Bekräftat – Alan Wake kommer till pc

Robot
Bekräftat – Alan Wake kommer till pc

Kodarkrampen är över, skrivkrampsskräckisen släpps tidigt nästa år.

#alan-wake, #remedy, #death-rally, #max-payne-ett, #max-payne-2-the-fall-of-max-payne


Bekräftat – Alan Wake kommer till pc

Wake up!

Medlem

Så jävla underbart

Medlem

Äsch där fick man för att man inte vågade vänta.

Oj! Det tog ett tag!
Kul för PC spelare iaf

Medlem

Yeeees! Jag blev så sjukt besviken när Remedy sålde sig helt till xbox 360 och vi andra inte fick något
Nu slipper man gå misste om det här, har varit sugen lite då och då men har absolut inte velat ha det till konsol


signatur

Game long and prosper

Medlem
Medlem

Yeah boy!!

Sjukt nice.

Alan Wake var ett av de få spelen (ihop med Red Dead Redemption och L.A. Noire) som jag verkligen fick mig att tveka över om det hade varit rätt beslut att sälja min krysslåda...

...men så tar man hem jackpotten till sist!

Medlem

!!! Radera-knappen funkade inte, mods kan radera denna post. !!!

Medlem

yes, fan vad gött. har länge velat spela detta och blev sjukt besviken när det inte kom till pcn.

Medlem

va kul det kommer bli med en kass portning

Medlem

helt underbart spel till Xbox, vet ifan om pckidsen är värda det...


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Vet inte om man bryr sig något mer. Den som lever får se.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv

Var inte Alan Wake lite halvfiasko på XBox? Har för mig det sålde långt under förväntningar, speciellt eftersom det var en påkostad exklusiv titel.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

helt underbart spel till Xbox, vet ifan om pckidsen är värda det...

Och konsolspelare skulle vara bättre på vilket sätt?

Medlem
Skrivet av Buio:

Var inte Alan Wake lite halvfiasko på XBox? Har för mig det sålde långt under förväntningar, speciellt eftersom det var en påkostad exklusiv titel.

kass marknadsföring och släpptes samtidigt som red dead redemption om jag minns rätt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av WarpGuN:

helt underbart spel till Xbox, vet ifan om pckidsen är värda det...

Och konsolspelare skulle vara bättre på vilket sätt?

bara en jävla massa wajn och special "snowflakes" bland pcspelare, det var bättre för


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Härligt, bra spel!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av McNord:
Skrivet av WarpGuN:

helt underbart spel till Xbox, vet ifan om pckidsen är värda det...

Och konsolspelare skulle vara bättre på vilket sätt?

bara en jävla massa wajn och special "snowflakes" bland pcspelare, det var bättre för

Haha. Word ^^

Pc-spelarna pratar alltid om hur barnsliga konsolspelarna är men tycker alltid att det är PC-spelarna som beter sig värst.

Medlem

Äntligen!! Slipper man köpa den där skit lådan!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av McNord:
Skrivet av WarpGuN:

helt underbart spel till Xbox, vet ifan om pckidsen är värda det...

Och konsolspelare skulle vara bättre på vilket sätt?

bara en jävla massa wajn och special "snowflakes" bland pcspelare, det var bättre för

Utav mina erfarenheter tycker jag inte att konsolspelare är bättre på något sätt. De whinar som fan och dessutom finns det ofta klipp på youtube man kan se sådant också. Folk som till och med verkar hota varandra på livet via voice chat. Såklart finns det sådant på PC också men ser det mer hos konsolspelare, speciellt xboxkidsen. Och vad menar du med special "snowflakes" ?

Medlem
Skrivet av Azox:

Äntligen!! Slipper man köpa den där skit lådan!

Skitlåda är ett ord, inte två.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

helt underbart spel till Xbox, vet ifan om pckidsen är värda det...

Folk som betér sig som dig och uttalar sig så dumt förtjänar inte något spel alls.

Inaktiv

Fantastisk nyhet, ser verkligen fram emot det. Nu känns det bara lite lame att det är Steam-exklusivt, men men

Jag spelar gärna om det på PC:n, tyckte kontrollerna ibland var lite mardrömslika (insert splash).


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Zax
Medlem
Medlem
Medlem
Medlem

Haha jag kom ihåg hur Remedy visade upp spelet 2005/2006 då det var open world game DX10 med galen fysik och andra effekter osv med vad jag gissar mycket högre ambitioner än vad som till sist blev. Nu 6år senare får vi en stel korridoor shooter alá Silent Hill/Resident Evil ripp off konsol port yay xD. Det ironiska är ju att om dem hade släppt spelet till PC för 3-4år sedan hade dem kanske åtminstone lyckas sälja ett par miljoner ex som Crysis gjorde och gott med vinst istället för det dyrbara fjaskot det slutade med. Speciellt med tanke på hur extra dryr utvecklings kostnaden blev då dem i stort sett var tvugna att skrotat PC versionen dem jobbat med i flera år för att istället jobba på kompremiss verionen til Xboxen.

Redaktör
Skrivet av Sapiens:

Haha jag kom ihåg hur Remedy visade upp spelet 2005/2006 då det var open world game DX10 med galen fysik och andra effekter osv med vad jag gissar mycket högre ambitioner än vad som till sist blev. Nu 6år senare får vi en stel korridoor shooter alá Silent Hill/Resident Evil ripp off konsol port yay xD. Det ironiska är ju att om dem hade släppt spelet till PC för 3-4år sedan hade dem kanske åtminstone lyckas sälja ett par miljoner ex som Crysis gjorde och gott med vinst istället för det dyrbara fjaskot det slutade med. Speciellt med tanke på hur extra dryr utvecklings kostnaden blev då dem i stort sett var tvugna att skrotat PC versionen dem jobbat med i flera år för att istället jobba på kompremiss verionen til Xboxen.

Fast riktigt så illa är det inte. 1,5 miljoner ex säger färska uppgifter, även om en hel del av dem gått åt för att de bundlats med Xbox 360-konsoler. Sen är väl frågan om ett singleplayer-spel till pc hade sålt så där våldsamt bra.


signatur
123
Skriv svar