Battlefield 3: Back to Karkand

Robot
Battlefield 3: Back to Karkand

Dice gör ett dyrköpt expansionspaket i nostalgins tecken. Vi har provspelat oss fram till svar på frågan om det var bättre förr.

#battlefield-2, #dice


Medlem
Battlefield 3: Back to Karkand

Det är stor skillnad mellan DLC och Expansion. Expansion är något bra, DLC är något dåligt.
Således kan Back To Karkand endast få dåligt betyg, eftersom det är DLC och ej en expansion.

Medlem

Du avslutar att det är 3 kartor...men du menar väl 4

Medlem

Du avslutar att det är 3 kartor...men du menar väl 4

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Det är stor skillnad mellan DLC och Expansion. Expansion är något bra, DLC är något dåligt.
Således kan Back To Karkand endast få dåligt betyg, eftersom det är DLC och ej en expansion.

Det spelar ingen roll att det är roligt och enligt Mats prisvärt, det är dåligt ändå?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av MrMyagi:

Du avslutar att det är 3 kartor...men du menar väl 4

3 eller 4 kartor, oväsentligt. Det är helt enkelt inte nog med content för att kallas för en expansion, utan borde istället heta update (Det stämmer, allt som släpps nu borde komma med en gratis patch. BF3 hade för lite banor / vapen från början, även med Back To Karkand DLC't så är det ett fattigt spel som inte håller länge. )

EA mjölkar sönder Battlefield serien så stenhårt, det är synd att se.
Väldigt snart kommer BF serien att gå i graven.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Det är stor skillnad mellan DLC och Expansion. Expansion är något bra, DLC är något dåligt.
Således kan Back To Karkand endast få dåligt betyg, eftersom det är DLC och ej en expansion.

Men du nu får du nog tänka om lite. Vad som gör att det en expansion eller ett dlc är ju bara vad det står över köp knappen, behöver inte vara mindre content för det kallas dlc. Finns bra med "expansioner" för spel som är ett rent skämt

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av raefzm88:

Det är stor skillnad mellan DLC och Expansion. Expansion är något bra, DLC är något dåligt.
Således kan Back To Karkand endast få dåligt betyg, eftersom det är DLC och ej en expansion.

Det spelar ingen roll att det är roligt och enligt Mats prisvärt, det är dåligt ändå?

¨

Enligt mig ja, eftersom det EA/dice nu gör är precis det som Activision gjort i flera år och som folk gnällt på så oerhört mycket. De ser till att spelet har brist på content (för lite banor etc. för att det skall vara underhållande i längden) och sedan börjar de trycka ut dlc efter dlc efter map pack efter dlc etc. Vidrigt beteende. Spelar ingen roll hur mycket pengar jag har, köper aldrig detta koncept, typiskt amerikanskt och vidrigt.

Som jag skrivit otroligt många gånger tidigare; Synd att dice horade bort sig till ea. Vad vi ser av den storslagna Bf serien nu är bara skräp.

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av raefzm88:

Det är stor skillnad mellan DLC och Expansion. Expansion är något bra, DLC är något dåligt.
Således kan Back To Karkand endast få dåligt betyg, eftersom det är DLC och ej en expansion.

Det spelar ingen roll att det är roligt och enligt Mats prisvärt, det är dåligt ändå?

¨

Enligt mig ja, eftersom det EA/dice nu gör är precis det som Activision gjort i flera år och som folk gnällt på så oerhört mycket. De ser till att spelet har brist på content (för lite banor etc. för att det skall vara underhållande i längden) och sedan börjar de trycka ut dlc efter dlc efter map pack efter dlc etc. Vidrigt beteende. Spelar ingen roll hur mycket pengar jag har, köper aldrig detta koncept, typiskt amerikanskt och vidrigt.

Som jag skrivit otroligt många gånger tidigare; Synd att dice horade bort sig till ea. Vad vi ser av den storslagna Bf serien nu är bara skräp.

Medlem
Skrivet av Qale:
Skrivet av raefzm88:

Det är stor skillnad mellan DLC och Expansion. Expansion är något bra, DLC är något dåligt.
Således kan Back To Karkand endast få dåligt betyg, eftersom det är DLC och ej en expansion.

Men du nu får du nog tänka om lite. Vad som gör att det en expansion eller ett dlc är ju bara vad det står över köp knappen, behöver inte vara mindre content för det kallas dlc. Finns bra med "expansioner" för spel som är ett rent skämt

Nej, då har utgivaren valt att kalla det expansion när det egentligen var DLC, i ett rent marknadsföringsknep. Fult gjort, men jag är emot all form av dlc eftersom jag tycker att så många företag prioriterar det istället för kvalitén på spelet etc. Expansion är godtagbart, till och med att uppmuntra, eftersom det innehåller så mycket nytt content, att det kan klassas som en expansion + att det förmodligen har lagts ned resurser på att utveckla detta i efterhand (efter att originalspelet släppts dvs.)

