Bara ett PSN-konto per Vita-konsol

Robot
Bara ett PSN-konto per Vita-konsol

Sony ändrar sig igen – det kommer INTE gå att använda olika Playstation Network-konton genom att byta minneskort.

#sony


Medlem
Bara ett PSN-konto per Vita-konsol

Förstår endå inte varför jag skulle vilja ha mer en ett konto på en handheld :S, Även om de som kanke skulle dela den med sina syskon så är det väl inte så svårt att dela konto? Sen så spelar man ju endå för det mesta sp på bärbara konsoler.

Medlem
Skrivet av kivi:

Förstår endå inte varför jag skulle vilja ha mer en ett konto på en handheld :S, Även om de som kanke skulle dela den med sina syskon så är det väl inte så svårt att dela konto? Sen så spelar man ju endå för det mesta sp på bärbara konsoler.

Skulle de inte göra så att vissa spel bara gick att spela igenom en gång? eller var det nintendo?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dekker:
Skrivet av kivi:

Förstår endå inte varför jag skulle vilja ha mer en ett konto på en handheld :S, Även om de som kanke skulle dela den med sina syskon så är det väl inte så svårt att dela konto? Sen så spelar man ju endå för det mesta sp på bärbara konsoler.

Skulle de inte göra så att vissa spel bara gick att spela igenom en gång? eller var det nintendo?

Vem har någonsin gått ut med det? Möjligen att du aldrig kan RADERA ALL DATA och börja om från scratch, men du än ju ändå spela spelet från början.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

När PSV först utannonserades så blev jag nästan dregglandes av köplust, men allt eftersom fler och fler nyheter kommer fram så har jag tröttnat riktigt rejält...

Det lär väl inte bli någon bärbar den här "nya" generationen heller, då Nintendo diskriminerar oss vänsterhänta och Sony har fått för sig att köra rövarmetoder med PSV.

Medlem

Kivi problemet är väl med savegames, många spel t.ex. GTA har ju bara 1 enda save så att säga. Så man kan inte spela flera med samma profil. Allt detta handlar om att jävlas med konsumenter och se till att man inte köper en som barnen får dela på.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

DING DONG cyckelstång! BINGO IGEN BINGO IGEN

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Kivi problemet är väl med savegames, många spel t.ex. GTA har ju bara 1 enda save så att säga. Så man kan inte spela flera med samma profil. Allt detta handlar om att jävlas med konsumenter och se till att man inte köper en som barnen får dela på.

Jag håller med dig ang sista biten , men man kan ju visst ha flera saves på GTA, tror knappt att det finns spel längre där man inte kan ha flera saves inte i dagensspel värld i alla fall

Medlem
Skrivet av Dekker:
Skrivet av kivi:

Förstår endå inte varför jag skulle vilja ha mer en ett konto på en handheld :S, Även om de som kanke skulle dela den med sina syskon så är det väl inte så svårt att dela konto? Sen så spelar man ju endå för det mesta sp på bärbara konsoler.

Skulle de inte göra så att vissa spel bara gick att spela igenom en gång? eller var det nintendo?

Det var väl nåt Resident Evil-spel till DS eller nåt sånt? Låst till att bara köra igenom en gång >_>

Medlem

Yippi ho snart är vitan här! D enda negiga är ju att psn har släppt en del bra rpg spel lite väl sent till pspn nu å jag som har köp stopp(jag är inte 3 jag har valt d själv) på spel tills ps vitan kommer

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av Dekker:
Skrivet av kivi:

Förstår endå inte varför jag skulle vilja ha mer en ett konto på en handheld :S, Även om de som kanke skulle dela den med sina syskon så är det väl inte så svårt att dela konto? Sen så spelar man ju endå för det mesta sp på bärbara konsoler.

Skulle de inte göra så att vissa spel bara gick att spela igenom en gång? eller var det nintendo?

Det var väl nåt Resident Evil-spel till DS eller nåt sånt? Låst till att bara köra igenom en gång >_>

Japp, det var snack om det tidigare iår, hur det sedan blev med den saken vet jag inte. Men det hela var ju en av de galna ideer som de tänkte på för att förhindra begagnade spel så alla måste köpa nytt. Det skulle helt enkelt inte att gå och radera sitt save game och starta om på nytt, om du missade något i början så var man körd i fall man ville ha "100%" clear i spelet.

