Skyrims 1.3-patch ute till Xbox 360 nu

Robot
Skyrims 1.3-patch ute till Xbox 360 nu

Fixar problemen som 1.2-patchen ställde till med – frågan är vilka practical jokes 1.3-uppdateringen innehåller?

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #bethesda


Medlem
Skyrims 1.3-patch ute till Xbox 360 nu

Stackars, stackars konsollspelare som inte kan installera unofficial patches

De till Morrowind, Oblivion, Shivering Isles och Knights of the Nine m.fl. är helt oumbärliga.

H E L T    O U M B Ä R L I G A .

Medlem

wow, vilka mastiga patchar de klämmer ur sig.

Medlem

skullle ju va fördelaktigt om dom kunde släppa några questbug relaterade patcher, har råkat ut för några questbugar som jag skulle vilja påstå är spelförstörande, iaf ur my point of view

DET VAR JU EN JÄVLA ENORM PATCH-LISTA!!!!!!! *sarkasm*

Seriöst, detta var ABSOLUT den kortaste patchen jag NÅGONSIN läst! Herre jävlar...

Skrivet av KatOne:

Stackars, stackars konsollspelare som inte kan installera unofficial patches

De till Morrowind, Oblivion, Shivering Isles och Knights of the Nine m.fl. är helt oumbärliga.

H E L T    O U M B Ä R L I G A .

Vilka tänker du på till "Oblivion", har GOTY, tänkte spela om det snart igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nu är den ute till PS3 med. Lagget är reducerat, men skuggorna ser fortfarande ut som en påse skridskor. Usch. Undrar om de alls tänker fixa det? Jag spelar hellre helt utan skuggor än med den där pixelerade smörjan på min värld.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

För det första, som Pjotor skrev så är patchen även ute till PS3 sen minst 1 timma tillbaka så uppdatera gärna nyheten.

För det andra skulle jag vilja informera om att "lagget" som PS3 versionen lider av inte drabbar alla spelare. Jag är inne på min andra spelomgång och nådde level 72 med min första karaktär innan jag klarade ut main-storyn och började om och jag har ännu inte stött på varken lagg eller bakåtvända drakar.

För det tredje så gick Bethesda i dagarna ut med informationen att problemet med lagg även börjat visa sig på X360 versionen för en del spelare så nu är det inte bara vi PS3 spelare som det är synd om.

När Bethesda först gick public med 1.3 patchen så gick de även ut och sa att efter Jul och nyårstiden kommer de börja patcha mycket mer och oftare. De kommer släppa flera stora patchar regelbundet och släppa små patchar ofta mellan de stora patcharna med balansering och täppa till exploits. PC-spelare kan vänta sig flera små patchar som släpps oftare än till konsol då de har full kontroll över den processen. Konsolspelarna kommer få sina patchar lite mer sällan och då kommer de innehålla alla småpatchar de inte fått som PC-versionen har fått.

Så alla ni TES-fans därute som liksom jag spelar på konsol, håll ut, patchar kommer och att fixa lagget är första prio efter "the Hollidays".


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

DET VAR JU EN JÄVLA ENORM PATCH-LISTA!!!!!!! *sarkasm*

Seriöst, detta var ABSOLUT den kortaste patchen jag NÅGONSIN läst! Herre jävlar...

Chilla ner på CAPS-lock tack. Hur gammal är du egentligen, 14 eller?

En patch är så lång den hinner bli eller behöver vara...
I det här fallet var det där allt de har hunnit med att ordna upp och testa ordentligt. Men det är ju klart, du kanske hellre vill att de skiter i att det finns så stora buggar just nu att spelet är HELT ospelbart för vissa spelare? Jag menar drakar som inte spawnar och flyger baklänges när de väl gör det är ju ingenting du skulle störa dig på eller?

Det är sjukt bra att de släppte en patch som fixade detta så fort som möjligt, vettefan ifall jag och många andra skulle ha fortsatt spela detta spel om de gjort som du verkar vilja och väntat tills de fått ihop en fet patchnotes bara så de kan säga; "titta vad mycket vi fixade på en gång". Nej fan heller, bra att de fixar så mycket de kan så ofta de kan istället.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av KatOne:

Stackars, stackars konsollspelare som inte kan installera unofficial patches

De till Morrowind, Oblivion, Shivering Isles och Knights of the Nine m.fl. är helt oumbärliga.

H E L T    O U M B Ä R L I G A .

Vilka tänker du på till "Oblivion", har GOTY, tänkte spela om det snart igen.