Medlem
Skrivet av MrMyagi:

Du avslutar att det är 3 kartor...men du menar väl 4

Du får nog läsa texten igen. Han skriver att det är 3 st roliga kartor, tidigare i texten påpekar han att han inte var speciellt förtjust i Wake. Alltså 4 totalt, varav 3 st roliga.

Medlem

Enligt mig så är priset inget problem, då alla som förbeställde det fick det gratis. En rätt schysst deal


signatur

pain is temporary, glory is forever

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Qale:
Skrivet av raefzm88:

Det är stor skillnad mellan DLC och Expansion. Expansion är något bra, DLC är något dåligt.
Således kan Back To Karkand endast få dåligt betyg, eftersom det är DLC och ej en expansion.

Men du nu får du nog tänka om lite. Vad som gör att det en expansion eller ett dlc är ju bara vad det står över köp knappen, behöver inte vara mindre content för det kallas dlc. Finns bra med "expansioner" för spel som är ett rent skämt

Nej, då har utgivaren valt att kalla det expansion när det egentligen var DLC, i ett rent marknadsföringsknep. Fult gjort, men jag är emot all form av dlc eftersom jag tycker att så många företag prioriterar det istället för kvalitén på spelet etc. Expansion är godtagbart, till och med att uppmuntra, eftersom det innehåller så mycket nytt content, att det kan klassas som en expansion + att det förmodligen har lagts ned resurser på att utveckla detta i efterhand (efter att originalspelet släppts dvs.)

Back To Karkand: 4 nya banor, 10 nya vapen, 3 nya fordon och nytt spelsätt = DLC
Battlefield 1942: RtR: 6 nya banor, 2 nya vapen, 8 nya fordon, Fransmän och Italienare = Expansion

Inaktiv

får det inte stå något om BF3 eller MW3 på FZ utan att någon cool typ ska behöva klaga att det är dåligt och vidrigt? svårt och hålla sånt för sig själv?

Medlem

B2K gjorde om BF3 till ett helt nytt spel. Banorna är nästan perfekt återskapade.

Medlem

Vafan, vadå en recension på ett DLC?

Medlem

som jag sagt förut i en annan tråd, när jag var liten följde ofta nya kartor med i patcher å inte tusan behövde man betala extra för dom


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Qale:
Skrivet av raefzm88:

Det är stor skillnad mellan DLC och Expansion. Expansion är något bra, DLC är något dåligt.
Således kan Back To Karkand endast få dåligt betyg, eftersom det är DLC och ej en expansion.

Men du nu får du nog tänka om lite. Vad som gör att det en expansion eller ett dlc är ju bara vad det står över köp knappen, behöver inte vara mindre content för det kallas dlc. Finns bra med "expansioner" för spel som är ett rent skämt

Nej, då har utgivaren valt att kalla det expansion när det egentligen var DLC, i ett rent marknadsföringsknep. Fult gjort, men jag är emot all form av dlc eftersom jag tycker att så många företag prioriterar det istället för kvalitén på spelet etc. Expansion är godtagbart, till och med att uppmuntra, eftersom det innehåller så mycket nytt content, att det kan klassas som en expansion + att det förmodligen har lagts ned resurser på att utveckla detta i efterhand (efter att originalspelet släppts dvs.)

Kvalitén på orginal titlen är helt ok

Medlem

Den här expansionen väckte mitt BF3 intresse igen, var verkligen välbehövligt. Hoppas på fler expansioner i framtiden, gärna med flera banor. Någon utan fordon som främjar för mera närstrid.

Fler coop-banor hade varit riktigt kul också, eller någon wave-funktion som i COD som man kan döda timmar i.


signatur

Life is short , play more

Medlem

Me like.
Synd att det är nära nog ospelbart för mig. Jag körde vanilla BF3 på en 22" Samsung TFT, native 1680x1050 och Auto som grafikinställningar (tror allt blev High utom texturer som blev Ultra). Detta på ett 6950 upplåst till 6970.
Med BtK så är det som att springa med ett koppel runt halsen och en illvillig hundägare i andra änden...gubben springer tre steg *ryck* ett steg tillbaka. Springer tre steg *ryck* ett steg tillbaka. Bra jobbat Dice... Och söker man på forum så är jag inte ensam. Få se vad det blir av detta...stuttering och rubberband-effekter är inte kul alls.

Inaktiv

Äntligen får man se att fanboysen här får vara med om samma sak som cod men det fula är. Varför whinar inte fler här då? några extra banor för några hundra kronor. Nä då duger det gott att bli överlycklig i brallorna men så fort det är ett annat spel då ska det gnällas så det ryker om fingrarna. Snacka om att människor på den här sidan tänk riktigt skevt

Medlem

Argh, har inte hunnit lira än. För mkt Tor :). Nå får ta det till helgen

Medlem

Hoppas dom kan sätta dit stegar på båten i kartan Gulf Of Oman, garvade glatt när jag skulle försöka komma upp till planen. Var bara att sätta sig i en båt, och dra iväg.

