Remedy: "Avsaknaden av Alan Wake till pc gjorde ont"

Robot
Remedy: "Avsaknaden av Alan Wake till pc gjorde ont"

Remedy beklagar att pc-spelarna inte fick Alan Wake vid releasen eftersom de spelarna ligger de finska utvecklarna varmt om hjärtat.

#remedy-entertainment, #max-payne, #death-rally


Medlem
Remedy: "Avsaknaden av Alan Wake till pc gjorde ont"

I feel ya bro

Medlem
Medlem

Just varför ska jag bry mig om Alan Wake nu? Dem hypade spelet jättemycket och sedan när det var på väg att släppas så kommer dem och säger det är Shitbox 180 exklusivt? Kan slå vad om att det var Microsoft som hade fingret i arslet hos dem och tvingade på detta.

Medlem

far åt helvete Remedy

Medlem
Skrivet av Spiff:

far åt helvete Remedy

+1

Medlem

Yes, yes bla, bla vi älskar PC spel, skulle inte gjort dittan och dattan osv. Samma gamla visa varje gång. Visst Remedy som dem flesta västerländska utvecklare har nog säkert en genuin kärlek till PC spel men vad spelar det för roll med en utgivare som Microsoft vars intresse mer ligger i att promota sin konsol än att lansera ett riktigt ambitiöst spel.

Hahah, passande att detta kommer nu. Det lät ju jääävligt annorlunda inför Xbox-releasen. Nej tack, jag hoppar över detta.

Hahah, passande att detta kommer nu. Det lät ju jääävligt annorlunda inför Xbox-releasen. Nej tack, jag hoppar över detta.

Medlem

Vad jag hör:
"Hej, vi vet att ni blev ledsna när vi ville tjäna pengar men ni ska veta att vi alltid tänkt på er ändå (men vi kommer göra samma sak igen nästa gång)"

Det är ungefär som människor som inte kan sluta vara otrogna men ändå måste ha sin partner tillbaka hela tiden bara för att göra om allt

Medlem

Me no buy.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Det blir definitivt inget köp, inte efter det luderaktiga sveket de ställde till med. Först gör man något som verkar bli ett av de bästa öppna pc-spelen någonsin... bara för att släppa det som ett linjärt konsollfiasko.

Leta vidare, mina pengar stannar hos mig.

Medlem

"men planeterna var inte i fas, tyvärr."

... okej...

Eller så var det så att dom sålde sig till en girig och profithungrig utgivare som ville ha ett exlusivt spel att marknadsföra sin nya konsol med.

Tänk om folk kunde va lite ärliga ibland så hade dom åtminstone sluppit göra sig själva till åtlöje.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Och nu så väntar vi bara på uttalandet om att Alan Wake för PC sålde dåligt på grund av piratkopiering! *Suck*

Inaktiv

Sellouts!


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

HAHA, och nu kommer REMEDY games med detta uttalande, någon dag efter att de announceat en pc release..

BULLSHIT! ni borde sagt detta för flera år sedan om det verkligen var så. Tror nästan att jag skippar Alan Wake till pc. FU, you had your chance.

Medlem

Ett av de större sveken mot PC spelare på den tiden, good luck att få folk att köpa det nu..think i'll pass..

Medlem

Rent skitsnack! Komma här och försöka klappa hos på huvudet, och säga att det inte var meningen är rent av provocerande så här långt efter :evil:


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Skrivet av Ap@n:

Vad jag hör:
"Hej, vi vet att ni blev ledsna när vi ville tjäna pengar men ni ska veta att vi alltid tänkt på er ändå (men vi kommer göra samma sak igen nästa gång)"

Det är ungefär som människor som inte kan sluta vara otrogna men ändå måste ha sin partner tillbaka hela tiden bara för att göra om allt

Inte Remedy, om de hade makten skulle det aldrig blivit såhär. Som spelutvecklare ligger det såklart i deras intresse att sälja så många kopior Alan Wake som möjligt & en PC version är något de själva alltid velat arbeta på men Microsoft kör rena maffiametoder för att behålla sitt monopol på alla kopior som säljs & att de endast ska vara spelbara på deras egna system. Spel ska serveras varma, Alan Wake kallnade dagen de annonserade det som exklusivt & jag tror knappast vi PCspelare har någon aptit till övers för gamla rester utvecklade för en klen gammal konsol.

Medlem

Det här spelet lär ju bli piratkopierat sa in bomben. Ett utomordentligt sätt för pc-spelare att visa sitt missnöje med Remedys horaktiga stil.


