Swtor Server val för Svenskar

Medlem
Swtor Server val för Svenskar

Vi är ett litet kompis gäng på cirkus 15-20 pers i åldrarna 25 - 40 som försöker knyta till oss nya spelare för uppstarten av Swtor, "Emp Side"

Har själv snackat med dom flesta jag känner för att be deras kompisar att kika på våran guild sida, för antingen joina oss eller dom andra 3 Svenska guildsen som vi är allysar med, Som är: Asablod, The Dark Alliance, och IQ.

Jag vet inte hur det blir med server val, blir vi tilldelade en server med tanke på "Guild deployment" Har inte riktigt klurat ut hur dom har tänkt det hela än...

Men som sagt va, hade varit jävligt nice med att få dom flesta Svenska spelarna på en och samma server, så ta gärna en liten titt på våran guildsida, och applya gärna om ni vill spela med trevliga och roliga människor, be gärna era kompisar att kika in sidan med.. både för tips av server val och kanske för en liten apply....

http://www.swtor.com/guilds/86827/brotherhood-krath

Mvh Mattias...

Welcome to the dark side.... We have Coooookie´s....

Medlem

Mycket möjligt att jag och en polare hoppar med tåget!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Inaktiv

Har beställt swtor och min första char blir nog en sith warrior eller en sith inquisition.
Vill gärna joina folk som gillar star wars och mmorpgs ^_^

Så säg bara vilken server and I will be there ;D


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem

Vi hojtar till när det är dags...

Inaktiv
Skrivet av Asee:

Vi hojtar till när det är dags...

Låter bra, tyvärr fick jag inte early access så jag får vänta tills full release av spelet ;D


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem

Har det kommit fram en "officiell" svensk server? För båda sidorna? Än så länge ser jag många svenska guilds som tar form inför swtor och de jag sett spelar bara på den mörka sidan. Jag har inte hört något mer server snack generellt.

Vym
Medlem
Skrivet av KonradA:

Har det kommit fram en "officiell" svensk server? För båda sidorna? Än så länge ser jag många svenska guilds som tar form inför swtor och de jag sett spelar bara på den mörka sidan. Jag har inte hört något mer server snack generellt.

Vi kommer att göra vad vi kan för att få till det!

Just nu inväntas svar på vilken server BioWare tilldelar oss. Det bör vi få mail om vilken dag som helst nu.
Vi har många gillen vi skulle tycka om att spela på samma server som där de svenska gillen jag känner till som planerar att spela på PvP-server är inkluderade.

Det finns svenska gillen på Republic-sidan också. Friskyttarna(http://friskyttarna.eu) och Republic of Sweden(http://republicofsweden.se) till exempel.

Må gott!

/Sviinet, grundare av Ruthless(http://ruthless.se)

Medlem

Hej. Jag har ett gäng polare på ca 10 pers(från Skandinavien och en britt!) som också är lite sugna på att hitta en server med lite mer skandinaviskt folk. Googlat runt massa efter fler forum osv men inte hittat så mycket mer diskussioner om detta. Men detta verkar ju lovande! Kommer ni uppdatera denna tråd om var ni kommer spela? (Förutsatt att ni inte blir tilldelade en server för guilden.)

Vym
Medlem
Skrivet av zajk:

Hej. Jag har ett gäng polare på ca 10 pers(från Skandinavien och en britt!) som också är lite sugna på att hitta en server med lite mer skandinaviskt folk. Googlat runt massa efter fler forum osv men inte hittat så mycket mer diskussioner om detta. Men detta verkar ju lovande! Kommer ni uppdatera denna tråd om var ni kommer spela? (Förutsatt att ni inte blir tilldelade en server för guilden.)

Det är inte min tråd ursprungligen, men jag svarar ändå eftersom mitt gille varit inne i samma tankebanor väldigt länge.

Vi kommer se till att stämma av med andra gillen som vi är intresserade av att spela tillsammans med när vi väl får reda på vilken server vårt gille blir tilldelade. Däribland flertalet större skandinaviska och ett antal europeiska och se till att vi går med på samma server och har möjlighet att bygga en schyst servercommunity.

EDIT: Visst kan vi posta här med servernamn också efter att vi har pratat ihop oss med de andra gillena idag!

Medlem

Låter ju som en toppenidé! Dock vad gäller mitt gäng så är nog jag den som först kommer få early access, och förmodligen ganska tidigt med tanke på att jag registrerade för det bara minuter efter att den funktionen kom upp. Men håller utkik i alla fall!

Medlem

Friskyttarna kommer att köra på servern: Peragus Mining Facility

Vym
Medlem

Ledsen för sen post!

Ruthless, Republic of Sweden, Danes of Darkness, Immortals, Semper Danica, förhoppningsvis Exterminatus m.fl. kommer att köra på Bloodworthy(PvP). Vi var tvungna att byta från den server vi blev tilldelade av BioWare på grund av att vi hamnade med ett par stora ryska gillen som tidigare medlemmar och allierade hade dåliga och tråkiga erfarenheter av.

Medlem

Som det ser ut nu, så kommer större delen av dom Svenska guilden hamna på Bloodworthy, en Eu/Pvp server...

Inaktiv

Det är rätt mycket Svenskar men helt klart en skön blandning Européer på Nightmare Lands. Bra ping också. Jag kör där på Republic-sidan. Det är för mycket folk som spelar Sith Empire så jag rollade en Jedi Knight istället. Än så länge är det skitkul. Lägg till Zoldex om ni har vägarna förbi.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Jag och mina andra 10 polare finns på Bloodworthy servern


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Jag börjar också upptäcka att det är Bloodworthy som är populär för oss skandinaver som vill spela på en europeisk pvp-server. Jag håller tummarna att så många som möjligt hoppar in där så vi kan njuta av spelet tillsammans!

Medlem

Måste erkänna att jag alltid tyckt att det är absolut trevligast med servers som har en lagom mix av olika nationaliteter. Vilket är anledningen till att Friskyttarna valt att stanna på den servern som vi fick oss tilldelade - Peragus Mining Facility.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Så där ja, då va man up en running, är som ett litet barn på julafton, fast att jag spela lite på stress betan.. HaHaHa Har precis gjort 2 chars, 1 Imp agent "Enyo" och 1 Sith inq "Ahulane"

Så äre folk online så får ni gärna adda mig, spelar Imp side på "Bloodworthy"

Vym
Medlem
Skrivet av Asee:

Så där ja, då va man up en running, är som ett litet barn på julafton, fast att jag spela lite på stress betan.. HaHaHa Har precis gjort 2 chars, 1 Imp agent "Enyo" och 1 Sith inq "Ahulane"

Så äre folk online så får ni gärna adda mig, spelar Imp side på "Bloodworthy"

Håller med! Känns helt fantastiskt att vara igång!

Jag heter likadant in-game som här och kör Sorcerer på Empire-sidan på Bloodworthy.

Ha det gott!

Medlem

Hej allesammans detta är nog lite offtopic men är det någon som vet om man kan se hur många procent republic res. empire det är på en server?

Inaktiv

Vägrar Bloodworthy då köerna igår var 50min... Och bara 2min på Nightmare Lands.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av Alair:

Hej allesammans detta är nog lite offtopic men är det någon som vet om man kan se hur många procent republic res. empire det är på en server?

Tror inte det finns ännu.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

1
Skriv svar