Medlem

BF/CoD kombinerat med FZ=Gnäll, off-topic diskutioner (DLC lr ej), beskyllningar, smutskastning m.m. Alla tycker olika så är det bara. "Jag håller inte med dig broder, men jag skulle kunna dö för att du ska få tycka det du vill"

raefzm88@ Bara så att du vet så står DLC för Downloadable Content? Expansion är ju också ett DLC isåfall? För det tankar man ju också hem så vitt jag vet. Men expansion brukar vara ungefär 1Gb och större, medans DLC's oftast är runt vilken jävla storlek som helst. Vissa DLC's tar ju typ bara 2-3Mb? Sjukt egentligen.

Medlem
Skrivet av qun0:

Äntligen får man se att fanboysen här får vara med om samma sak som cod men det fula är. Varför whinar inte fler här då? några extra banor för några hundra kronor. Nä då duger det gott att bli överlycklig i brallorna men så fort det är ett annat spel då ska det gnällas så det ryker om fingrarna. Snacka om att människor på den här sidan tänk riktigt skevt

Kanske för majoriteten av de som spelar inte behöver betala extra för detta?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av qun0:

Äntligen får man se att fanboysen här får vara med om samma sak som cod men det fula är. Varför whinar inte fler här då? några extra banor för några hundra kronor. Nä då duger det gott att bli överlycklig i brallorna men så fort det är ett annat spel då ska det gnällas så det ryker om fingrarna. Snacka om att människor på den här sidan tänk riktigt skevt

Kanske för majoriteten av de som spelar inte behöver betala extra för detta?

Det här ser jag mer som en dlc med som en annan sa också. Det är några extra banor och vapen. Inte mycket till expansion. så ni är ju lurade med och betalar extra för dels ett spel som verkar jävlas konstant i lirandet

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av qun0:

Äntligen får man se att fanboysen här får vara med om samma sak som cod men det fula är. Varför whinar inte fler här då? några extra banor för några hundra kronor. Nä då duger det gott att bli överlycklig i brallorna men så fort det är ett annat spel då ska det gnällas så det ryker om fingrarna. Snacka om att människor på den här sidan tänk riktigt skevt

Kanske för majoriteten av de som spelar inte behöver betala extra för detta?

Det här ser jag mer som en dlc med som en annan sa också. Det är några extra banor och vapen. Inte mycket till expansion. så ni är ju lurade med och betalar extra för dels ett spel som verkar jävlas konstant i lirandet

Du läste nog inte ordentligt. Jag sa att majoriteten INTE betalar för denna dlc. De flesta (åtminstone samtliga jag spelar med) får den automatiskt eftersom de köpte limited edition.

Edit: Förövrigt har jag faktiskt inga problem alls med spelet. Origin är dock en annan fråga


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av qun0:

Äntligen får man se att fanboysen här får vara med om samma sak som cod men det fula är. Varför whinar inte fler här då? några extra banor för några hundra kronor. Nä då duger det gott att bli överlycklig i brallorna men så fort det är ett annat spel då ska det gnällas så det ryker om fingrarna. Snacka om att människor på den här sidan tänk riktigt skevt

Kanske för majoriteten av de som spelar inte behöver betala extra för detta?

Det här ser jag mer som en dlc med som en annan sa också. Det är några extra banor och vapen. Inte mycket till expansion. så ni är ju lurade med och betalar extra för dels ett spel som verkar jävlas konstant i lirandet

Du läste nog inte ordentligt. Jag sa att majoriteten INTE betalar för denna dlc. De flesta (åtminstone samtliga jag spelar med) får den automatiskt eftersom de köpte limited edition.

Edit: Förövrigt har jag faktiskt inga problem alls med spelet. Origin är dock en annan fråga

Majoriteten BETALAR rejält för denna DLC, även du och dina vänner, om man sedan vill inse det eller leva med skygglappar är en annan sak. Samma sak som om du köper en mobil för 1 kr, eller får den "gratis" med abbonemang på 699kr/månad, är den då gratis?
EA/Dice fick rejält betalt av dig och dina vänner, ni betalade genom att betala fullpris på release för ett buggat spel, ni stödjer deras idé om att sälja gamla kartor till fullpris eller ta bort material om man inte köper "limited edition". Du betalar både på release ett högt pris, och på alla spel framöver som bygger på samma tänk.

"Köp BF 4 limited edition och du får med kampanen!!!", "Förhandsboka på game så får du hela 2MP banor", "season pass ger ytterligare 2 vapen och 4 maps som borde varit med från början men som du nu får betala extra för".
Av principskäl köpte jag INTE Bf3 på release, då jag vägrar betala för sådant som borde varit gratis. När IW släpper gamla maps till CoD som mappack är det "fel och fult", när EA gör samma sak är det ok för att det står Dice på kartongen?
Löjligt, när ska gamers sluta betala för att få mindre och mindre spel?
När ska spelarna vilja ha mer för sina pengar, inte mindre?
Casuals...

Medlem

Jag gillade alla banor förutom Gulf of Oman, jag tycker dom totalt pajade den banan, den är alldeles för liten. Dom andra hade jag inte problem med dock.

Skriv svar