Skyrim – det snabbast säljande Steam-spelet någonsin

Robot
Skyrim – det snabbast säljande Steam-spelet någonsin

Över 10 miljoner exemplar av spelet har skeppats och över 200 perfekta betyg har delats ut till Bethesdas episka rollspel.

#bethesda, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #zenimax, #valve


Inaktiv
Skyrim – det snabbast säljande Steam-spelet någonsin

Bra spel säljer på PC, så enkelt är det.

Medlem

Rackarns, råkade trycka på 1 fast jag tänkte köra på en 5:a, jaja sånt som sker! Bra som tusan är det iaf! ^^

Medlem

Femma direkt! Jag har aldrig kunnat leva mig in i något annat spel på samma sätt som Skyrim. Ett mästerverk.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

4, hade varit sjukt mkt roligare ifall man kunde vara 2st eller fler:)

Medlem

Det har legat etta på steams försäljningslista sen det släpptes, ganska otroligt faktiskt! Fram tills nu såg jag, Limbo tog nyss över förstaplatsen

Medlem

4. Ifall de hade lyckats med att hålla det svårt genom hela spelet hade det varit helt klart värt en 5, nu så blir det ju barnsligt enkelt när man börjar komma upp i en hög level

Medlem
Skrivet av robineng:

Bra spel säljer på PC, så enkelt är det.

Och dåliga spel säljer på konsol, eller vad är det du menar exakt?

Medlem

hade fysiken och grafiken varit "helt på topp" så hade det lätt varit en 5, men 4 tycker jag nog allt spelet förtjänar. ÄLSKAR alla uppdrag, kommer nog spela detta rätt lång tid fram.

Inaktiv

Jag röstar på 1.. för spelet är number 1!

Inaktiv

Jag röstar på 1.. för spelet är number 1!

Medlem
Skrivet av forsba:
Skrivet av robineng:

Bra spel säljer på PC, så enkelt är det.

Och dåliga spel säljer på konsol, eller vad är det du menar exakt?

I större utsträckning, ja.
Skulle jag tro

Medlem

Gud vad FZ är köpta av Bethesda! Så trött på att läsa.......................

(Trololooooo, tänkte att det saknades i tråden)

Köpte Oblivion och Fallout 3 + New Vegas i nån Steam Megapack, men har inte hunnit spela igenom dom ännu och nu är det SWTOR och BF3! Too many good games!

Edit: stavfel


signatur

Welcome to the Manglerdome

Och ubisoft säger att pc spel inte säljer.

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av forsba:
Skrivet av robineng:

Bra spel säljer på PC, så enkelt är det.

Och dåliga spel säljer på konsol, eller vad är det du menar exakt?

I större utsträckning, ja.
Skulle jag tro

Skulle tro att han menar, bra spel blir inte piratkopierade och köps istället.

Medlem
Skrivet av bushkalle:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av forsba:
Skrivet av robineng:

Bra spel säljer på PC, så enkelt är det.

Och dåliga spel säljer på konsol, eller vad är det du menar exakt?

I större utsträckning, ja.
Skulle jag tro

Skulle tro att han menar, bra spel blir inte piratkopierade och köps istället.

Helt riktigt. Jag svarade dock mer på forsbas inlägg..

Medlem

helt klart årets spel. Inte konstigt att det säljer så jävla bra.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Bra grejer, lätt en 5a till detta spel.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Helt riktigt. Jag svarade dock mer på forsbas inlägg..

Det blev en femma för mig också i alla fall, riktigt bra spel.

Medlem

en 4:a tack vare alla krascher.

Medlem

Skyrim lär ju vara ett av de mest överskattade spelen någonsin.

Förstår verkligen inte hur ett spel idag med spelmekanik från 80-talets p&p-rollspel kan bli så prisat...

Riktigt lat och utdaterad speldesign.

Medlem
Skrivet av korvbollar:

Skyrim lär ju vara ett av de mest överskattade spelen någonsin.

Förstår verkligen inte hur ett spel idag med spelmekanik från 80-talets p&p-rollspel kan bli så prisat...

Riktigt lat och utdaterad speldesign.

Hur borde spelmekaniken se ut då?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av korvbollar:

Skyrim lär ju vara ett av de mest överskattade spelen någonsin.

Förstår verkligen inte hur ett spel idag med spelmekanik från 80-talets p&p-rollspel kan bli så prisat...

