med karta

Medlem
2D Äventyrsspel med karta

Hej,

Jag har länge försökt hitta ett spel jag bruka spela när jag va mycket ung. Ja, faktiskt bara några år (4-5?). Året måste ha varit 1996-1998. Problemet är att jag knappt kan beskriva det själv och därför har jag inte lyckats hitta namnet på internet. Vad jag kan minnas är att spelstilen påminde ganska mycket om super mario 3 till NES. Man hade alltså någon typ av karta där man var tvungen att spela 2D banor för att ta sig vidare (Har denna spelstil fått nått specielt namn?). Karaktären var ett barn/yngre person.

Hursomhelst, Eftersom jag inte kan beksriva spelet ALLS så hade jag tänkt skapa en tråd där ni länkar era favoriter eller om ni bara känner till några som håller sig till just den här typen av spel jag pratar om. D.v.s man har en karta där man måste klara olika 2D nivåer för att ta sig vidare i spelet. Jag pratar PC nu, men andra platformar är välkomna!

Har jag varit otydlig så säg till.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=igPYas-rWJ8

kan det vara det ?
det är i vilket fall en klassiker

Medlem

Commander Keen är det enda jag kommer på som passar in på beskrivningen


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av zgz:

Commander Keen är det enda jag kommer på som passar in på beskrivningen

HJÄLP, vem är du? Min mor? Kanske en högre makt? Haha jag trodde ALDRIG att min usla förklaring skulle leda till det rätta spelet. Du är en hjälte, helt klart Det va spelet jag söker!!! Förövrigt, dessa spel är fantastiska så låt gärna tråden leva vidare!

1
Skriv svar