Bekräftat – Alan Wake kommer till pc

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sapiens:

Haha jag kom ihåg hur Remedy visade upp spelet 2005/2006 då det var open world game DX10 med galen fysik och andra effekter osv med vad jag gissar mycket högre ambitioner än vad som till sist blev. Nu 6år senare får vi en stel korridoor shooter alá Silent Hill/Resident Evil ripp off konsol port yay xD. Det ironiska är ju att om dem hade släppt spelet till PC för 3-4år sedan hade dem kanske åtminstone lyckas sälja ett par miljoner ex som Crysis gjorde och gott med vinst istället för det dyrbara fjaskot det slutade med. Speciellt med tanke på hur extra dryr utvecklings kostnaden blev då dem i stort sett var tvugna att skrotat PC versionen dem jobbat med i flera år för att istället jobba på kompremiss verionen til Xboxen.

du är en typisk pc snorvalp som kräver och tro att alla har senaste hårdvaran..vilket är bulshit.. och lycka till med "openworld" med allanwakes story..

Kan du inte bara hålla käften?

varför då?

Jag tar det som ett nej. Synd

ok...moget..valp

Ja du visar ju själv din mogenhet i varenda kommentarstråd. Håller på som en obstinat jävla tolvåring.
Hårdvaran i de föråldrade konsolerna behöver inte alls styra spelutvecklingen. Lata utvecklare låter dem göra det i vissa fall. De flesta spel ser fortfarande bra mycket bättre ut på en PC än på valfri konsol. Därav köper folk bra hårdvara. Du snackar en jävla massa skit när du uppenbarligen har noll koll och verkar ha allmänt dålig och cynisk verklighetsuppfattning. Så snälla knip igen istället. Men det kan jag ju inte tvinga dig till, baksidan med ett demokratiskt samhälle. Även idioterna får ju ha sin åsikt

en minoritet kanske uppgradera pcn (spelnördar) för specifika spel.....men majoriteten gör det icke...dom är nöjda med en laptop och en spelkonsol (bla vi som växte upp med c64/amiga/doom/quake)

"Vi" ? Jag växte upp med Amiga500/600HD/PC-386 -> och jag ingår inte i din skara som nöjjer sig med en spelkonsol.
Laptop -> Huvudvärk
Konsol -> Huvudvärk

Hade konsolerna iaf orkat med en modern TVs native upplösning på 1080 så hade jag iaf övervägt att använda mina konsoler. Att sedan det skrivs 1080p på baksidan av spelen är ju ren skandal när det bara är uppskalat skit.

Men visst spel säljer i de flesta fall mer på konsol, bara för att det är mer lätttillgängligt. Du behöver inga förkunskaper för att spela på en konsol. Därför ställer den stora skalan konsolspelare lägre krav på sina upplevelser och detta ser speltillverkarna och börjar dra genvägar för att spara in pengar och maximera sin vinst. På bekostnad av kvalité.
De flesta bryr sig inte för de spelar några timmar i veckan och köper spel på löpande band då de inte orkar sätta sig in i något. Känner flerta sådana personer och jag är övertygad om att det är den stora majoriteten.
Det är just därför de flesta PC-portarna idag suger. De är såklart utvecklade på en PC och det är inga större problem att göra en bra port, men alla deras jävla genvägar syns så satans tydligt på en PC så det tar tid att fixa till, om det ens görs.
Bara att kolla på LA.Noire, det ser hyffsat ut i sin 720p uppskalad på en TV men på PCn är det något av det fulaste jag sett i modern spelväg. Texturer är under all kritik och deras fantastiska ansiktsanimering ser inte längre lika snygg ut då man ser alla glitches och felplacerade skärlinjer i texturer etc.
Inte konstigt att PC spelare gnäller mycket då de är berättigade till det. Många av spelföretagen är där de är idag pga. trogna PC spelare. Nu är de inte värda ett piss då det har blivit enklare att lura konsolpubliken och korta ner utvecklingstiderna.
Det gäller inte alla spelstudios som tur är så lite hopp finns det fortfarande.
Du personligen kanske inte har högre krav men lägg ner att gnälla på de som har det.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

en drös multiplattform spel där grabben,ska jag slänga med nintendos spelförsäljning oxå?

multiplattform spel? Vad yrar du om grabben... Alla de spelen är PC-exklusiva eller utvecklade till pc först och sedan i efterhand portade till konsoll. Om du ska trolla kan du ju göra det ordentligt i alla fall...

