Alan Wake på väg till pc?

Robot
Alan Wake på väg till pc?

Titeln återfinns i Steam-registret – Remedy vill inte kommentera "rykten och spekulationer"...

#alan-wake, #remedy


Medlem
Alan Wake på väg till pc?

Hoppas såklart på ett Alan Wake som är anpassat för PC.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Finlands sak är vår. *Blommar skjuter upp ur myllan*

Inaktiv

Det vore ju rent ut sagt ljuvligt om det visar sig vara sant. Under tiden så tycker jag FZ kan skriva en rad eller två om nya Humble Indie Bundle som ligger ute.

Medlem

"- Olemme saaneet paljon palautetta PC-pelaajilta ja täytyy myöntää, että meitä kyllä houkuttaisi jotenkin huomioida tuo. Katsotaan jos lähitulevaisuudessa meillä voisi olla jotain positiivisia uutisia kerrottavana tälläkin saralla!"

Borde översatts till: vi har fått mycket feedback från pc-spelare och vi måste erkänna att vi skulle vilja uppmärksamma de på något sätt. Vi får se om vi snart har positiva nyheter att berätta om detta xxx"
Vete fan vad sista ordet betyder men det är INTE datum iaf. Kanske slang för "spelserie" eller något. Oavsett så står det fel i artikeln

Medlem

"Katsotaan jos lähitulevaisuudessa meillä voisi olla jotain positiivisia uutisia kerrottavana tälläkin saralla!"

Vi får se om vi snart har några positiva nyheter att berätta även "i den här spalten" eller "på detta tema" el.motsvarande..

Inaktiv

Microsoft skär bort en titel från PC som var först utvecklad för den plattformen. Sen tror de att man ska vara lycklig när de kommer med en port ett par år senare. Dåligt (av Microsoft alltså, Remedy har väl inget att säga till om längre).

Inaktiv

Häftigt att ni kan finska.

Eläköön toveri Otto Kuusinen .


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

bah kröp till korset för ett halvår sen.. (köpte det till 360)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Floffe:

Häftigt att ni kan finska.

Eläköön toveri Otto Kuusinen .

skitcoolt å vet du! det finns ett helt land som snackar finska en bit bort!

för övrigt så hoppas jag såklart på Alan Wake kommer på PC. Jag köpte mig ett 360 en gång i tiden för att få spela det.. men det kom aldrig så jag sålde det å köpte en PS3, sen tog nog bara hundra år så dök det upp 360.. nu tvåhundra år senare kanske man ändå får spela det alltså!!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Medlem
Skrivet av Robbi:

"Katsotaan jos lähitulevaisuudessa meillä voisi olla jotain positiivisia uutisia kerrottavana tälläkin saralla!"

Vi får se om vi snart har några positiva nyheter att berätta även "i den här spalten" eller "på detta tema" el.motsvarande..

ah, tack för förklaringen

har finska föräldrar och pratar flytande finska så sett, men eftersom jag är 32 år gammal och upplärd i finska språket av folk som inte levt i Finland på 35 år eller så så är mitt förråd av slangord och liknande ungefär 40 år för gammal för att förstå alla konstigheter
Ungefär lika gammal som detta samband med andra ord:
[http://www.inquisitr.com/wp-content/2011/10/cassette-pencil-o...]

Medlem

AW skulle nog kunna få mig att köpa en kryssbox. Då kan jag spela första och andra dessutom, plus lite titlar som Forza.

Om man har externa USB-grejer för spel som är ställbar PC/PS3, funkar det på Xbox då?

Medlem

Trevligt, Alan Wake var utan tvekan ett av denna generations bästa horror/survival-spel
Det enda skräckspel som var läskigt alls imo (sorry amnesia, Fear, Dead Space etc). Hoppas bara att PC-spelarna gör det rätta för en gång skull, köper spelet och visar MS att det är värt att släppa spel på Pc också.
Men sin vana trogen lär det väl piratas ett par miljoner ex, sälja ett par tusen, dåliga ursäkter svärmar här på FZ och MS lägger helt ner iden på att inte låta alla större titlar förbli konsolexklusiva.

Medlem

Varför har man för övrigt inte skrivit något om nya Alan Wake som nyligen avslöjats?

Inaktiv

Efterlängtad? Tyckte spelet var långsökt, förutsägbart och dåligt när jag spelade det när det kom ut. Det hade ju hajpats som fan också. Blev ruggigt besviken.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Så får de se till att punga ut Heavy Rain också!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Robbi:

"Katsotaan jos lähitulevaisuudessa meillä voisi olla jotain positiivisia uutisia kerrottavana tälläkin saralla!"

Vi får se om vi snart har några positiva nyheter att berätta även "i den här spalten" eller "på detta tema" el.motsvarande..

Jag vill inte uppstå som en "know it all" etc. Så ta min anmärkning med kärlek. En direkt synonym till saralla är : "området,branschen". Med det vill jag säga att du har egentligen rätt - men ändå inte.

Exl.

Vi får se om vi inom en snar framtid skulle kunna ha några positiva nyheter att berätta inom området.

häls

Markus - Sergeant i finska armen och med grundskola + gymnasium i Finland (exl åk 5-6). <-- viktig information!

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Floffe:

Häftigt att ni kan finska.

Eläköön toveri Otto Kuusinen .

skitcoolt å vet du! det finns ett helt land som snackar finska en bit bort!

för övrigt så hoppas jag såklart på Alan Wake kommer på PC. Jag köpte mig ett 360 en gång i tiden för att få spela det.. men det kom aldrig så jag sålde det å köpte en PS3, sen tog nog bara hundra år så dök det upp 360.. nu tvåhundra år senare kanske man ändå får spela det alltså!!

Och så finns vi stackars hurrin som sitter i kläm mittemellan.
Ser framemot Alan Wake till PC, skönt att Remedy inte har glömt oss, även fast det tog ett tag.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

det skulle vara kul, men kanske lite för sent?

Medlem

det skulle vara kul, men kanske lite för sent?

Medlem

Ja, jag hoppas på att få spela

1
Skriv svar