Remedy: "Avsaknaden av Alan Wake till pc gjorde ont"

Medlem
Skrivet av DAoG:

Att satsa på ett singleplayer spel på PC är samma sak som att att satsa på att en gris överlever när den blir inkastad i en bur full med hungriga tigrar.

Måste vara därför CD Projekt gjorde det!

Medlem

Remedy är ju redan sellouts, så det är väl väntat att de böjer sig för kontosaldot och dansar när köparen säger dansa.

Medlem

Ont i plånboken!

Medlem

Ena stunden säger utvecklare att PC är död och i nästa stund så säger dom inte det. Kan ni bestämma er eller har ni verkligen noll koll på vad marknaden vill?

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av Sapiens:

...

Skrivet av PcGamer:

...

Min andra mening var kanske inte kraftfull nog för att göra min poäng förstådd, trodde att det skulle räcka för att belysa ironin i den första. Ett spel som Alan Wake var tänkt för PC & skulle gjort sig bäst där, utan tvekan. Det kom aldrig till sin rätt på konsol & sandlådan uppskattades inte av konsolpubliken. Finns få spel som jag blivit lika besviken på som Alan Wake, inte på spelet i sig eller Remedy, det kändes bara rent förjävligt när Microsoft sänkte sina klor i ytterligare en av mina dedikerade favoritstudios & tvingade dem att kränga krysslådor & säga upp kontakten med sina käraste fans.

Nu sträcker faktiskt Remedy fram en svag hand till oss PCgamers & ja, jag vill fortfarande stötta dem & hoppas Microsoft upptäcker vitvaror som mer lönsamt & därav mer passande deras företagsmodell. Jag skulle då inte ha någonting emot att skita på en toalett ifrån Microsoft...

Jag har personligen inget som helst agg mot Remedy, förstår att de gjorde som de gjorde, när jag fick reda på detta var det istället Microsoft jag riktade min "ilska" till (gjorde samma sak med Halo). Visst håller jag med om att man ska stötta de utvecklare som gör bra spel på pc, för mig handlar det dock minst lika mycket om förtroende, något jag inte riktigt känner för denna utvecklare eller rättare sagt jag litar inte på att detta kommer leda till att Remedy kommer utveckla spel för pc igen eftersom Microsoft mycket väl kan komma att göra om samma sak igen.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Ena stunden säger utvecklare att PC är död och i nästa stund så säger dom inte det. Kan ni bestämma er eller har ni verkligen noll koll på vad marknaden vill?

Vem bryr sig om marknaden, jag är äntligen glad att det kommer till PC tillslut så JAG med äntligen får chans att spela igenom spelet utan att behöva slösa pengar på en outväcklingsbar konsol!

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Ena stunden säger utvecklare att PC är död och i nästa stund så säger dom inte det. Kan ni bestämma er eller har ni verkligen noll koll på vad marknaden vill?

Vem bryr sig om marknaden, jag är äntligen glad att det kommer till PC tillslut så JAG med äntligen får chans att spela igenom spelet utan att behöva slösa pengar på en outväcklingsbar konsol!

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Ena stunden säger utvecklare att PC är död och i nästa stund så säger dom inte det. Kan ni bestämma er eller har ni verkligen noll koll på vad marknaden vill?

Vem bryr sig om marknaden, jag är äntligen glad att det kommer till PC tillslut så JAG med äntligen får chans att spela igenom spelet utan att behöva slösa pengar på en outväcklingsbar konsol!

Medlem

Jag kan inte förstå att man klagar på att PC spelare är mer kritiska och höjer rösten rätt som det är,

Vad fan vill folk ha för utveckling egentligen? spel som bromsas upp grafiskt/tekniskt och blir så "tillgängliga" att det till slut bara räcker men en knapp för allt i spelet, bara att automatiskt följa guiden som leder dig igenom allt ihop som i sin tur följer en stor "waypoint" ( så du vet exakt vart han för dig!)

Headshots genomförs givetvis också med samma knapp!

kanske att det till slut bara finns en konsol/spelmaskin på marknaden så spelen kostar upp emot 1500 kr st?

Skämt och sido ( dock med en stor nypa allvar) så är det inte bra att svälja allt med hull och hår utan att ifrågasätta/ klaga.

då blir det slappt i utvecklingen!

Inte bra!?.... Nein!!