Ontopic så tycker jag det är kul att Alan Wake kommer till PC då jag aldrig har spelat det. Hoppas det blir en bra port som man kan spendera några timmar på i alla falll

Medlem

Äntligen!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Vem bryr sig om det här nu?

Inaktiv

Lär väl vara en halvdan konsolport som inte säljer så bra, sen gnäller dom på att dom hemska piraterna gör att spelet inte platsar #1 på säljlistorna.

Ville dom sälja det här på PC skulle dom släppt det i maj 2010, samtidigt som Xbox360 releasen. Nu är det för sent.

Medlem

Spelet är riktigt bra. Hoppas inte Remedy gör bort sig med en "halvdan konsolport", för deras skull....


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

"There's an old town wrought with mystery of Tom the poet and his muse and a magic lake which gave a life to the words the poet used..."

Älskade varje sekund av Alan Wake faktiskt. Ja, det var repetativt med striderna och det var linjärt... men storyn och atmosfären gjorde mig klistrad. Hoppas folk köper detta till PCn, vore kul att se uppföljarna på den riktiga platformen ^_~


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sapiens:

Haha jag kom ihåg hur Remedy visade upp spelet 2005/2006 då det var open world game DX10 med galen fysik och andra effekter osv med vad jag gissar mycket högre ambitioner än vad som till sist blev. Nu 6år senare får vi en stel korridoor shooter alá Silent Hill/Resident Evil ripp off konsol port yay xD. Det ironiska är ju att om dem hade släppt spelet till PC för 3-4år sedan hade dem kanske åtminstone lyckas sälja ett par miljoner ex som Crysis gjorde och gott med vinst istället för det dyrbara fjaskot det slutade med. Speciellt med tanke på hur extra dryr utvecklings kostnaden blev då dem i stort sett var tvugna att skrotat PC versionen dem jobbat med i flera år för att istället jobba på kompremiss verionen til Xboxen.

du är en typisk pc snorvalp som kräver och tro att alla har senaste hårdvaran..vilket är bulshit.. och lycka till med "openworld" med allanwakes story..

Dags att växa upp? "typisk pc snorvalp" Eftersom vi nu ska vara fördomsfulla tycker jag du är en typisk konsolspelare som gnäller över allt PC-relaterat och tycker att konsolerna är det bästa som uppfunnits sedan skivat bröd. Konsolerna har förhindrat så otroligt mycket utveckling på senaste tid och eftersom du nu verkar gilla de så mycket så är du en av de som bidrar till detta. Grattis!
Nej men du, kanske man ska låta folk spela på vilken plattform de vill och vara glad för det man har. Bäst så tror jag.
PC-exklusiva spel säljer bra, utan tvekan. Ett RPG-spel som The Witcher 2 som kräver ganska rejäl hårdvara har sålt väl över en miljon numer och kommer fortsätta sälja, PC-spel säljer väldigt kraftigt över en lång tidsperiod och står inte still, konsolspel tenderar att ha sin stora spurt de första veckorna sen avtar det rejält. Något som utgivare behöver lära sig.
Starcraft 2 hade sålt över 5 miljoner sist Blizzard sa något, detta var i februari. Med tanke på att SC2 har blivit mycket populärare sen dess tror jag försäljningen ligger bra till.

Det finns en anledning till att EA vill ta sig in på den digitala marknaden och försöka ta åt sig delar av den marknaden från Steam; det säljer jävligt bra! Kolla EAs senaste kvartalsrapport, PC ger de mer pengar än vad Xbox gör.
Sen kan man ta exempel som Terraria, ett litet indiespel som sålt över 1 miljon redan. Minecraft, också indie, över 4 miljoner och stiger snabbt. Stalker sålde verkligen inte dåligt, runt 4 miljoner.
Men vi skulle nog kunna titta oss blåa på försäljningssiffror hela dagen, i slutändan är vi ändå här för att vi älskar spel.