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem

En liten fråga till er som spelar PC: Sitter det ett gnällvirus i musen och tangetbordet?
Ni gnäller som f-n fort något spel inte släpps till PC och då det gör det så gnäller ni ändå.
Då ett spel blir exklusivt för en konsoll gnäller ni. Då det kommer till PC eller multiplatt så gnäller ni på konsoll osv osv osv.
Ni måste glömt hur många spel som släpps till PC men inte till konsoll.
Finns så många MMORPG på pc jag skulle vilja lira men som inte finns till 360n.
Ni har ju exklusivitet där med, men inte gnäller vi på konsoll för det,och då ett spel släpps s.s.o till konsoll från PC skriker vi inte heller j-a PC-portning.
Börja tro mer o mer att då man sitter med en mus i handen blir man gnällig, Mitt råd är att byta ut den musen till en annan slags mus så kanske det gnälls mindre.?!

Skrivet av Strasser:

Det här spelet lär ju bli piratkopierat sa in bomben. Ett utomordentligt sätt för pc-spelare att visa sitt missnöje med Remedys horaktiga stil.

Ett ännu bättre sätt hade varit om INGEN piratkopierade det alls, och inte heller köpte det.

Medlem

Tack men nej tack.
Det där är nästan två år och ett svek försenat till PC.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Det är inte deras fel att spelet inte kom till PC. Microsoft betalade ändå för utvecklingen och kan tänka mig att de hade mycket att säga till. Jag tycker ändå att det ska bli jättekul att spelet äntligen kommer till PC. Remedy är en av de få spelutvecklare som är kvar som kan leverera bra spel. Jag betalar gärna för allt de släpper på PC. Synd bara att de inte fick göra Max Payne 3.

CFW
Medlem

Svår avvägning det här, å ena sidan köpte jag en kryssbox enkom för att spela denna titel (väldigt schyst samlingsutgåva btw), men jag spelade inte färdigt (inte p.g.a. spelet utan snarare att man nu när man är till åren kommen har blivit casualgamer) och man kan ju inte bli annat än besviken av en konsoll som, inte nog med att den är just en konsoll och alltså per definition är inkompatibel med en fullt fungerande människas goda smak och krav på genomtänkt speldesign, prestanda och lämplig åldersgräns, uppbådar ett sådant missljud som bäst liknas vid två (aeroflot)jetflygplan försöker starta så fort DVD-skivan snurrar.

Så efter att ha avyttrat sagda lådflygplansbox som införskaffats för Alan Wake med en totalförlust på ca 2000 riksdaler av landets valuta så erfordras jag nu att inhandla detta till PC...

Trots stor tandagnisslan blir det till att bita det sura äpplet och köpa detta igen, delvis för att bidra till att visa att PCn som plattform är kommersiellt gångbar men också för att jag nu blivit ganska sugen på att spela detta spel till slutet.

Medlem

I call bullshit!

Skrivet av AndyZedd:

...

Ja det är möjligt att det sitter gnällvirus i speldatorer, kan vara det som gjort dem till bortskämda gnällspikar som skriker helt utan anledning. Det är ju så lätt att döma anonymt folk på andra sidan häcken, speciellt när de är upprörda

Medlem

Lika sura om Red Dead Redemption hade kommit ut till PC nu? Visst det är rätt fult gjort av dem, men nu slipper jag iaf köpa en sleten Xbox för att lira Alan Wake. Hoppas det blir bra!

Medlem

Vidriga finnjävlar. Hur fan har dom mage att komma dragandes med sån jävla dynga?

Säg som det är, nu har vi mjölkat så mycket vi kan från konsollexklusiviteten, så nu står ni på tur. Det skulle jag köpa direkt. No questions asked. Men när man kommer med sånt där vidrigt ordbajseri så kommer jag inte ge ett öre till dom. Som den bitchiga PC-spelaren jag är kanske jag slangar hem skiten istället. Med gott samvete.

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av AndyZedd:

...

Ja det är möjligt att det sitter gnällvirus i speldatorer, kan vara det som gjort dem till bortskämda gnällspikar som skriker helt utan anledning. Det är ju så lätt att döma anonymt folk på andra sidan häcken, speciellt när de är upprörda

Bortskämda gnällspikar.... okej säg då om det handlade om något annat istället än spel. Tex mat där du tidigare var van vid ett stor urval av restauranger men du nu såg framför dig hur fler och fler av dem förvandlats till en McDonalds eller Burger King och merparten av befolkningen inte bryr sig ett skit utan istället gott sitter och äter deras skräpmat. Skulle du då sitta och säga att folk som klagar är gnällspikar för dem vill ha något annat än en slafsiga fes ljumna burgare?

Om det finns något värre än passions- och ambitionslösa utgivare/utvecklare som är mer intresserade av att tjäna pengar än att skapa ett fantastiskt spel är det folk som är villiga försvara ett sådant beteende.

Skriv svar