KoP
Medlem

Usch för gnällbältet på FZ som ständigt ligger i lur. Var glada att även ni (pc-spelare) får ta del av ett bra spel.. även om det tog sin tid. Nu tar vi alla ett djuuupt andetag och låter aggressionerna och den hetsiga stämningen flyga ut igenom fönstret.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

. Att satsa ppå PC idag är meningslöst om det inte är casual, RTS eller MMO.

Stalker 1,2, 3
Halflife, Halflife 2 + episod 1 och 2
Fear 1,2,3
Bioshock 1 och 2 , snart 3
Max Payne 1, 2
Far Cry 1, 2
Neverwinter nights..
Doom 1, 2, 3
Deus EX 1, 2, 3
Company of Heroes serien
Splinter Cell serien
Grand Theft Auto 1,2,3,4.
No one Lives forever 1, 2
Fallout serien
Batman Arkham Asylum
Amnesia
The Elderscrolls, Daggerfall, Morrowind, Oblivion, Skyrim
The witcher 1, 2
Metro 2033

Jag kan fortsätta länge till....

Medlem
Skrivet av henkka:
Skrivet av Grumbledock:

. Att satsa ppå PC idag är meningslöst om det inte är casual, RTS eller MMO.

Stalker 1,2, 3
Halflife, Halflife 2 + episod 1 och 2
Fear 1,2,3
Bioshock 1 och 2 , snart 3
Max Payne 1, 2
Far Cry 1, 2
Neverwinter nights..
Doom 1, 2, 3
Deus EX 1, 2, 3
Company of Heroes serien
Splinter Cell serien
Grand Theft Auto 1,2,3,4.
No one Lives forever 1, 2
Fallout serien
Batman Arkham Asylum
Amnesia
The Elderscrolls, Daggerfall, Morrowind, Oblivion, Skyrim
The witcher 1, 2
Metro 2033

Jag kan fortsätta länge till....

Grumbledock säger samma saker om och om igen på varje PC-nyhet. Tillhör det vanliga här på FZ

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av DAoG:

Att satsa på ett singleplayer spel på PC är samma sak som att att satsa på att en gris överlever när den blir inkastad i en bur full med hungriga tigrar.

Måste vara därför CD Projekt gjorde det!

+1
Skiter i vad spelet kommer kosta kommer ändå förhandsboka det och visa mitt stöd iallafall.

Medlem

Gjorde ont? Jaha men inte i plånboken. De borde sluta hymla med det. Då vore det mer ok .

Medlem
Skrivet av KoP:

Usch för gnällbältet på FZ som ständigt ligger i lur. Var glada att även ni (pc-spelare) får ta del av ett bra spel.. även om det tog sin tid. Nu tar vi alla ett djuuupt andetag och låter aggressionerna och den hetsiga stämningen flyga ut igenom fönstret.

Hur kul hade det varit med ett forum där alla hade samma åsikt ;). Har kunnat köpa spelet sedan det kom, som jag skrev ovan har jag sett fram emot Alan Wake men när det väl släpptes var det inte längre samma hypade spel som jag väntat på och en anledning till detta tror jag beror på övergången till konsol. Överlag finner jag få spel på konsol lika utmanande som spel på pc (finns undantag givetvis, NGS är ett sådant) och tyvärr har jag sett alltför många spel titlar gå från pc till konsol. Det som "stör" mig mest är att dessa spel gått från att vara riktigt grymma spel till att bli "fördummade". Sedan kan jag inte förstå varför jag inte kan välja om jag vill ha ha hjälp med att sikta på konsol, jag har inga som helst problem att styra med en handkontroll, för mig är det bara irriterande när denna typ av "hjälp" finns i spel.

Medlem

Varför gnälla och hota att inte köpa för att Remedy "sålt" sig? Vill vi ha bra titlar till PC (vilket jag vill) så måste vi sluta pirata och istället betala för det jobb som faktiskt läggs ner på ett stort spel (och även på mindre förstås)
Jag älskar PC-spel pga det faktum att det finns en stark community som moddar och tänker och tycker men ibland känns det som det blir för mycket "elitiskt" tänkande över det hela.
Jaja, jag tycker iallfall att det är kul att AW kommer till PC och sen får var och en avgöra om det är värt att köpa eller inte, men jag anser att om man vill ha det betalar man, vill man inte så avstår man från det helt, inget j-vla slangande... ok!
PC förevigt...