Som Gabe Newell sa i någon intervju så utvecklas vi inte genom att kolla på försäljningssiffror.
Så innan du börjar ditt vanliga fälttåg mot PC, how about a nice cup of STFU?

Mus- och tangentbordskramare är jag verkligen inte, däremot är det hemskt gött att få spela spelet i full HD/60fps Självklart med trådlös 360-kontroll.

Medlem

Hrmmmmm, kanske kan man förlåta Remedy då

Har verkligen velat spela Alan Wake men vägrat köpa en Xbox när jag ändå har en PS3:a och bra PC. Tycker det var ruskigt dåligt uppstyrt när de efter flera års utveckling närmar sig release och påminner fansen att "just det, hrmmm, glömde vi säga, det kommer inte till PC längre".

Aja, jag gillar ju innerst inne Remedy så de kommer ju få mina pengar i alla fall. Hade varit väldigt roligt om det sålde bra till PC

Redaktör
Skrivet av Fisse:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sapiens:

Haha jag kom ihåg hur Remedy visade upp spelet 2005/2006 då det var open world game DX10 med galen fysik och andra effekter osv med vad jag gissar mycket högre ambitioner än vad som till sist blev. Nu 6år senare får vi en stel korridoor shooter alá Silent Hill/Resident Evil ripp off konsol port yay xD. Det ironiska är ju att om dem hade släppt spelet till PC för 3-4år sedan hade dem kanske åtminstone lyckas sälja ett par miljoner ex som Crysis gjorde och gott med vinst istället för det dyrbara fjaskot det slutade med. Speciellt med tanke på hur extra dryr utvecklings kostnaden blev då dem i stort sett var tvugna att skrotat PC versionen dem jobbat med i flera år för att istället jobba på kompremiss verionen til Xboxen.

du är en typisk pc snorvalp som kräver och tro att alla har senaste hårdvaran..vilket är bulshit.. och lycka till med "openworld" med allanwakes story..

Kan du inte bara hålla käften?

varför då?

Jag tar det som ett nej. Synd

ok...moget..valp

Ja du visar ju själv din mogenhet i varenda kommentarstråd. Håller på som en obstinat jävla tolvåring.
Hårdvaran i de föråldrade konsolerna behöver inte alls styra spelutvecklingen. Lata utvecklare låter dem göra det i vissa fall. De flesta spel ser fortfarande bra mycket bättre ut på en PC än på valfri konsol. Därav köper folk bra hårdvara. Du snackar en jävla massa skit när du uppenbarligen har noll koll och verkar ha allmänt dålig och cynisk verklighetsuppfattning. Så snälla knip igen istället. Men det kan jag ju inte tvinga dig till, baksidan med ett demokratiskt samhälle. Även idioterna får ju ha sin åsikt

Diskutera ämnet, inte personerna bakom åsikterna. Sluta med pajkastningen, alltså.


signatur
Medlem

deeeam.. it's 'bout time. Bra att jag inte vikte mig och köpte ett xbox360. Även fast dom är aldeless för sena skall jag ära detta med ett köp ist för nedladdning.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Sapiens:

Haha jag kom ihåg hur Remedy visade upp spelet 2005/2006 då det var open world game DX10 med galen fysik och andra effekter osv med vad jag gissar mycket högre ambitioner än vad som till sist blev. Nu 6år senare får vi en stel korridoor shooter alá Silent Hill/Resident Evil ripp off konsol port yay xD. Det ironiska är ju att om dem hade släppt spelet till PC för 3-4år sedan hade dem kanske åtminstone lyckas sälja ett par miljoner ex som Crysis gjorde och gott med vinst istället för det dyrbara fjaskot det slutade med. Speciellt med tanke på hur extra dryr utvecklings kostnaden blev då dem i stort sett var tvugna att skrotat PC versionen dem jobbat med i flera år för att istället jobba på kompremiss verionen til Xboxen.