Se först till att du har senaste OFFICIELLA patchen för din version av spelet (med eller utan Shivering Isles). Har du köpt din GotY på Steam så är detta installerat per automatik.

Du kan behöva registrera dig gratis på TesNexus (största moddnätverket för Elder Scrolls-spelen), vilket är jävligt enkelt gjort, för att då kunna ladda ned hur mycket du vill gratis.

Efter det skall samtliga nedanstående installeras, i följande ordning;
Oblivion Unofficial Patch - Patchen för själva Oblivion. Inkluderar också numera den tidigare separata patchen "Unofficial Oblivion Patch Supplementals".
Oblivion Unofficial Shivering Isles Patch - Patchen för expansionspaketet, Shivering Isles.
Oblivion Unofficial Mods Patch - Patchen för de officiella DLC'erna, Knights of the Nine med flera.

Se till att noga läsa alla instruktioner! De är enkla att följa men det krävs inte att du skippar särskilt mycket text för att du ska riskera att göra fel, och det är ju ovärt som fan.

Ovanstående fixar ENDAST buggar och de samlade changeloggarna är i typ the size of wikipedia. De finns också lätt att få tag på.

Sen, så länge du inte vill lägga in moddar eller tweaka .ini-filen (avancerat) så är det bara att tuta och köra!

Inaktiv

Har råkat ut för att många uppdrag buggar ur totalt. Ska det vara fixat nu eller?


signatur

War never changes.

Medlem

Trevligt med patchar, keep'em coming!

Har inte hunnit prova spelet ännu men vem vet, tomten kanske har med sig ett ex till 360.

Medlem

ja det är ju bättre än inget iaf, jag har ett quest där jag ska döda en drake... så fort jag kommer nära honom flyger han baklänges i cirklar! Går inte att targeta honom.

Medlem

I och med denna patch fick jag känna på min första bugg på ps3. Att spelet hänger sig när man ska spara. Inträffar c:a 4-5ggr av 10. Segt. :/


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

I och med denna patch fick jag känna på min första bugg på ps3. Att spelet hänger sig när man ska spara. Inträffar c:a 4-5ggr av 10. Segt. :/

Jobbigt. Spelar själv på PS3 och har upplevt den buggen 1 gång. Dock var det innan 1.3 patchen. Tror inte det har med 1.3 att göra, dock verkar den ha triggat något för dig. Pröva att gå tillbaka en sparning och/eller starta om PS3t och se om det löser sig.

Du kan också pröva att exempelvis ta en kärra till en stad på andra sidan kartan från där du är eller fast travel på samma sätt, kanske löser det.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av LoyalCrystalean:

DET VAR JU EN JÄVLA ENORM PATCH-LISTA!!!!!!! *sarkasm*

Seriöst, detta var ABSOLUT den kortaste patchen jag NÅGONSIN läst! Herre jävlar...

Chilla ner på CAPS-lock tack. Hur gammal är du egentligen, 14 eller?

En patch är så lång den hinner bli eller behöver vara...
I det här fallet var det där allt de har hunnit med att ordna upp och testa ordentligt. Men det är ju klart, du kanske hellre vill att de skiter i att det finns så stora buggar just nu att spelet är HELT ospelbart för vissa spelare? Jag menar drakar som inte spawnar och flyger baklänges när de väl gör det är ju ingenting du skulle störa dig på eller?

Det är sjukt bra att de släppte en patch som fixade detta så fort som möjligt, vettefan ifall jag och många andra skulle ha fortsatt spela detta spel om de gjort som du verkar vilja och väntat tills de fått ihop en fet patchnotes bara så de kan säga; "titta vad mycket vi fixade på en gång". Nej fan heller, bra att de fixar så mycket de kan så ofta de kan istället.

Borde dom inte buggtestat spelet innan release innan dom börjar håva in pengar egentligen?

Jag har inte köpt det än, inte spelat något Bethesda-spel sedan Morrowind - det var så buggigt så jag tappade helt förtroendet för dom redan då ( en kompis som spelade Morrovind på xbox blev så frustrerad av korrupta sparor och rena gameplaybuggar som låste progressen, att han tog en sax och klippte sönder spel-skivan ). Moddar i all ära, urusel storytelling/seriösa gameplaybuggar löser man inte med lite tjusigare texturer..( Ja det finns säkert mods som löser allt, men jag vill köpa ett komplett spel, inte ett ramverk man måste lägga tid och energi på själv för att få det att fungera ) spelar man på konsol har man ju inte dom möjligheterna ens, en fet käftsmäll åt en stor del åt sina betalande kunder.

