Hur får man ett headset att fungera!?

Hur får man ett headset att fungera!?

Tjenare ärat FZ-folk. Jag har en liten fråga, lyckades vinna dedär Razer Headsetet i senaste tävlingen o tillägnande större delen av gårdagen att få de att funka, men de vill sig inte. Det är ju en enkel 3,5 kontakt som ska agera både Mic/hörlurar men jag får bara igång antingen eller. När ja sätter in dem i ett Jack dyker Realtek HD audio menyn upp och ja får välja mellan Mic/headphones/stereo/Line in o lite specifika högtalarinställningar men inget som verkar fungera både som mic o ljud.

Jag vet inte om ja missat något litet väldigt viktigt, eller om ja bara är korkad. Men nu ger ja upp o frågar om någon har ett bra förslag? Har ändå satt ihop datorn själv från grunden så totalt jäkla oteknisk trodde jag mig inte jag vara, men uppenbarligen övergår ett headset min förmåga.

Medlem
Skrivet av razerzone.com:

Hardware Requirements

Audio Usage: Devices with 3.5mm audio jack
Audio + Microphone Usage: Devices with 3.5mm audio + mic combined jack
(Compatible with Apple iPhone®, HTC®, BlackBerry®)

För att använda den som headset krävs det att alltså att ingången på ljudkortet stöder det, vilket de flesta vanliga ljudkort inte gör. Däremot finns det säkert adaptrar som fixar det.

EDIT: FAQ:en säger samma som jag

Skrivet av razerzone.com:

Q: If I wanted to use the inline microphone on my PC, do I just plug the inline mic cable into the line-in jack on my PC?
A: Depends. The inline microphone will only work if your PC has a single combined audio-out/line-in 3.5mm jack. If your PC does not have such a jack, you will need to purchase a splitter adapter at your local electronics dealer.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Jo jag var i staden och letade efter just en adaptor faktiskt, täkte ja kunde lösa det så under tiden. Men dom fanns varken på Clas Olsson eller Kjell och Company så får försöka hitta något ställe på internet som säljer istället. Men asså var mobil har en 3.5mm som stödjer både och, men det är inte vanligt på datorer... braaa.

Men tack för svaret, ja ska pilla vidare lite o annars beställa en någonstans. Liten miss av Razer detdär dock tycker jag, står på hemsidan "kan användas till mobil"... hm jaa... men inte en vanlig dator!

1
Skriv svar