Fast riktigt så illa är det inte. 1,5 miljoner ex säger färska uppgifter, även om en hel del av dem gått åt för att de bundlats med Xbox 360-konsoler. Sen är väl frågan om ett singleplayer-spel till pc hade sålt så där våldsamt bra.

Nu gissar jag att du har bättre koll på sådant här än vad jag har (du jobbar ju ändå trots allt med speljournalistik) men är inte tendensen överlag att spel som är dedikerade PC-spel, antingen att de är PC-exklusiva eller att PC-versionen är mer än bara en torr portning, säljer rätt väl piratkopiering till trots?
Jag menar, The Witcher 2 har ju sålt i över en miljon ex, trots absolut ingen marknadsföring alls.
The Sims-spelen säljer bra. Blizzards grejer säljer bra. C & C-spelen har sålt bra (tror jag) och Crysis sålde ju också bra. Tyvärr har det odlats en medial myt att Crysis floppade pga. piratkopering men det har ju sålt i uppemot 3 miljoner ex - det är inte fy skam det.

Så... om Alan Wake hade kommit till PC med en dedikerad PC-version så hade det mycket väl kunnat sälja bra. Remedy har ju trots allt många lojala PC-fans och sådana fans har visat att de är beredda att betala bra om de erbjuds bra grejer.

det är en piss i mississippi jämfört med konsolförsäljning

Red Dead Redemption 12.5 miljoner ex
Gears of war 3 miljoner ex (första veckan)
Halo 3 8.1 miljoner ex.
etc..etc

med tanke på hur många pc-maskiner det finns...så säljer spelen patetiskt dåligt

Oj, ja jag håller med om att det såg väldigt klent ut i jämförelse med de där siffrorna. Uppenbarligen är det likväl lönsamt att utveckla spel till PC eftersom det fortfarande görs.... men ja, onekligen är det ett problem om det är sådana milsvida skillnader.

Medlem

Riktigt fint! PS3?


signatur

//Schmoo

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Sapiens:

Haha jag kom ihåg hur Remedy visade upp spelet 2005/2006 då det var open world game DX10 med galen fysik och andra effekter osv med vad jag gissar mycket högre ambitioner än vad som till sist blev. Nu 6år senare får vi en stel korridoor shooter alá Silent Hill/Resident Evil ripp off konsol port yay xD. Det ironiska är ju att om dem hade släppt spelet till PC för 3-4år sedan hade dem kanske åtminstone lyckas sälja ett par miljoner ex som Crysis gjorde och gott med vinst istället för det dyrbara fjaskot det slutade med. Speciellt med tanke på hur extra dryr utvecklings kostnaden blev då dem i stort sett var tvugna att skrotat PC versionen dem jobbat med i flera år för att istället jobba på kompremiss verionen til Xboxen.

Fast riktigt så illa är det inte. 1,5 miljoner ex säger färska uppgifter, även om en hel del av dem gått åt för att de bundlats med Xbox 360-konsoler. Sen är väl frågan om ett singleplayer-spel till pc hade sålt så där våldsamt bra.

Nu gissar jag att du har bättre koll på sådant här än vad jag har (du jobbar ju ändå trots allt med speljournalistik) men är inte tendensen överlag att spel som är dedikerade PC-spel, antingen att de är PC-exklusiva eller att PC-versionen är mer än bara en torr portning, säljer rätt väl piratkopiering till trots?
Jag menar, The Witcher 2 har ju sålt i över en miljon ex, trots absolut ingen marknadsföring alls.
The Sims-spelen säljer bra. Blizzards grejer säljer bra. C & C-spelen har sålt bra (tror jag) och Crysis sålde ju också bra. Tyvärr har det odlats en medial myt att Crysis floppade pga. piratkopering men det har ju sålt i uppemot 3 miljoner ex - det är inte fy skam det.

