C&C Generals 2: "En ny måttstock för trovärdiga strategispel"

Inaktiv

första C&c generals var inget att hurra över testade det hos brorsan när det hade kommit ut. Jag är väldigt kritisk över detta lir men dom kan ju göra det bättre så får väl testa och se ifall någon polare har lär skaffa det

Medlem

Realism? ra grafik? Snygga effekter? 7h filmsekvenser?
Det "spelarna" gillade med Generals var balansen, mängden olika (balanserade) lag med unika enheter, gott om utrymme för taktik, strategi även på det individuella planet, även nya och uppfinningsrika enheter.

Unitcap, realism, snygg grafik och liknande är saker som förstör RTS, inte tvärt om. Hellre 16-bitars grafik men fritt antal enheter, många olika lag och balanserade enheter tack, utrymme för strategi och mer djup än bara "sten sax påse" systemet. Ytterligare ett RTs som ska simplifieras och casualiseras ner till något på Wii-nivå, skulle jag anta, med "snygg grafik och realism" för att locka Action-vilda p12or.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Realism? ra grafik? Snygga effekter? 7h filmsekvenser?
Det "spelarna" gillade med Generals var balansen, mängden olika (balanserade) lag med unika enheter, gott om utrymme för taktik, strategi även på det individuella planet, även nya och uppfinningsrika enheter.

Unitcap, realism, snygg grafik och liknande är saker som förstör RTS, inte tvärt om. Hellre 16-bitars grafik men fritt antal enheter, många olika lag och balanserade enheter tack, utrymme för strategi och mer djup än bara "sten sax påse" systemet. Ytterligare ett RTs som ska simplifieras och casualiseras ner till något på Wii-nivå, skulle jag anta, med "snygg grafik och realism" för att locka Action-vilda p12or.

På tal om unitcap.

INGET FÖRPLÅTAT UNITCAP!!

Finns inget som är så irriterande som unitcap...

Inaktiv
Skrivet av visan:
Skrivet av Grumbledock:

Realism? ra grafik? Snygga effekter? 7h filmsekvenser?
Det "spelarna" gillade med Generals var balansen, mängden olika (balanserade) lag med unika enheter, gott om utrymme för taktik, strategi även på det individuella planet, även nya och uppfinningsrika enheter.

Unitcap, realism, snygg grafik och liknande är saker som förstör RTS, inte tvärt om. Hellre 16-bitars grafik men fritt antal enheter, många olika lag och balanserade enheter tack, utrymme för strategi och mer djup än bara "sten sax påse" systemet. Ytterligare ett RTs som ska simplifieras och casualiseras ner till något på Wii-nivå, skulle jag anta, med "snygg grafik och realism" för att locka Action-vilda p12or.

På tal om unitcap.

INGET FÖRPLÅTAT UNITCAP!!

Finns inget som är så irriterande som unitcap...

ska vara som i ra1 och ra 2 du kunde bygga så många enheter du ville och sedan storma rakt in i fiendens bas. Tycker C&C spelen nu för tiden inte förtjänar namnet

Medlem

Är det inte dags snart att ta ett steg tillbaka till WW2. Tycker alla spel ser ut som BF kloner. Ge oss ett nyskapande WW2 spel snart. Typ ett där TW möter CoH fast ta bort allt skit som förstört TW! Leve WW2!

Inaktiv
Skrivet av Jonny:

Är det inte dags snart att ta ett steg tillbaka till WW2. Tycker alla spel ser ut som BF kloner. Ge oss ett nyskapande WW2 spel snart. Typ ett där TW möter CoH fast ta bort allt skit som förstört TW! Leve WW2!

snarare ww1 får dom gå till. Aldrig sett ett spel göras i det varför är alla så kåta i ww2? och nej ww1 innebär inte att man alltid låg i skyttegravar det fanns stunder dom var inne i skogen för att ta över vissa byggnader för att ha det som sin HQ för stunden. Så nu slipper folk ifrågasätta det där

Inaktiv
Skrivet av qun0:

ska vara som i ra1 och ra 2 du kunde bygga så många enheter du ville och sedan storma rakt in i fiendens bas. Tycker C&C spelen nu för tiden inte förtjänar namnet

Mer hjärndött och tråkigare gameplay i multiplayer får man ju leta efter. Allt som behövdes för att vinna mot vem som helst var att spamma mammoth tanks och klicka in dom i motståndarens bas och se på. Den som hann först vann.

Fantanstiskt kul.

Inaktiv
Skrivet av mordsint:
Skrivet av qun0:

ska vara som i ra1 och ra 2 du kunde bygga så många enheter du ville och sedan storma rakt in i fiendens bas. Tycker C&C spelen nu för tiden inte förtjänar namnet

Mer hjärndött och tråkigare gameplay i multiplayer får man ju leta efter. Allt som behövdes för att vinna mot vem som helst var att spamma mammoth tanks och klicka in dom i motståndarens bas och se på. Den som hann först vann.

Fantanstiskt kul.

Ja om man är slö och dum i skallen så funkar den delen med. Men nu syftar jag inte som gameplayet där och tänker inte heller förklara hur jag menar heller dock även fast jag storma rakt in men fanns mer taktiska beslut att göra i dom med. Men går man efter ditt resonemang tänker verkligen inte förklara hur jag menade för det kommer komma nå ännu mer IQ befriat från ditt håll så ens hjärna fattar eld. Så väljer att vara tyst. Och hålla för mig själv vad jag mena

Medlem

Klart roliga nyheter! Har spelat "Emperor: Battle for Dune" alldeles för länge nu!
http://www.youtube.com/watch?v=_Dr0fceGCWg

12
Skriv svar