Första trailern från C&C: Tiberium Alliances

Robot
Första trailern från C&C: Tiberium Alliances

Den klassiska rts-serien är hetare än på mycket länge. Spana in den första trailern från Command & Conquer: Tiberium Alliances.

#bioware, #command-conquer-generals-2, #command-conquer-tiberium-alliances


Medlem
Första trailern från C&C: Tiberium Alliances

Det såg ju.. ehm.. okej ut..

I helhet ser det helt okej ut men börjar bli lite trött på överflödet av browser spel då alla ser likadana ut och de alla har prestandan som en *Sätt in valfritt ord av långsamt objekt*.

Medlem

Jag brukar ha hopp för de flesta spel ända in i det sista, men det där tog nog ganska så mycket död på mitt intresse. Det såg... Otroligt lackluster ut tyvärr.


signatur

Videomupp

Medlem

Ett C&C3 i 2D med 10FPS :3 kanske kan bli något....
Skrev iaf upp mig på betan, men det lär bli som med Battlefield P4F: spela i 5 minuter och sedan avinstallera/ta bort. Förhoppningarna ligger i Generals2.

Medlem
Medlem
Medlem

C&C4 var i alla fall bra om man ser det för vad det är - ett välgjort taktiskt strategispel - men detta... *facepalm*

Medlem

Det här är Lord of Ultima med lite häftigare combat. Gissar jag på i alla fall.
Ser fortfarande ut att vara testvärt dock.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Ni är väldigt grafik skadade... har ni märkt det?
Det är en webbrowser spel, whatycha expectin'? Försök själv att utveckla någonting avancerat till det.

OnT: Det här har faktiskt lite original C&C känsla i det. Musiken gillar jag on det kan faktiskt vara roligt. Får völ prova om betan ör något,

Medlem

720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ 720p FZ

Medlem

Vad var det man sa nu då..? Just ja: NEJ!

Min bojkott av C&C forsätter! Sluta mjölka!

Medlem

Spyr nästan när jag läser "webbläsar- och smartphone"

Medlem

Seriöst det där var ju bara fail :(. EA har fan ingen vettig ursäkt att slänga ut ett sådana pass stelt C&C spel 2012. Alltså vad är det för fel på utgivare/utvecklare nu för tiden, varför inte göra ett vettigt lir istället för vad som liknar ett halvdant facebook spel?. Ambitionslösa skitstövlar.

Skrivet av MasterKJK:

Ni är väldigt grafik skadade... har ni märkt det?
Det är en webbrowser spel, whatycha expectin'? Försök själv att utveckla någonting avancerat till det.

OnT: Det här har faktiskt lite original C&C känsla i det. Musiken gillar jag on det kan faktiskt vara roligt. Får völ prova om betan ör något,

Handlar mindre om att vara grafik skadad och mer om att ha någon slags standard, spelet såg ju sämre ut än dem klassiska C&C spelen . Det går också att utveckla rätt avancerade spel till web browsern tex http://www.interstellarmarines.com/ och http://www.quakelive.com så det finns igen ursäkt till detta. Okej om det varit en ny indie utvecklare med en helt ny titel, då hade jag förstått varför spelet sett så där halvdant ut men nu är det EA vi snackar om med vad som åtminstone en gång var en respektabel franchise, nu verkar dem inte ens försöka längre :/.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Handlar mindre om att vara grafik skadad och mer om att ha någon slags standard, spelet såg ju sämre ut än dem klassiska C&C spelen

För mig låter det verkligen att vara grafik skadad. Personligen fick jag någon en spark nostalgi i arslet när jag såg 2D grafiken, kom och tänka tillbaka till de gamla spelen.

Phenomic gör för övrigt bra spel. Battleforge är skoj.

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Ni är väldigt grafik skadade... har ni märkt det?
Det är en webbrowser spel, whatycha expectin'? Försök själv att utveckla någonting avancerat till det.

OnT: Det här har faktiskt lite original C&C känsla i det. Musiken gillar jag on det kan faktiskt vara roligt. Får völ prova om betan ör något,

har ingenting att göra med "grafikskadade" (seriöst bara efterblivet att säga något sådant, när folk numera dyrkar minecraft t.ex.) utan det handlar om att ea återigen exploaterar sönder en serie som funnits i så många år.

Hade de istället släppt ett spel som inte var webbläsarbaserat hade iaf jag inte klagat.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

utan det handlar om att ea återigen exploaterar sönder en serie som funnits i så många år.

"Exploaterar"? EA äger licensen för Tiberium universumet, varken mer eller mindre. Dem har inte sönder en serie genom att göra nya spel, hellre att dem gör någonting med serien istället för att låta den ruttna och sedan sälja bort den alá Dungeon Keeper. Låter som du är en envis nostalgiker eller cyniker.

Citat:

Hade de istället släppt ett spel som inte var webbläsarbaserat hade iaf jag inte klagat.

Smaken är som baken.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Det enda som verkar bra ar val sjalva iden om att man ska kunna slass om massor av olika territorier runt om pa planete, annars verkar det tja umm ratt trakigt ut som typ vilket Facebook spel som helst...jag maste ha missat det episka i det hela for jag ser da rakt inget Episkt. Hjalps val inte heller att Gdi och Nod verkar se extakt likadana nar det galler byggnader och sant, och hmm blatt tiberium ocksa?..

Medlem

EA: Purchase & Ruin

Medlem

Episkt och Webbläsarspel går inte riktigt ihop. Jag vänder nog den skeptiska sidan till ett tag.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:
Skrivet av raefzm88:

utan det handlar om att ea återigen exploaterar sönder en serie som funnits i så många år.

"Exploaterar"? EA äger licensen för Tiberium universumet, varken mer eller mindre. Dem har inte sönder en serie genom att göra nya spel, hellre att dem gör någonting med serien istället för att låta den ruttna och sedan sälja bort den alá Dungeon Keeper. Låter som du är en envis nostalgiker eller cyniker.

Citat:

Hade de istället släppt ett spel som inte var webbläsarbaserat hade iaf jag inte klagat.

Smaken är som baken.

exploaterar är precis va de gör, när de använder sig av ett känt varumärke. Så länge spelet heter "Command and Conquer" så kommer det att sälja en viss mängd, även om det egentligen är ett värdelöst skitspel utvecklat med ytters liten budget till webbläsare (lol).

1
Skriv svar