Årets barnspel

Medlem
Årets barnspel

Jag hänger med på Spelkrigets blogg-maraton inför julen, för att ha en kul anledning att blogga lite oftare. Läs mer om hela grejen här

ÅRETS BARNSPEL

Jag är nog inte den som spelar flest barnspel i det här landet. Men jag har ändå min uppfattning klar: bra barnspel är bra spel på alla sätt, det är inte spel med rosa fluff och små hästar - även om sådant förstås kan vara bra det också, även om det av någon anledning väldigt sällan är det.

Men i år står ett spel ut som fantastiskt kul, vare sig du är 11 eller 111: Lego Harry Potter. Del två, förstås, så vi har redan sett det mesta. Men det gör det inte mindre kul att lista ut vilken trollformel som löser vilket problem, eller att förstöra, bygga upp och flytta omkring legokonstruktioner. Det enda som är roligare är nog att leka med riktigt lego.

#blogg

Årets barnspel

Okej, idag håller jag med dig. Har varit ganska trist på barnspels marknaden som står ut och gör något annorlunda från föregående år.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Också inne på den linjen. Det enda som känns lite tamt är att nästa års bästa barnspel kommer heta Lego Harry Potter. Fast då istället Years 8-12 (vilket ur vissa vinklar vore jättecoolt och jättekonstigt!)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Medlem

Hmm, Lego Harry Pottermore, kanske?

1
Skriv svar