Så... om Alan Wake hade kommit till PC med en dedikerad PC-version så hade det mycket väl kunnat sälja bra. Remedy har ju trots allt många lojala PC-fans och sådana fans har visat att de är beredda att betala bra om de erbjuds bra grejer.

det är en piss i mississippi jämfört med konsolförsäljning

Red Dead Redemption 12.5 miljoner ex
Gears of war 3 miljoner ex (första veckan)
Halo 3 8.1 miljoner ex.
etc..etc

med tanke på hur många pc-maskiner det finns...så säljer spelen patetiskt dåligt

Väldigt orealistisk jämförelse att ta några av bästsäljarna imo. De han snackar om är att eftersom PC var huvudplatformen från början och dom ändå kommit en bra bit (mer eller mindre knopat ihopa en spelmotor av något slag (rendering och fysik vad jag minns från demosen) så kan det tänkas att dom hade tjänat mer på att jobba parallellt och fått släppt en PC-version också. Piratkopiering är ett problem men som han säger, media gör allt för att få läsare. Kan ju nämna att i princip alla jag påträffat med konsoll har ett eller fler piratkopierade spel, och då snackar vi utanför vänskapskretsen också.
Poäng: Fler plattformar är ALLTID lönsamt, om man inte har sämst programmerare... Spana bara in Wolfire games (skapare av Lugaru och Overgrowth) som satsar på Mac OS och Linux med stor framgång, vilket säger sitt om multiplattform. Bara man inte går från konsoll till PC såklart, de vet vi ju alla hur de blir...

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

helt underbart spel till Xbox, vet ifan om pckidsen är värda det...

Vilket djävla troll. Troll med nollkoll...

Varför gnälla och hävda sig i en PC nyhets tråd när man inte ens spelar PC?

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Sapiens:

Haha jag kom ihåg hur Remedy visade upp spelet 2005/2006 då det var open world game DX10 med galen fysik och andra effekter osv med vad jag gissar mycket högre ambitioner än vad som till sist blev. Nu 6år senare får vi en stel korridoor shooter alá Silent Hill/Resident Evil ripp off konsol port yay xD. Det ironiska är ju att om dem hade släppt spelet till PC för 3-4år sedan hade dem kanske åtminstone lyckas sälja ett par miljoner ex som Crysis gjorde och gott med vinst istället för det dyrbara fjaskot det slutade med. Speciellt med tanke på hur extra dryr utvecklings kostnaden blev då dem i stort sett var tvugna att skrotat PC versionen dem jobbat med i flera år för att istället jobba på kompremiss verionen til Xboxen.

Fast riktigt så illa är det inte. 1,5 miljoner ex säger färska uppgifter, även om en hel del av dem gått åt för att de bundlats med Xbox 360-konsoler. Sen är väl frågan om ett singleplayer-spel till pc hade sålt så där våldsamt bra.

Nu gissar jag att du har bättre koll på sådant här än vad jag har (du jobbar ju ändå trots allt med speljournalistik) men är inte tendensen överlag att spel som är dedikerade PC-spel, antingen att de är PC-exklusiva eller att PC-versionen är mer än bara en torr portning, säljer rätt väl piratkopiering till trots?
Jag menar, The Witcher 2 har ju sålt i över en miljon ex, trots absolut ingen marknadsföring alls.
The Sims-spelen säljer bra. Blizzards grejer säljer bra. C & C-spelen har sålt bra (tror jag) och Crysis sålde ju också bra. Tyvärr har det odlats en medial myt att Crysis floppade pga. piratkopering men det har ju sålt i uppemot 3 miljoner ex - det är inte fy skam det.

Så... om Alan Wake hade kommit till PC med en dedikerad PC-version så hade det mycket väl kunnat sälja bra. Remedy har ju trots allt många lojala PC-fans och sådana fans har visat att de är beredda att betala bra om de erbjuds bra grejer.

det är en piss i mississippi jämfört med konsolförsäljning

Red Dead Redemption 12.5 miljoner ex
Gears of war 3 miljoner ex (första veckan)
Halo 3 8.1 miljoner ex.
etc..etc

med tanke på hur många pc-maskiner det finns...så säljer spelen patetiskt dåligt

om det där nu skulle vara korrekta siffror (förmodligen inte 100% men vi utgår från det)
så kan vi helt klart konstatera att om Alan Wake sålde 1.5 miljoner exemplar (enligt Tompas post) är det helt klart en flopp. Framförallt eftersom det var så hypeat, också eftersom microsoft själva hjälpte till med marknadsföringen (bla. med xbox 360 konsolen + Alan Wake bundle). 1 .5 miljoner är verkligen dåligt, och jag är övertygad om att det hade sålt mycket bättre om det släppts till pc, därför att Remedy games hade en enorm fanbase hos pc spelarna efter de 2 prisade max payne spelen (som förövrigt fanns till konsol men helt klart var störst på pc, utan tvekan).