Har ju inte hört något mer om det efter det man läste på fz så man kan ju hoppas att något sådant alldrig gick igenom.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av Dekker:
Skrivet av kivi:

Förstår endå inte varför jag skulle vilja ha mer en ett konto på en handheld :S, Även om de som kanke skulle dela den med sina syskon så är det väl inte så svårt att dela konto? Sen så spelar man ju endå för det mesta sp på bärbara konsoler.

Skulle de inte göra så att vissa spel bara gick att spela igenom en gång? eller var det nintendo?

Det var väl nåt Resident Evil-spel till DS eller nåt sånt? Låst till att bara köra igenom en gång >_>

Japp, det var snack om det tidigare iår, hur det sedan blev med den saken vet jag inte. Men det hela var ju en av de galna ideer som de tänkte på för att förhindra begagnade spel så alla måste köpa nytt. Det skulle helt enkelt inte att gå och radera sitt save game och starta om på nytt, om du missade något i början så var man körd i fall man ville ha "100%" clear i spelet.

Har ju inte hört något mer om det efter det man läste på fz så man kan ju hoppas att något sådant alldrig gick igenom.

Du var ju inte körd, du kunde spela om allting hur mycket du vill men kan inte BÖRJA OM FRÅN BÖRJAN, alltså då söka säg efter alla gömda saker igen. DU kan spela om banorna men aldrig hitta om alla gömdheter.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det är bra Sony, fortsätt ta bort funktioner och erbjud allt mindre underhållning för allt mer pengar så ser ni snart hur många trogna fans ni har som köper iaf, och hur många smarta konsumenter det finns som köper ett annat alternativ...

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av Dekker:
Skrivet av kivi:

Förstår endå inte varför jag skulle vilja ha mer en ett konto på en handheld :S, Även om de som kanke skulle dela den med sina syskon så är det väl inte så svårt att dela konto? Sen så spelar man ju endå för det mesta sp på bärbara konsoler.

Skulle de inte göra så att vissa spel bara gick att spela igenom en gång? eller var det nintendo?

Det var väl nåt Resident Evil-spel till DS eller nåt sånt? Låst till att bara köra igenom en gång >_>

Japp, det var snack om det tidigare iår, hur det sedan blev med den saken vet jag inte. Men det hela var ju en av de galna ideer som de tänkte på för att förhindra begagnade spel så alla måste köpa nytt. Det skulle helt enkelt inte att gå och radera sitt save game och starta om på nytt, om du missade något i början så var man körd i fall man ville ha "100%" clear i spelet.

Har ju inte hört något mer om det efter det man läste på fz så man kan ju hoppas att något sådant alldrig gick igenom.

Du var ju inte körd, du kunde spela om allting hur mycket du vill men kan inte BÖRJA OM FRÅN BÖRJAN, alltså då söka säg efter alla gömda saker igen. DU kan spela om banorna men aldrig hitta om alla gömdheter.

Ok, då säjer vi så. Jag var ju lite osäker som sagt och dessutom hade jag för mig att det gick att välja banor i resident evil, trodde det hela var mer av en lång story där man inte gick tillbaka när en bana/chapter var klart.

Tur att det finns folk med bättre minne än man själv har

Inaktiv

Sony måste vara ett av dom företag, förutom EA o Ubisoft som jobbar hårt för att krångla till det

Medlem

Varför inte bara göra en docka till Xperia eller liknande istället om man vill ha fysiska knappar att spela.

Priserna kommer väl ned med tiden, men det är som vansinne att lägga så mycket på handkonsoll som bara kan användas till en sak, plus att priser på spelen är helt otidsenliga.

Inaktiv

Kommer inte köpa Vita. Den kan för lite. Min Galaxy Note är roligare överlag. Köper hellre appar och spel till den...

Lägg ner bärbart skit och satsa på PS4 istället!

Medlem

Ni är inte interiserade av psv läser jag så varför bryr ni er? Tror ni att psv på något sätt hotar era val av andra bärbara alternativ så tror ni fel. jag tex skulle aldrig köpa någon typ av mobil över 2000kr ens om tex 3ds/ds psp/psv inte fanns. Psv kommer vara skit skön att ha spec när ps4an kommer ut för den ska ju funka till den me.

1
Skriv svar