Star Wars Galaxies – offline för evigt

Robot
Star Wars Galaxies – offline för evigt

Precis som planerat stängdes i går de sista av Star Wars Galaxies servrar ner för gott.

#star-wars-galaxies-an-empire-divided, #sony-online-entertainment, #bioware, #star-wars-the-old-republic


Medlem
Star Wars Galaxies – offline för evigt

RIP :-/

Medlem

Dom har inga planer på att släppa någon sorts server för folk att sköta själva?


signatur

8)

Då kanske de kan skicka ut källkoden så kan moddare sköta hand om det?

Medlem

Om dem stänger ner spelet för att folk ska gå över till det nya, varför skulle dem då släppa ut källkoden till det gamla så folk kan fortsätta spela det?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Såg något om en Galaxies klon för några månader så det finns säkerligen folk som kommer försöka återskapa det.

Måste kännas grymt drygt när ens MMO stängs ner, spelar själv EVE online och skulle det försvinna hade jag blivit rätt bitter och då har jag bara spelat strax över två år, finns ju folk som spelat det uppemot ett decennium.

Medlem

Detta project finns ju fortfarande kvar...

http://www.swgemu.com/forums/index.php

Skrivet av Dunder:

Om dem stänger ner spelet för att folk ska gå över till det nya, varför skulle dem då släppa ut källkoden till det gamla så folk kan fortsätta spela det?

Kanske för folk som vill spela det istället för SWTOR? De behöver inte göra MMO, det behöver inte göra det till RPG, eller liknande.

Medlem

And nothing of value was lost.

Medlem
Medlem

Saknar det gamla SWG, bästa mmo som någonsin existerat.
RIP <3

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Newklear:

Om dem stänger ner spelet för att folk ska gå över till det nya, varför skulle dem då släppa ut källkoden till det gamla så folk kan fortsätta spela det?

Kanske för folk som vill spela det istället för SWTOR? De behöver inte göra MMO, det behöver inte göra det till RPG, eller liknande.

Och det är precis det dem vill hindra, såklart... Gör man en ny storstatsning så vill man inte att folk ska dröja kvar vid det gamla.

Dem är ute efter att tjäna pengar, inte försöka göra alla nöjda.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Otroligt passande. Testar själv SW:ToR just nu. Har inte riktigt bestämt mig ifall det är bra eller dåligt än
Har själv aldrig spelat det gamla SW-mmo't men har många vänner som gjort och nästan alla säger att det var det bästa mmo som dom spelat innan de patchade om det. Tråkigt för dem som fortfarande spelar dock

Medlem

RIP. På tok för många timmars hologrindande och, hade mest troligen fortfarande lirat det om... [Random CU-kritik här].

Inaktiv

Läste först "Star Wars... offline för evigt"

Tappade Galaxies eller något, och tänkte på TOR. Min reaktion var: "Vafan?!"


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Edd1e:

RIP. På tok för många timmars hologrindande och, hade mest troligen fortfarande lirat det om... [Random CU-kritik här].

Så sant. R.I.P. old SWG


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Äntligen! sorry, det var inte min kopp té, slängde ut flera hundra kronor på ett spel som inte funkade.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kommer sakna min Tieso @ Ahasi Samlat Mååånga goda minnen med den gubben, dock främst innan CU/NGE..

Medlem

And not a single fuck was given that day.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Rekommenderar er att läsa detta: http://www.swg.mrap.info/star_wars_galaxies_and_the_division_...

Före NGE osv. Artikeln förklarar hur allt var baserat på spelerna. Även att det nog var bland dom få MMO där newbies får ett varmt välkomnande (pengar, hjälp, gratis saker osv) Detta minns även jag, skulle aldrig kommit nåt vart i spelet om det inte vore för den bästa communityn någonsin i ett spel.

Skrivet av Dunder:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Dunder:

Om dem stänger ner spelet för att folk ska gå över till det nya, varför skulle dem då släppa ut källkoden till det gamla så folk kan fortsätta spela det?

Kanske för folk som vill spela det istället för SWTOR? De behöver inte göra MMO, det behöver inte göra det till RPG, eller liknande.

Och det är precis det dem vill hindra, såklart... Gör man en ny storstatsning så vill man inte att folk ska dröja kvar vid det gamla.

Dem är ute efter att tjäna pengar, inte försöka göra alla nöjda.

Sad but true.

Medlem

Undrar om inte SWG såg mer ut som klassiska Star Wars än TOR gör. Kan det vara att det är samma typ av avskalade miljöer som i de gamla klassikerna? Filmkulisser är ju lite mer detaljerade i nutid också.

Medlem

En bit av mig dog med SWG. Vila i fred i våra minnen.

Medlem

Kommer verkligen sakna SWG, var där igår för att ta farväl av de 7 år la jag ned på spelet och ångrar inte en sekund!

Medlem

RIP det mest kreativa MMO jag lirat :<

Medlem

Inte lirat SWG men hört många oldschool spelare därifrån som whinat på SWTOR..

Blev själv mycket besviken på SWTOR fast jag inte lirat mmorpg på ett bra tag, hade varit bland dem bästa singelplayer RPG's om det var det dem ville för det är så det känns.

Pansarknekt

Kan det vara så att George Lucas inte tillåter att källkoden kommer ut? Låter väl inte helt omöjligt. SWG var bäst det första året eller så, hade potential som dom inte bevarade.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

SWG blev avrättat för många år sedan med CU

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Detta project finns ju fortfarande kvar...

http://www.swgemu.com/forums/index.php

Ja, visst, det finns kvar.. men hur lång tid kommer det ta innan de faktiskt blir färdiga? Jag fick höra om deras projekt för 5-6 år sedan.

12
Skriv svar