Modern Warfare 3-spelare bannas i 5000 dagar

Robot
Modern Warfare 3-spelare bannas i 5000 dagar

"Om du ser det meddelandet innebär det att du blivit permanent avstängd", förklarar Infinity Ward.

#call-of-duty-modern-warfare-3, #infinity-ward


Medlem
Modern Warfare 3-spelare bannas i 5000 dagar

Väck med packet. Vi klarar oss bra utan sådana idioter. Nu spelar jag iofs inte MW3 - men kör samma i alla spel!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Well, dom visar vart skåpet ska stå helt enkelt.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

- ingen aning varför det blev dubbel post -


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Skönt, pc versionen är full med fuskare xD Fortsätt banna, IW


signatur

Game long and prosper

Medlem

Hmm, "Ja om du ser detta meddelande"?
Man måste ju för tusan gå in på twitter, för att sedan gå vidare till en annan sida därifrån. Lång väg att gå för att se bilden.

Inaktiv

På rubriken låter det nästan som att de bannas bara för att de spelar spelet xD


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

Helt rätt av dom.

Medlem

Fusk är en sak men ovårdat språk borde vara upp till var och en (admins) som har servern. Spelet är ju rek från 18. Men om nu språk kan anses som orsak till en permban så borde väl nedvärderande ord räknas in och inte enbart svordomar t.ex.?

Spelar inte MW3 själv men tycker bara att de känns omotiverat att permbanna någon för en svordom. På en del BF3 server så bannas folk som är otrevliga i chatten, men då i ett par timmar bara eller kanske en dag, inte i 14 år.

Medlem

Skiter man i det blå skåpet så är det helt rätt att Infinity Ward visar vart det ska stå.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Ja, fuskare borde permbannas! Vill de punga ut pengarna för att spela det igen är det ok, kanske har de lärt sig något på köpet.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Ja, fuskare borde permbannas! Vill de punga ut pengarna för att spela det igen är det ok, kanske har de lärt sig något på köpet.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Fusk är en sak men ovårdat språk borde vara upp till var och en (admins) som har servern. Spelet är ju rek från 18. Men om nu språk kan anses som orsak till en permban så borde väl nedvärderande ord räknas in och inte enbart svordomar t.ex.?

Spelar inte MW3 själv men tycker bara att de känns omotiverat att permbanna någon för en svordom. På en del BF3 server så bannas folk som är otrevliga i chatten, men då i ett par timmar bara eller kanske en dag, inte i 14 år.

Jo, men nu är det ju så att när du spelar deras spel accepterar du deras regler. Annars ska du inte spela


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av FZ:

(...) - drygt 14 år. Avstängningen liknas vid en "permaban", enligt utvecklarna Infinity Ward själva.

Då är det alltså bekräftat att det inte kommer 14 fler Call of Duty "spel"!

OT: Bra att ta i med hårdhandskarna, det gynnar alla!

Medlem

Något positivt med Activision iaf. Helt rätt, banna kräken!

Medlem

Jag hoppas verkligen att dom har gjort närmare undersökningar på dom som blir bannade, så dom inte bara slänger alla som har blivit rapporterade för fusk i en hög... För det finns alledes för många P12 i det spelet som bara whinar och rapporterar.

Medlem

Detta borde EA/DICE ta efter, de gör fan ingenting mot fuskarna!


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Spelade nyss, kul med spelare som använder "glitchar" där de rör sig "under" själva kartorna och skjuter underifrån. Haha...

Hur anmäler man dessa, kan inte se någon "knapp" eller dylikt någonstans?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tycker det nästan aldrig är fuskare, va värre i MW2. Sen att folk kallar en hacker/cheater 24/7 är en annan sak.

Medlem

Inte för att jag själv spelar det... men förbannat LÖJLIGT rent ut sagt.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Spelade nyss, kul med spelare som använder "glitchar" där de rör sig "under" själva kartorna och skjuter underifrån. Haha...

Hur anmäler man dessa, kan inte se någon "knapp" eller dylikt någonstans?

Man ska kunna anmäla så som i BO, ESC, Players och sen högerklicka eller nått..
Har bara gjort det i BO men jag kommer inte ihåg hur det är på MW2. Eller 3 menar jag.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Spelade nyss, kul med spelare som använder "glitchar" där de rör sig "under" själva kartorna och skjuter underifrån. Haha...

Hur anmäler man dessa, kan inte se någon "knapp" eller dylikt någonstans?

Jag har personligen fått svar från Robert Bowling om glitcharna, och tydligen är det (minst?) en glitch som finns kvar på PC, kartan Outpost, och han skrev till mig att de ska fixa till det i nästa uppdatering.

Sen har jag flera gånger skrivit till honom om att det saknas en "Report Player"-knapp i lobbyn på PC, men jag har ännu inte fått något svar. Konstigt nog finns det en sådant alternativ om man klickar på någon annan spelare i ens party... Min enkla teori är att rapporteringsfunktionen kommer vara så tätt sammanlänkad med Elite-plattformen och innan den har lanserats till PC så kommer det inte finnas något sätt att rapportera fuskare, och fram tills dess förlitar de sig på VAC. Men, som sagt, det är bara min lilla teori.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Trots att jag hatar MW-serien och IW så applåderar jag detta. Finns inget som förstör spel mer än p12-or som kallar varandra för N-words och F-words hela tiden. Visserligen skulle problemet inte existera om spelen var designade bättre för att slippa irritation och camping/laming.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jo, men nu är det ju så att när du spelar deras spel accepterar du deras regler. Annars ska du inte spela

Så det står t.o.m. i EULA'n att man inte får ha ovårdat språk?
Står det i EULA så gäller det ju oavsett server ifs.

Skulle ändå inte kännas kul att någon annan bestämmer reglerna på en server man själv hyr.

Får väl se om någon sparkar igång FRAPS och bara loggar in på en server. 15 min senare borde väl ett 10-tal kunna permbannas.

Medlem

Bra det ska vara nolltollerans för idioter som förstor och fuskar och sabbar för oss andra. Ska man fuska ska man göra det solo alltså ej online alltså hur kass måste man inte vara eller patetisk för att göra det..

Medlem

ÄNTLIGEN! väntat på detta sen dag 1, hoppas det sätter skräck på alla sablans aimbotters på pc!

Medlem

Skitbra. IW aktie steg just i min portfölj. Inte mycket att skryta om då den legat på minus ett bra tag. Men detta var riktigt bra. Mindre 'dilly dally roo roo' och mer falconpunch mot fulspelarna. Trött på hålla-handen fasonerna.

Medlem

Helt rätt, blev nästan själv lite rädd när jag läste detta 5000 dagar låter fruktansvärt skrämmande, (spelar inte MW3)

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Så det står t.o.m. i EULA'n att man inte får ha ovårdat språk?
Står det i EULA så gäller det ju oavsett server ifs.

Skulle ändå inte kännas kul att någon annan bestämmer reglerna på en server man själv hyr.

Får väl se om någon sparkar igång FRAPS och bara loggar in på en server. 15 min senare borde väl ett 10-tal kunna permbannas.

Det stod fusk, hacks, rasism och annat olämpligt beteende. Vanliga svordommar tror jag inte de kommer banna folk för.

Medlem

Om de nu kommer slå till med hammaren på allvar så gillar jag det. Dock är min erfarenhet att sånt sällan händer. Trots fusk eller spamande av olämpliga epitet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

123
Skriv svar