Det ser ut som jag gör rätt i att vänta på att köpa detta spelet från Bethesda också. Kanske nån GOTY version på rea 37 patchar senare kan vara värt att snegla på.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Hur ser spelet ut till PS3 egentligen? Jag testade det till PC hos en kompis där det flöt på finfint med alla inställningar maxade (full HD), men jag tappade hakan över hur gräsligt fult det var. Galet kantiga figurer, världens mest lågupplösta texturer och vidriga skuggor som såg allt annat än naturliga ut. Jag väljer mellan PC och PS3 och kommer kunna maxa det, men är det sådär fult kanske jag lika gärna kan köra det på PS3? Jag föredrar det formatet i regel.

Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Hur ser spelet ut till PS3 egentligen? Jag testade det till PC hos en kompis där det flöt på finfint med alla inställningar maxade (full HD), men jag tappade hakan över hur gräsligt fult det var. Galet kantiga figurer, världens mest lågupplösta texturer och vidriga skuggor som såg allt annat än naturliga ut. Jag väljer mellan PC och PS3 och kommer kunna maxa det, men är det sådär fult kanske jag lika gärna kan köra det på PS3? Jag föredrar det formatet i regel.

Video: http://www.youtube.com/watch?v=o921p4TIzH4

Det ser förjävligast ut på PS3, av någon anledning. Man hade kanske trott att PS3an skulle klara högre settings med sin bättre CPU än 360'n men icke - inte nog med minne för att klara de högre upplösta texturerna jämfört med krysslådan.

Naturligtvis ser båda konsollerna ut som skit jämfört med PC, dock.

[quote=KatOne]

Skrivet av sparriskrigaren:

Hur ser spelet ut till PS3 egentligen? Jag testade det till PC hos en kompis där det flöt på finfint med alla inställningar maxade (full HD), men jag tappade hakan över hur gräsligt fult det var. Galet kantiga figurer, världens mest lågupplösta texturer och vidriga skuggor som såg allt annat än naturliga ut. Jag väljer mellan PC och PS3 och kommer kunna maxa det, men är det sådär fult kanske jag lika gärna kan köra det på PS3? Jag föredrar det formatet i regel.

Video: http://www.youtube.com/watch?v=o921p4TIzH4

Det ser förjävligast ut på PS3, av någon anledning. Man hade kanske trott att PS3an skulle klara högre settings med sin bättre CPU än 360'n men icke - inte nog med minne för att klara de högre upplösta texturerna jämfört med krysslådan.

Naturligtvis ser båda konsollerna ut som skit jämfört med PC, dock.[/quote

Ouch, så då är det ändå minst smärtsamt och "lika bra" att köra den gräsliga PC-versionen då :/

Skrivet av Mellanare:
Skrivet av LoyalCrystalean:

DET VAR JU EN JÄVLA ENORM PATCH-LISTA!!!!!!! *sarkasm*

Seriöst, detta var ABSOLUT den kortaste patchen jag NÅGONSIN läst! Herre jävlar...

Chilla ner på CAPS-lock tack. Hur gammal är du egentligen, 14 eller?

En patch är så lång den hinner bli eller behöver vara...
I det här fallet var det där allt de har hunnit med att ordna upp och testa ordentligt. Men det är ju klart, du kanske hellre vill att de skiter i att det finns så stora buggar just nu att spelet är HELT ospelbart för vissa spelare? Jag menar drakar som inte spawnar och flyger baklänges när de väl gör det är ju ingenting du skulle störa dig på eller?

Det är sjukt bra att de släppte en patch som fixade detta så fort som möjligt, vettefan ifall jag och många andra skulle ha fortsatt spela detta spel om de gjort som du verkar vilja och väntat tills de fått ihop en fet patchnotes bara så de kan säga; "titta vad mycket vi fixade på en gång". Nej fan heller, bra att de fixar så mycket de kan så ofta de kan istället.

Du vet väl att om man har stor text menas det med att man är chockad eller liknande? Det kanske är mitt sätt att visa vad jag tycker om saker och ting? Trodde detta var ett fritt land.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av sparriskrigaren:

Hur ser spelet ut till PS3 egentligen? Jag testade det till PC hos en kompis där det flöt på finfint med alla inställningar maxade (full HD), men jag tappade hakan över hur gräsligt fult det var. Galet kantiga figurer, världens mest lågupplösta texturer och vidriga skuggor som såg allt annat än naturliga ut. Jag väljer mellan PC och PS3 och kommer kunna maxa det, men är det sådär fult kanske jag lika gärna kan köra det på PS3? Jag föredrar det formatet i regel.

