Kojima utlovar "äkta" Metal Gear Solid-uppföljare

Robot
Kojima utlovar "äkta" Metal Gear Solid-uppföljare

Utöver sidospåret Metal Gear Rising kommer även ett mer traditionellt MGS-spel – men Hideo Kojima ber fansen att "vänta tålmodigt" på uppföljaren.

#metal-gear-solid-4-guns-of-the-patriots, #platinumgames, #bayonetta


Medlem
Kojima utlovar "äkta" Metal Gear Solid-uppföljare

Vad sägs om Metal Gear och Metal Gear 2 i tre dimensioner istället? Har alltid velat ha en remake av dessa två spel. Snakes resa kan väl få vara slut nu?

Medlem

Instämmer till fullo.

MGS4 avslutades på ett riktigt episkt vis och en fortsättning skulle nog mest kännas som en krystad mjölkning och förstöra det fina lite, ungefär som ett spelens Aliens 4.

Big Boss däremot är ju minst lika hård som Snake, han ÄR ju nästan Snake, och de flesta i väst har aldrig ens spelat de riktiga MG1 och 2. Bara de bastardiserade versionerna på NES.

Inaktiv

Revengeance är ju bara pinsamt, hoppas på en helt ny metal gear solid story med någon annan än snake, hade varit coolt om octacon var kvar typ.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Metal Gear Solid 5 tar nog ett och ett halvt år till att få klart!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

@Dark Seed: Metal Gear 2: Solid Snake finns inte ens på NES. Snake´s Revenge är ju som du kanske vet ett helt annat spel. Är väl inte ens Hideo Kojima som har gjort det?

Metal Gear är ju däremot samma spel på NES och MSX. Nästan. Typ. Liksom. Jag har inte spelat det på MSX så jag vet inte hur stora skillnaderna är, men storyn är väl samma liksom grunderna i spelet.

De där "labyrinterna" på NES där man hamnade på samma skärm igen och igen och igen (Meta Gear scrollar inte, det är indelat i "skärmar" som till exempel det första Zelda) om man inte gick i rätt kombination av utgångar (har ni spelat Zelda 1 till NES så vet ni ungefär vad jag pratar om, men i Zelda fick man iallafall ledtrådar till hur man skulle gå...med Metal Gear på NES var alternativen att chansa och pröva sig fram, eller att ringa Nintendoklubben och fråga...och det förstnämnda var inget egentligt alternativ) har jag för mig att jag har läst ska ha varit en nödlösning eftersom man inte fick plats med allt innehåll från MSX-versionen.

Jag vill gärna se en "riktig" fortsättning på Metal Gear Solid-serien (som inte är en prequel) men det får väl bli med en annan huvudperson helt enkelt!

Medlem

Mer MGS oavsett form är bra. Och MGS Rising verkar skitbra, även om det är ett sidospår. Att Bayonettaskaparna gör det skadar inte heller då Bayonetta var ett riktigt bra gjort spel rakt igenom(på 360).


signatur

// Bacon <3

Redaktör
Ponny

Helt on topic: Jag älskade Metal Gear Solid men gav upp halvvägs in i tvåan. Antagligen har jag missat något riktigt bra som behöver tas upp.

Helt off topic: Kojima vill antagligen se cool ut på bilden, men ser han inte bara bitter ut?


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

MGS 1-4 är totalt sett det bästa jag upplevt i spelväg. Väntar tålmodigt på femman. Rising är ett riktigt onödigt sidospår som jag förmodligen hoppar över...

Sen var det Aliens 3 som förstörde allt James Cameron byggt upp i Ridley Scotts fotspår. Cameron var skitsur på att de dödade newt osv. Hade hellre sett att Cameron gjort en riktig trea i 3D istället för Avatar.
Aliens är tyvärr fortfarande den bästa filmen som gjorts. En femma med dagens teknik hade varit en dröm.

Medlem

@Fredag Ridley Scott håller ju på med en rulle som ska utspela sig i Alien-universumet. Prometheus heter den

http://www.imdb.com/title/tt1446714/

Medlem

Tycker att han borde göra ett MGS spel innan handlingen i MGS1.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Tycker att han borde göra ett MGS spel innan handlingen i MGS1.

MGS 3, peace walker, portable ops räcker inte?


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Neatherblade:

Tycker att han borde göra ett MGS spel innan handlingen i MGS1.

MGS 3, peace walker, portable ops räcker inte?

Tänkar nog mest på Zanzibar Land men det kanske redan finns med i någon MGS titel.
Är ett tag sen jag spelad igenom dom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Neatherblade:

Tycker att han borde göra ett MGS spel innan handlingen i MGS1.

MGS 3, peace walker, portable ops räcker inte?

Tänkar nog mest på Zanzibar Land men det kanske redan finns med i någon MGS titel.
Är ett tag sen jag spelad igenom dom.