Riktigt lat och utdaterad speldesign.

Hur borde spelmekaniken se ut då?

Indeed, hur ska spelmekaniken vara?

Det är ett Rollspel... Vad begär du i ett rollspel? ... Stats, perks, Armor, Olika Raser, free roaming. Blod, monster, xp, magi.. yeye you catch the drift... Ett RPG spel ska inte ha så mycket mer saker...
Inte att jag säger att det är "olagligt" att lägga in nya ideer ... så länge du inte gör samma fel som Dragon Age 2 ... gick från Awesome RPG spel i KoToR stuk... till Hack and slash action .. something...


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Förstår inte heller. Det är ju nästan omöjligt att leva sig in i världen. Det känns inte som att ens karaktär är ett med världen lixom. Animeringar, fysik och röstskådespeleri är så jävla pinsamt dåligt. Hade inte kännts så konstigt om karaktärerna inte såg ut att flyta fram på marken.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Förstår inte heller. Det är ju nästan omöjligt att leva sig in i världen. Det känns inte som att ens karaktär är ett med världen lixom. Animeringar, fysik och röstskådespeleri är så jävla pinsamt dåligt. Hade inte kännts så konstigt om karaktärerna inte såg ut att flyta fram på marken.

Bethesda är ganska käna för att göra generiskt lika RPG spel, om man t.ex. kollar på Oblivion, Fallout serien.
Spelen var super bra.
Bra teknik och allting, "Motorn är *host* lite buggad" men det kan alltid åtgärdas..
Spelen sålde?, Ja, mycket bra. så varför ändra på teknig och speldesign när spelen säljer så bra som dom gör?

Jag kan medge att Skyrim Voiceactorna är lite sisådär.. lite halvdana, man hör ganska lätt att vissa personer har samma skådespelare.

Men att du klagar på Animeringar, och fysik, Har du spelat någon av föregångarna?.
Animationerna är ju ett stort steg framåt, från Oblivion SAMT Fallout serien som använder Samma motor,
Nu kan man springa i third person utan att personen moon-walkar när man strafear.
och Fysiken?, Vad är det för fel med det?, vad kräver du igentligen i ett RPG spel som har med Fysik att göra?, Objects och sånt kunde väll vara lite mer.. Fast på Möbler och sånt, brukar flyga runt... men kan enkelt åtgärdas, Du kan ju också röra nästan princip allting som inte är fastspikat i marken, till och med kroppar om du vill gömma dom.
Vad mer kräver du igentligen?, vill du ha en eldkastare så du kan elda ner trän eller?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Då kan dem använda vinst resurserna till att göra nästa tes spel ännu bättre med mindre buggar!

Medlem

Mycket bra spel! Lätt värt dom 499kr jag la ut för spelet. Hade det varit ett annat spel hade jag aldrig betalat 499kr. Värt varenda krona!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av schill:

Då kan dem använda vinst resurserna till att göra nästa tes spel ännu bättre med mindre buggar!

of course, Det hoppas man ju alltid!, Men ibland så undrar man om bethesda förlitar sig lite för mycket på modding communityn på PC fronten. Inte för mycket Buggar förekommer på konsollerna "host, var ospelbart ett tag på 360 samt PS3" haha

Men, Buggar förekommer alltid, i alla spel.
Assassin creed serien använder sig utav Havok motorn också, det är ganska finslipat , inte för mycket buggar, så man tycker att bethesda ska klara av det också ;o...

aja, bara att hoppas! ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

"Skyrim är det snabbast säljande spelet i Steams historia. Bethesdas engagemang och förståelse för pc:n som spelplattform visas i och med de fina betygen, den spektakulära lanseringen och de fortsatt höga spelarsiffrorna som Skyrim får"

Nja, deras förståelse för pc:n som spelplattform skulle helt klart kunna vara bättre... Liksom hos alla andra utvecklare som bara krystar ut en massa jävla konsolspel som portas till pc... Men detta är ett bevis på att det finns en stor marknad för pc. Det kanske Ubisoft, GSC och andra konsolkramande utvecklare borde ta till sig...


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

bra gjort. Skyrim var ett bra lir helt enkelt. Dock hade jag föredragit en 0-10 skala eftersom 1-5 inte säger lika mycket.

oavsett, skyrim förtjänar att sälja bra till pc!

123
Skriv svar