Video: http://www.youtube.com/watch?v=o921p4TIzH4

Det ser förjävligast ut på PS3, av någon anledning. Man hade kanske trott att PS3an skulle klara högre settings med sin bättre CPU än 360'n men icke - inte nog med minne för att klara de högre upplösta texturerna jämfört med krysslådan.

Naturligtvis ser båda konsollerna ut som skit jämfört med PC, dock.

där har du fel, xboxen är likvärdig "high settings" på pc


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av sparriskrigaren:

Hur ser spelet ut till PS3 egentligen? Jag testade det till PC hos en kompis där det flöt på finfint med alla inställningar maxade (full HD), men jag tappade hakan över hur gräsligt fult det var. Galet kantiga figurer, världens mest lågupplösta texturer och vidriga skuggor som såg allt annat än naturliga ut. Jag väljer mellan PC och PS3 och kommer kunna maxa det, men är det sådär fult kanske jag lika gärna kan köra det på PS3? Jag föredrar det formatet i regel.

Video: http://www.youtube.com/watch?v=o921p4TIzH4

Det ser förjävligast ut på PS3, av någon anledning. Man hade kanske trott att PS3an skulle klara högre settings med sin bättre CPU än 360'n men icke - inte nog med minne för att klara de högre upplösta texturerna jämfört med krysslådan.

Naturligtvis ser båda konsollerna ut som skit jämfört med PC, dock.

där har du fel, xboxen är likvärdig "high settings" på pc

Inte alls, käre WarpGuN. Inte alls.

Såg du videon i 1080p med fullscreen?

PS3 kör på Low, 360'n på Medium och PC'n kan gå ända till High på texturslidern. Sen har vi antiostropisk filtrering, mm, på PC'n. Det är en markant skillnad. Se bark på träd, upplösningen på rinnande vatten, sten mm. 360 ser bättre ut just därför att den har minne nog att hantera de semi-blurrade texturerna istället för det megablurrade texturerna PS3 hankar sig fram med.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av sparriskrigaren:

Hur ser spelet ut till PS3 egentligen? Jag testade det till PC hos en kompis där det flöt på finfint med alla inställningar maxade (full HD), men jag tappade hakan över hur gräsligt fult det var. Galet kantiga figurer, världens mest lågupplösta texturer och vidriga skuggor som såg allt annat än naturliga ut. Jag väljer mellan PC och PS3 och kommer kunna maxa det, men är det sådär fult kanske jag lika gärna kan köra det på PS3? Jag föredrar det formatet i regel.

Video: http://www.youtube.com/watch?v=o921p4TIzH4

Det ser förjävligast ut på PS3, av någon anledning. Man hade kanske trott att PS3an skulle klara högre settings med sin bättre CPU än 360'n men icke - inte nog med minne för att klara de högre upplösta texturerna jämfört med krysslådan.

Naturligtvis ser båda konsollerna ut som skit jämfört med PC, dock.

där har du fel, xboxen är likvärdig "high settings" på pc

Inte alls, käre WarpGuN. Inte alls.

Såg du videon i 1080p med fullscreen?

PS3 kör på Low, 360'n på Medium och PC'n kan gå ända till High på texturslidern. Sen har vi antiostropisk filtrering, mm, på PC'n. Det är en markant skillnad. Se bark på träd, upplösningen på rinnande vatten, sten mm. 360 ser bättre ut just därför att den har minne nog att hantera de semi-blurrade texturerna istället för det megablurrade texturerna PS3 hankar sig fram med.

jo kollade på den, visst ser det bättre ut på pc, men inte SÅ stor skillnad.
att konsolerna ser ut som skit är väl lite i överkant eller?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av sparriskrigaren:

Hur ser spelet ut till PS3 egentligen? Jag testade det till PC hos en kompis där det flöt på finfint med alla inställningar maxade (full HD), men jag tappade hakan över hur gräsligt fult det var. Galet kantiga figurer, världens mest lågupplösta texturer och vidriga skuggor som såg allt annat än naturliga ut. Jag väljer mellan PC och PS3 och kommer kunna maxa det, men är det sådär fult kanske jag lika gärna kan köra det på PS3? Jag föredrar det formatet i regel.