Inaktiv
Skrivet av White:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av McNord:
Skrivet av WarpGuN:

helt underbart spel till Xbox, vet ifan om pckidsen är värda det...

Och konsolspelare skulle vara bättre på vilket sätt?

bara en jävla massa wajn och special "snowflakes" bland pcspelare, det var bättre för

Haha. Word ^^

Pc-spelarna pratar alltid om hur barnsliga konsolspelarna är men tycker alltid att det är PC-spelarna som beter sig värst.

Tycker det är snarare tvärtom. Då konsollspelare tror sig vara bäst i världen på fps spel när dom inte ens är det. Det kommer bli bevisat i cs:go då konsoll och pc spelare kan lira mot7med varandra. Och varit mer om konsollspelare som gnäller över saker jämfört med en pc spelare. då pc spelare har gnällt har det varit för det funnits anledning till det. Så tycker du bör tänka om lite i vad du säger. Bland annat konsollspelare är barnsligare

Redaktör

Det finns alldeles uppenbart gnällspikar i alla läger. Huruvida pc- eller konsolspelare klagar mest är inte mätbart, och därmed tämligen meningslöst att bråka om i en forumtråd, det landar bara i massa antaganden.

Med det sagt, kan vi inte snacka om spelet nu istället för spelarna?


signatur
Zax
Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sapiens:

Haha jag kom ihåg hur Remedy visade upp spelet 2005/2006 då det var open world game DX10 med galen fysik och andra effekter osv med vad jag gissar mycket högre ambitioner än vad som till sist blev. Nu 6år senare får vi en stel korridoor shooter alá Silent Hill/Resident Evil ripp off konsol port yay xD. Det ironiska är ju att om dem hade släppt spelet till PC för 3-4år sedan hade dem kanske åtminstone lyckas sälja ett par miljoner ex som Crysis gjorde och gott med vinst istället för det dyrbara fjaskot det slutade med. Speciellt med tanke på hur extra dryr utvecklings kostnaden blev då dem i stort sett var tvugna att skrotat PC versionen dem jobbat med i flera år för att istället jobba på kompremiss verionen til Xboxen.

du är en typisk pc snorvalp som kräver och tro att alla har senaste hårdvaran..vilket är bulshit.. och lycka till med "openworld" med allanwakes story..

Kan du inte bara hålla käften?

varför då?

Jag tar det som ett nej. Synd

ok...moget..valp

Ja du visar ju själv din mogenhet i varenda kommentarstråd. Håller på som en obstinat jävla tolvåring.
Hårdvaran i de föråldrade konsolerna behöver inte alls styra spelutvecklingen. Lata utvecklare låter dem göra det i vissa fall. De flesta spel ser fortfarande bra mycket bättre ut på en PC än på valfri konsol. Därav köper folk bra hårdvara. Du snackar en jävla massa skit när du uppenbarligen har noll koll och verkar ha allmänt dålig och cynisk verklighetsuppfattning. Så snälla knip igen istället. Men det kan jag ju inte tvinga dig till, baksidan med ett demokratiskt samhälle. Även idioterna får ju ha sin åsikt

en minoritet kanske uppgradera pcn (spelnördar) för specifika spel.....men majoriteten gör det icke...dom är nöjda med en laptop och en spelkonsol (bla vi som växte upp med c64/amiga/doom/quake)

"Vi" ? Jag växte upp med Amiga500/600HD/PC-386 -> och jag ingår inte i din skara som nöjjer sig med en spelkonsol.
Laptop -> Huvudvärk
Konsol -> Huvudvärk

Hade konsolerna iaf orkat med en modern TVs native upplösning på 1080 så hade jag iaf övervägt att använda mina konsoler. Att sedan det skrivs 1080p på baksidan av spelen är ju ren skandal när det bara är uppskalat skit.