Inaktiv
Skrivet av Killamor:

Vill vi ha bra titlar till PC (vilket jag vill) så måste vi sluta pirata och istället betala för det jobb som faktiskt läggs ner på ett stort spel (och även på mindre förstås)

De måste hitta andra inkomstmodeller eller gå under. Skråverksamheten slogs ut av den nya teknikens massproduktion, du kan inte bara snällt be fabrikanterna att upphöra för att din verksamhet ska kunna fortsätta, du måste anpassa dig eller försvinna. Det går inte att stoppa den tekniska utvecklingen, det finns för många som tjänar på den, och det var därför den uppkom.

Själva automationen, inte bara det här med kopiering av mjukvara, är i allt större utsträckning på kollisionskurs med kapitalismens väsen.

Ge mjukvaruutvecklare en fast statlig månadslön precis som man gör med annan informationsproduktion som forskning, kultur eller TV-produktioner, hitta ett sätt att mäta popularitet och släpp mjukvaran fri. Att bygga in artificiella spärrar är dömt att misslyckas och kostar bara massa pengar på kuppen.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Bla. Bla, sorry Remedy, jag tror inte på er för fem öre, men visst, tack för att ni "spelade Alan", före oss på PC.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Bla. Bla, sorry Remedy, jag tror inte på er för fem öre, men visst, tack för att ni "spelade Alan", före oss på PC.

Harr Harr Harr!

Medlem

Sicket fjäsk, ska dom inte bara ta och erkänna att det bara släpps till pc för att det sålde dåligt som 360 exklusivt?


signatur

Game long and prosper

KoP
Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av KoP:

Usch för gnällbältet på FZ som ständigt ligger i lur. Var glada att även ni (pc-spelare) får ta del av ett bra spel.. även om det tog sin tid. Nu tar vi alla ett djuuupt andetag och låter aggressionerna och den hetsiga stämningen flyga ut igenom fönstret.

Hur kul hade det varit med ett forum där alla hade samma åsikt ;). Har kunnat köpa spelet sedan det kom, som jag skrev ovan har jag sett fram emot Alan Wake men när det väl släpptes var det inte längre samma hypade spel som jag väntat på och en anledning till detta tror jag beror på övergången till konsol. Överlag finner jag få spel på konsol lika utmanande som spel på pc (finns undantag givetvis, NGS är ett sådant) och tyvärr har jag sett alltför många spel titlar gå från pc till konsol. Det som "stör" mig mest är att dessa spel gått från att vara riktigt grymma spel till att bli "fördummade". Sedan kan jag inte förstå varför jag inte kan välja om jag vill ha ha hjälp med att sikta på konsol, jag har inga som helst problem att styra med en handkontroll, för mig är det bara irriterande när denna typ av "hjälp" finns i spel.

Att människor har delade åsikter är jag absolut inte emot. Men rent gnäll eller dålig attityd såsom om någon skriver “Fuck you Remedy“ (nu var det väl inte precis det som någon skrev, men något liknande) känns bara trist. :/

Och visst kan jag hålla med om att Alan Wake inte blev spelet som utlovades, dvs open world. Dock tror jag man förstår när man väl spelar spelet att Remedy aldrig hade kunnat göra det spelet dom ville göra om dom inte hade tajtat till det hela. Hade aldrig blivit den nagelbitande thriller där Alan Wake kastas ifrån den ena galenskapen till den andra om dom inte hade kunnat pusha spelaren framåt i storyn i den takt dom önskat. Njöt verkligen då jag spelade AW då jag gillar både thrillers och rysare och ser verkligen fram emot uppföljaren som rimligtvis bör anlända under nästa år.

Medlem

Det är ju skillnad på "befogat" gnäll och "gnäll på gnäll"...

Tycker själv att det är märkligt att det är en ynnest att få betala för ett spel.

Men jag lär köpa det, kul att det kommer upp på steam dessutom.

( Spel på Steam säljer ju bra, speciellt över tid ( spelen går ju inte ur lager, kostar lite i logistik och säljs inte i andra hand... )) Så är det ett bra spel förtjänar dom det


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av KoP:

Att människor har delade åsikter är jag absolut inte emot. Men rent gnäll eller dålig attityd såsom om någon skriver “Fuck you Remedy“ (nu var det väl inte precis det som någon skrev, men något liknande) känns bara trist. :/

Och visst kan jag hålla med om att Alan Wake inte blev spelet som utlovades, dvs open world. Dock tror jag man förstår när man väl spelar spelet att Remedy aldrig hade kunnat göra det spelet dom ville göra om dom inte hade tajtat till det hela. Hade aldrig blivit den nagelbitande thriller där Alan Wake kastas ifrån den ena galenskapen till den andra om dom inte hade kunnat pusha spelaren framåt i storyn i den takt dom önskat. Njöt verkligen då jag spelade AW då jag gillar både thrillers och rysare och ser verkligen fram emot uppföljaren som rimligtvis bör anlända under nästa år.

