C&C Generals 2: "En ny måttstock för trovärdiga strategispel"

Robot
C&C Generals 2: "En ny måttstock för trovärdiga strategispel"

Bioware hävdar att de med Frostbite 2 öppnar nya möjligheter för serien och menar att de kommer nå nya trovärdighetsnivåer för strategispel.

#command-conquer-generals-2, #battlefield-3, #bioware, #command-conquer-generals, #command-conquer-red-alert


Medlem
C&C Generals 2: "En ny måttstock för trovärdiga strategispel"

Skriv snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Skicka snabbsvar" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Medlem

Lovande teaser men tja de fölesta rts brukar komma med lovande teasers och trailers...

Medlem

Ser onekligen bra ut!!..

Inaktiv

Blir svårt, RTS-guldåldern är sedan länge förbi. Idag finns det ett stort RTS och ett betydligt mindre som är bra, SC2 och DoW2. Jag blir överraskad om de ens kan ta sig förbi DoW2 i storlek.

Medlem

hade gärna sett fler rts som är baserade runt att bygga episka städer, typ children of the nile fast med mer avancerade stridssystem,


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Att det är Bioware och Frostbite 2 motorn på det gör det ganska spännande enligt mig. Ser fram emot det!

Kan vara intressant, Generals var ju onekligen det bästa av alla C&C spelen. Förhoppningsvis suger inte nätkoden denna gång

Medlem
Skrivet av anon_72121:

Sålänge de inkluderar flowfield http://www.youtube.com/watch?v=jA2epda-RkM, strategic zoom http://www.youtube.com/watch?v=cHothxZQoWo och har en skala som liknar den i supreme commander så kommer det bli en hit!

Flowfield ser riktigt bra ut, men en skala som Supreme Commander? Det är fortfarande Command & Conquer, inte Supreme Commander. Visst hade skalan varit häftig men jag hade inte förväntat mig att det blir något i den stilen.

PaZ
Medlem

Det förvånade mig storligen att Generals ska vara det bäst säljande C&C-spelet, men då framstår ju inte det här valet så konstigt ändå. Jag förstod inte Generals alls, känns inte som C&C på något plan. De borde kalla det något annat, kanske.

Edit: Nu när jag googlat Jon Van Caneghem och insett varifrån jag kände igen namnet så blir det ju lite mer hoppfullt. Men bara lite

Medlem

Nice! Ser fram emot ett nytt sådant strategilir. Hoppas det blir lite som WiC!

Medlem

Jag har hört att det här ska vara en hög mer hängmörad skit, kan det stämma?


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem
Skrivet av Fluffy_fleshwall:

Kan vara intressant, Generals var ju onekligen det bästa av alla C&C spelen. Förhoppningsvis suger inte nätkoden denna gång

Oooo no you didin't! Red alert 2 är bäst!

Inaktiv

Riktigt fult av EA att byta namn på flera studios till Bioware bara för att dra nytta av deras namn. Om man läser kommentarer lite här och där så ser det ut att fungera också vilket är sorgligt...

Medlem

Längtar som fan!!

Medlem

Gillade inte generals serien, var mer fan av Red Alert serien, men vem vet det kanske bli bra. Men jag tror att det här spelet kommer inte ha någon mellan punkt utan antingen kommer du att hata det eller så kommer du att gilla det.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv
Skrivet av MagicBandit:

Riktigt fult av EA att byta namn på flera studios till Bioware bara för att dra nytta av deras namn. Om man läser kommentarer lite här och där så ser det ut att fungera också vilket är sorgligt...

detta har jag missat, så dom tar typ Dice eller gamla Westwood o byter namn till Bioware Westwood, Bioware Dice eller nåt liknande då?
lamt som fan isåfall, då sabbar man ju Bioware och blir svårt att veta om det är Bioware eller ett annat bolag som utvecklar spelen..

Medlem
Skrivet av jehuty:
Skrivet av Fluffy_fleshwall:

Kan vara intressant, Generals var ju onekligen det bästa av alla C&C spelen. Förhoppningsvis suger inte nätkoden denna gång

Oooo no you didin't! Red alert 2 är bäst!

Red Alert > Red Alert 2

Gillade Generals 1, kan nog bli maffigt värre med FB2

Medlem

Nice verkar det. Med Frostbite 2 motorn skulle de även kunna göra C&C:Renegade 2 *sarc*

Inaktiv

Vad vi behöver är en värdig uppföljare till Sudden Strike 2.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

hoppas det blir bra, saknar dock ett bra rts med äldre epoker, typ empire earth, nu har ju sånna spel stagnerat ett par år, hoppas dessa "modern warfare" spel gör detsamma.

Medlem

Bra att dem verkar inse att Ra3 var bara fucked up och saknade den där schysta balansen mellan "realism" och alternative universe crazyness som första Ra speled hade. Generals hade också en bra balanse där men bara 2:an nu inte blir FÖR trovärdigt, man vill ju fortfarande ha sin traktor som sprutar radioaktivt avfall

"My own special brew"

Medlem
Skrivet av Floffe:

Vad vi behöver är en värdig uppföljare till Sudden Strike 2.

Det hade inte suttit fel.

Inaktiv

"Och utvecklas exklusivt till PC" dom orden var det längesen man såg i samband med ett spel.


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

Generals hade lätt den roligaste multiplayern av alla C&C spel, enligt mig.

Medlem

allvarsamma tonen? wtf är det fel på mitt minne?
det var mörk humor blandat med en liten dos alvar om jag inte minns fel...till skillnad från senare delar av ra serien(2,3) som bara goofar..

Medlem

Följer utvecklingen med intresse. Den kan ju inte vara mycket sämre än dom senaste Red Alert och C&C, dom två senaste i den serien var så dåliga att jag inte orka ens spela klart dom. Nä dom senaste bra som kom var Red Alert 2 och C&C 3.

Medlem

Häftigt! Gillade generals som fan!
Dock så är jag lite tveksam om helikoptrarna i teasern. Är det lite längre fram i tiden detta spel?

Nutid ska det vara!


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem
Skrivet av fluffmajster:

allvarsamma tonen? wtf är det fel på mitt minne?
det var mörk humor blandat med en liten dos alvar om jag inte minns fel...till skillnad från senare delar av ra serien(2,3) som bara goofar..

Precis det jag tänkte.

Jag tyckte inte om Generals alls i början eftersom det var så olikt de tidigare C&C. Men efter att ha tittat på några tournament replays och spelat MP lite seriösare blev jag frälst.

Ett av de bästa 1v1, 2v2 RTS MP spelen helt klart, hade EA supportat det bättre och släppt mer balance patchar så hade det blivit galet bra. Gatling guns och rockvees...

Can I please have some shoes?

http://www.youtube.com/watch?v=3TclCIHi8m8&feature=related

Medlem

Hmm blir lite orolig när de säger sådär. I mina ögon var första Generals ett väldigt arkadigt RTS, till skillnad från "trovärdiga" spel likt Company of Heroes.
Generals är mitt absoluta favoritspel genom tiderna just pga alla enheter, verkliga och overkliga och det snabba tempot.

Håller tummarna för att de inte går ut alltför hårt på att det ska vara realistiskt!

12
Skriv svar