Men visst spel säljer i de flesta fall mer på konsol, bara för att det är mer lätttillgängligt. Du behöver inga förkunskaper för att spela på en konsol. Därför ställer den stora skalan konsolspelare lägre krav på sina upplevelser och detta ser speltillverkarna och börjar dra genvägar för att spara in pengar och maximera sin vinst. På bekostnad av kvalité.
De flesta bryr sig inte för de spelar några timmar i veckan och köper spel på löpande band då de inte orkar sätta sig in i något. Känner flerta sådana personer och jag är övertygad om att det är den stora majoriteten.
Det är just därför de flesta PC-portarna idag suger. De är såklart utvecklade på en PC och det är inga större problem att göra en bra port, men alla deras jävla genvägar syns så satans tydligt på en PC så det tar tid att fixa till, om det ens görs.
Bara att kolla på LA.Noire, det ser hyffsat ut i sin 720p uppskalad på en TV men på PCn är det något av det fulaste jag sett i modern spelväg. Texturer är under all kritik och deras fantastiska ansiktsanimering ser inte längre lika snygg ut då man ser alla glitches och felplacerade skärlinjer i texturer etc.
Inte konstigt att PC spelare gnäller mycket då de är berättigade till det. Många av spelföretagen är där de är idag pga. trogna PC spelare. Nu är de inte värda ett piss då det har blivit enklare att lura konsolpubliken och korta ner utvecklingstiderna.
Det gäller inte alla spelstudios som tur är så lite hopp finns det fortfarande.
Du personligen kanske inte har högre krav men lägg ner att gnälla på de som har det.

Jag växte upp med en amiga 2000 från 5års ålder. varför säger du att en laptop ger huvudvärk? Allt hänger på den bärbaras kvalitè och hårdvaran där intel i processorer går mycket stabilt, tysta och snabba. Ska själv göra mig av med min stationära dator för en laptop då jag bara har intresse för äldre amiga spel, pc spel, men också fåtal nyare spel kommande alan wake, diablo 3, half life 3 och några andra.

Medlem

hahahahha!.... Omg vad är det för folk som finns här???!!!!
Folk som hatar Pc folk som hatar konsoller etc..
Själv så hatar jag strumpor tycker att det bara ska få finnas raggsockar =(

Medlem
Skrivet av Zax:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sapiens:

Haha jag kom ihåg hur Remedy visade upp spelet 2005/2006 då det var open world game DX10 med galen fysik och andra effekter osv med vad jag gissar mycket högre ambitioner än vad som till sist blev. Nu 6år senare får vi en stel korridoor shooter alá Silent Hill/Resident Evil ripp off konsol port yay xD. Det ironiska är ju att om dem hade släppt spelet till PC för 3-4år sedan hade dem kanske åtminstone lyckas sälja ett par miljoner ex som Crysis gjorde och gott med vinst istället för det dyrbara fjaskot det slutade med. Speciellt med tanke på hur extra dryr utvecklings kostnaden blev då dem i stort sett var tvugna att skrotat PC versionen dem jobbat med i flera år för att istället jobba på kompremiss verionen til Xboxen.

du är en typisk pc snorvalp som kräver och tro att alla har senaste hårdvaran..vilket är bulshit.. och lycka till med "openworld" med allanwakes story..

Kan du inte bara hålla käften?

varför då?