Ja det kan jag också hålla med om men jag kan samtidigt förstå att man är besviken på dom och denna besvikelse kan yttra sig i orden som fu eller dra åt helve**.

När det kommer till mig själv och AW så har visserligen mitt intresse som sagt dalat men om de släpper uppföljaren även på pc så kan jag mycket väl tänka mig att skaffa båda, är dock väldigt skeptisk till att de inte kommer göra samma sak med nästa spel de utvecklar då nästa generations konsoler kommer. Finns saker i AW som tilltalar mig, gillar att det finns en berättar röst och det tack vare denna får en helt annan stämning än om den inte fanns med.

Inaktiv
Skrivet av AndyZedd:

En liten fråga till er som spelar PC: Sitter det ett gnällvirus i musen och tangetbordet?
Ni gnäller som f-n fort något spel inte släpps till PC och då det gör det så gnäller ni ändå.
Då ett spel blir exklusivt för en konsoll gnäller ni. Då det kommer till PC eller multiplatt så gnäller ni på konsoll osv osv osv.
Ni måste glömt hur många spel som släpps till PC men inte till konsoll.
Finns så många MMORPG på pc jag skulle vilja lira men som inte finns till 360n.
Ni har ju exklusivitet där med, men inte gnäller vi på konsoll för det,och då ett spel släpps s.s.o till konsoll från PC skriker vi inte heller j-a PC-portning.
Börja tro mer o mer att då man sitter med en mus i handen blir man gnällig, Mitt råd är att byta ut den musen till en annan slags mus så kanske det gnälls mindre.?!

+1

Och jag lirar pc själv..

Medlem

Ibland får FZ's forum mig att tvivla på mänskligheten. Helt ärligt. Fyfan vad jag hoppas att vissa människor i den här tråden blir inlåsta i en källare och aldrig kommer ut. Okej att man sitter som anonym på ett forum och kan ventilera hur man vill, men det är psykopatvarning på en del alltså.

Zax
Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Var det inte just Remedy som sa att Alan Wake "avnjuts bäst i vardagsrumssoffan framför teven", eller något sådant? Jag har för mig det, men det var som sagt ett tag sedan Allan var på tapeten nu.

Exakt så sa någon tjomme från utvecklarna.

Medlem

Tack! För de fina orden.

Medlem
Skrivet av Dashiva:

Ibland får FZ's forum mig att tvivla på mänskligheten. Helt ärligt. Fyfan vad jag hoppas att vissa människor i den här tråden blir inlåsta i en källare och aldrig kommer ut. Okej att man sitter som anonym på ett forum och kan ventilera hur man vill, men det är psykopatvarning på en del alltså.

Efter att ha besökt FZ ett tag nu så har min bild av den typiska FZ PC fanboyen blivit något i stil med den där ytterst icke politiskt korrekta bilden av en galen muslim som står och skriker med tuban och koran.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Dashiva:

Ibland får FZ's forum mig att tvivla på mänskligheten. Helt ärligt. Fyfan vad jag hoppas att vissa människor i den här tråden blir inlåsta i en källare och aldrig kommer ut. Okej att man sitter som anonym på ett forum och kan ventilera hur man vill, men det är psykopatvarning på en del alltså.

Efter att ha besökt FZ ett tag nu så har min bild av den typiska FZ PC fanboyen blivit något i stil med den där ytterst icke politiskt korrekta bilden av en galen muslim som står och skriker med tuban och koran.

Grova generaliseringar, onödiga nedvärderande kommentarer och påhopp på person i stället för att diskutera ämnet är det typiska för rabiata fanboys, oavsett vilken plattform dom har på en piedestal.

Att som PC spelare vara irriterad på långa förseningar och usla portar är inte att vara en fanboy, det är att vara en medveten och kritisk konsument. Jag tror vissa har svårt att skilja på begreppen.

Men, som jag sa tidigare, jag ser fram emot Alan Wake till PC. Väldigt kul att det släpps till slut.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Efter att ha besökt FZ ett tag nu så har min bild av den typiska FZ PC fanboyen blivit något i stil med den där ytterst icke politiskt korrekta bilden av en galen muslim som står och skriker med tuban och koran.

Skriv svar