Jasså, ja Zanzibar är ju i Metal Gear till NES/MSX. Notera att spelen innan Playstation spelet bara hette Metal Gear, inte Metal Gear Solid ^^


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Mer MGS oavsett form är bra. Och MGS Rising verkar skitbra, även om det är ett sidospår. Att Bayonettaskaparna gör det skadar inte heller då Bayonetta var ett riktigt bra gjort spel rakt igenom(på 360).

Helt min åsikt, blev bara positivt överraskad när jag fick reda på att det var Bayonettaskaparna som tagit sig an Metal Gear Rising.

Och inte för att komma med petitesser men, borde det inte bli MGR istället för MGS Rising.? Just för att Solid finns inte i titelnamnet.


signatur

The cake is a lie.

Inaktiv

Den första trailern var det ju mer metal gear solid över än den senaste när dom bytte till revengence och slängde in PlatinumGames som medhjälpare. Inget fel med PlatinumGames då dom har Shinji Mikami i sitt gäng och gjort bra spel innan. Känns dock som att Rising inte kommer att bli som metal gear solid spelen, kommer bli lite mer action som i t ex dmc och bayonetta av nya trailern att döma. Kommer det någonsin ett mgs5 i framtiden kommer det enligt Hideo bli multiplatform samt att dom jobbat på en egen grafikmotor kallad Fox engine, ska bli intressant att se Kojima Productions kommande spel 2012.


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem
Skrivet av Casten:

Den första trailern var det ju mer metal gear solid över än den senaste när dom bytte till revengence och slängde in PlatinumGames som medhjälpare. Inget fel med PlatinumGames då dom har Shinji Mikami i sitt gäng och gjort bra spel innan. Känns dock som att Rising inte kommer att bli som metal gear solid spelen, kommer bli lite mer action som i t ex dmc och bayonetta av nya trailern att döma. Kommer det någonsin ett mgs5 i framtiden kommer det enligt Hideo bli multiplatform samt att dom jobbat på en egen grafikmotor kallad Fox engine, ska bli intressant att se Kojima Productions kommande spel 2012.

Det är nog inte meningen att det ska bli som ett annat MGS. Tycker det är bra att dom kapat bort Solid biten och istället använder Metal Gear Rising så att folk förstår att det är en spinoff och inte ett nytt MGS spel.


signatur

The cake is a lie.

Inaktiv
Skrivet av seravok:
Skrivet av Casten:

Den första trailern var det ju mer metal gear solid över än den senaste när dom bytte till revengence och slängde in PlatinumGames som medhjälpare. Inget fel med PlatinumGames då dom har Shinji Mikami i sitt gäng och gjort bra spel innan. Känns dock som att Rising inte kommer att bli som metal gear solid spelen, kommer bli lite mer action som i t ex dmc och bayonetta av nya trailern att döma. Kommer det någonsin ett mgs5 i framtiden kommer det enligt Hideo bli multiplatform samt att dom jobbat på en egen grafikmotor kallad Fox engine, ska bli intressant att se Kojima Productions kommande spel 2012.

Det är nog inte meningen att det ska bli som ett annat MGS. Tycker det är bra att dom kapat bort Solid biten och istället använder Metal Gear Rising så att folk förstår att det är en spinoff och inte ett nytt MGS spel.

Ja det har du rätt i, jag trodde inte heller att Rising skulle bli som solid serien, men den första trailern var det mer solid över än revengence trailern. Jag har inget emot att spelet blir lite mer av ett action lir och kommer defenetivt att skaffa det när det har release.


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Inaktiv

Men samtidigt är ju Rising en del av solid sagan, då man i spelet ska få reda på hur Raiden blev cyborg bland annat. Hört att det utspelar sig vad som hände raiden mellan mgs2 och 4


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem

Z.O.E 3 NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!


signatur

Where are we runnin'?

det bästa metal gear spelet är snakes revenge,och det gjordes inte ens av kojima.
kojima är som en pretantiös författare eller artist som snöar in sig totalt i på tok för långa dialoger.
illa.

hoppas att nya raiden kommer bli bra.till stor del därför att det utvecklas av någon annan.

Medlem
Skrivet av seravok:
Skrivet av PcKaffe:

Mer MGS oavsett form är bra. Och MGS Rising verkar skitbra, även om det är ett sidospår. Att Bayonettaskaparna gör det skadar inte heller då Bayonetta var ett riktigt bra gjort spel rakt igenom(på 360).

Helt min åsikt, blev bara positivt överraskad när jag fick reda på att det var Bayonettaskaparna som tagit sig an Metal Gear Rising.

Och inte för att komma med petitesser men, borde det inte bli MGR istället för MGS Rising.? Just för att Solid finns inte i titelnamnet.

Det borde det, men MGS sitter så inprogramerat :>

Skönt att se att det inte bara är galna fanboys som vägrar acceptera att det testas nya saker och PC-Jihad här ^^


signatur

// Bacon <3

1
Skriv svar