Video: http://www.youtube.com/watch?v=o921p4TIzH4

Det ser förjävligast ut på PS3, av någon anledning. Man hade kanske trott att PS3an skulle klara högre settings med sin bättre CPU än 360'n men icke - inte nog med minne för att klara de högre upplösta texturerna jämfört med krysslådan.

Naturligtvis ser båda konsollerna ut som skit jämfört med PC, dock.

där har du fel, xboxen är likvärdig "high settings" på pc

Inte alls, käre WarpGuN. Inte alls.

Såg du videon i 1080p med fullscreen?

PS3 kör på Low, 360'n på Medium och PC'n kan gå ända till High på texturslidern. Sen har vi antiostropisk filtrering, mm, på PC'n. Det är en markant skillnad. Se bark på träd, upplösningen på rinnande vatten, sten mm. 360 ser bättre ut just därför att den har minne nog att hantera de semi-blurrade texturerna istället för det megablurrade texturerna PS3 hankar sig fram med.

jo kollade på den, visst ser det bättre ut på pc, men inte SÅ stor skillnad.
att konsolerna ser ut som skit är väl lite i överkant eller?

Då har vi iallfall avklarat det faktum att Skyrim på PC'n faktiskt SER bättre ut.

Vidare - jag kan hålla med om att säga att konsollerna ser ut som skit inte stämmer för många. Men jag orkar inte ge mig in på en semantisk diskussion om subjektivitet - vissa tycker minecraft är snyggt, andra tycker Crysis 2 är fult. Så det enda diskussionsvärdet ligger väl kanske i just jämförelsen mellan de tre plattformerna för samma spel, Skyrim. Och där tycker jag att varje liten bit räknas eftersom Skyrim grafiskt sett är fulare än ett rejält moddat Oblivion.

Säger inte att Skyrim är fult, jag säger bara att skillnaden på Skyrim och Oblivion inte är som skillnaden på half life 1 och battlefield 3 direkt. Mer som skillnaden på Company of Heroes och Dawn of War 2. Och det är ju inte ljusår av framsteg på en fem års utveckling, speciellt med relativt höga växlar dragna på att de "skrivit om renderaren" (ifall de verkligen gjort det så har de bara återuppfunnit hjulet, för Creation-motorn är Gamebryo och inget annat. På samma sätt som Dark Messiah sade sig ha en "enhanced version of the Source engine" - ungefär så stor är innovationen).

Men visst är det nice att de förbättrat den - men den är fortfarande i stora och små sätt identisk arkitekturellt med Gamebryo, och den har heller inte tagit tekniken så sjukt långt - så min tanke är att det nyaste med den är att den krashar mindre. Vilket är jävligt välkommet, se Fallout 3 och Oblivion.

Men skit samma, jag rantar. Skyrim är inte så överjävligt snyggt, det har inte konfigurerbar modellkvalitet på någon plattform utan har förutom lite lätt post-processing (grejer som var nya runt 2005, typ HDR och heat blur), distance sliders för det mesta (otroligt simpel teknik), samt lite pixel shading (som redan morrowind använde) och en del standard-renderingsinställningar som 95% av alla spel har inställningar för och som samtliga spel stödjer i grafikdrivern, typ aniostropisk filtrering och antialising (det enda lite nya är FXAA-stöd), och realtime-skuggor med samma upplösning som karaktärsskuggorna i Battlefield 2 på högsta (bara att jämföra med egna ögon) inte så mycket grafiska muskler att spänna alls, faktiskt. Det skulle isåfall vara den briljanta art directionen och sättet de rent praktiskt genomfört bergen i avståndet.

Ju snyggare allt detta är (hur lite bantade inställingarna är, snarare) desto mer sammanhängande framstår spelvärlden och desto mindre fokus hör hemma på grafiken överhuvudtaget. För Skyrim ska inte handla om sin grafik, egentligen. Men den börjar göra det ändå när allt är blurrat som HL2 på lite över medium, och det är det fan på konsollerna.

Medlem

Skriv snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Skicka snabbsvar" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Medlem

Skriv snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Skicka snabbsvar" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Medlem

När kommer bard patchen?? Bard partiet i spelet känns ju lite menlöst när man inte ens kan spela instrumenten...

Inaktiv

mitt skyrim på xbox360 hänger inte upp sig på något vis kanske för dom andra har långsamt uppkopling

http://www.stofa.dk/bredbaand/hastighederogpriser.php?shortcu...

Inaktiv

Ulvdalum 2011-12-16 16:32:18 #24

Skriv snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Skicka snabbsvar" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

loooooooooooooooool

1
Skriv svar