Jag tar det som ett nej. Synd

ok...moget..valp

Ja du visar ju själv din mogenhet i varenda kommentarstråd. Håller på som en obstinat jävla tolvåring.
Hårdvaran i de föråldrade konsolerna behöver inte alls styra spelutvecklingen. Lata utvecklare låter dem göra det i vissa fall. De flesta spel ser fortfarande bra mycket bättre ut på en PC än på valfri konsol. Därav köper folk bra hårdvara. Du snackar en jävla massa skit när du uppenbarligen har noll koll och verkar ha allmänt dålig och cynisk verklighetsuppfattning. Så snälla knip igen istället. Men det kan jag ju inte tvinga dig till, baksidan med ett demokratiskt samhälle. Även idioterna får ju ha sin åsikt

en minoritet kanske uppgradera pcn (spelnördar) för specifika spel.....men majoriteten gör det icke...dom är nöjda med en laptop och en spelkonsol (bla vi som växte upp med c64/amiga/doom/quake)

"Vi" ? Jag växte upp med Amiga500/600HD/PC-386 -> och jag ingår inte i din skara som nöjjer sig med en spelkonsol.
Laptop -> Huvudvärk
Konsol -> Huvudvärk

Hade konsolerna iaf orkat med en modern TVs native upplösning på 1080 så hade jag iaf övervägt att använda mina konsoler. Att sedan det skrivs 1080p på baksidan av spelen är ju ren skandal när det bara är uppskalat skit.

Men visst spel säljer i de flesta fall mer på konsol, bara för att det är mer lätttillgängligt. Du behöver inga förkunskaper för att spela på en konsol. Därför ställer den stora skalan konsolspelare lägre krav på sina upplevelser och detta ser speltillverkarna och börjar dra genvägar för att spara in pengar och maximera sin vinst. På bekostnad av kvalité.
De flesta bryr sig inte för de spelar några timmar i veckan och köper spel på löpande band då de inte orkar sätta sig in i något. Känner flerta sådana personer och jag är övertygad om att det är den stora majoriteten.
Det är just därför de flesta PC-portarna idag suger. De är såklart utvecklade på en PC och det är inga större problem att göra en bra port, men alla deras jävla genvägar syns så satans tydligt på en PC så det tar tid att fixa till, om det ens görs.
Bara att kolla på LA.Noire, det ser hyffsat ut i sin 720p uppskalad på en TV men på PCn är det något av det fulaste jag sett i modern spelväg. Texturer är under all kritik och deras fantastiska ansiktsanimering ser inte längre lika snygg ut då man ser alla glitches och felplacerade skärlinjer i texturer etc.
Inte konstigt att PC spelare gnäller mycket då de är berättigade till det. Många av spelföretagen är där de är idag pga. trogna PC spelare. Nu är de inte värda ett piss då det har blivit enklare att lura konsolpubliken och korta ner utvecklingstiderna.
Det gäller inte alla spelstudios som tur är så lite hopp finns det fortfarande.
Du personligen kanske inte har högre krav men lägg ner att gnälla på de som har det.

Jag växte upp med en amiga 2000 från 5års ålder. varför säger du att en laptop ger huvudvärk? Allt hänger på den bärbaras kvalitè och hårdvaran där intel i processorer går mycket stabilt, tysta och snabba. Ska själv göra mig av med min stationära dator för en laptop då jag bara har intresse för äldre amiga spel, pc spel, men också fåtal nyare spel kommande alan wake, diablo 3, half life 3 och några andra.

Mmm men spela du D3 och HL3 på en laptop. Gör inte mig något. Men inte något jag själv skulle vilja göra är allt jag försöker få sagt. Ska du ha en Laptop blir ju skärmen mindre och oftast av sämre kvalité såvida du inte köper en Mac men då kan man inte lira anyways. Sen är beräkningskraften rätt bra mycket sämmre i en laptop än en highend pc hursomhelst. Ska man inte spela och behöver flytta runt på sin dator är en laptop jättebra. Har en själv till jobbet, men det är också allt den används till. Föredrar min IPS 24tummare och ett vettigt tangentbord.

Spänningen mellan konsol- och pc-spelare är som den eldiga passionen mellan en man och en kvinna. Jag tror att ni alla älskar varann, innerst inne.

Medlem

Själv kör man allt PC-exklusivt från en och samma utvecklare - Blizzard. Värda att betala slantar för, både på spelen och en ny dator för att kunna spela dem.

Multiplatform spelar jag även det på PC, fast med en 360 kontroll Då har man liksom det bästa av båda världar

On Topic: Go Go Alan Wake! Ge mig en bra port så man slipper 360-lagget!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

123
Skriv svar