Skyrim – det snabbast säljande Steam-spelet någonsin

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av magma:

Förstår inte att det finns folk som köper spel till överpriser på steam.

Det som är bra med steam är... Du Behöver INTE köpa direkt online om du inte vill, "Indie spel är väll ett måste" .... Köp i butik, det går an

Har en känsla att du försökte säga "Steam Suger" hehe

Nej, menar bara att jag tycker steam sätter hutlösa priser för nya spel.

På Deals4downloads är steam jämt dyrast (enligt vad jag har sett).

Att man idag behöver ett bakgrundsprogram som körs varje gång man ska spela något är mest bara absurt. Tycker man ska kunna få välja om man vill använda det eller inte. Hade inte tillgång till internet i en månad tidigare i år och eftersom jag inte kunde spela något spel på steam pga onlinekravet... var det 300kr bortkastade pengar.

Det är ungefär som att jag inte kan lyssna på köpt musik som jag har lokalt på hddn bara för att jag inte kommer åt itunes.

Det där är bara en jävla dålig ursäkt. Då kör du bara Offline mode. Svårt..

Tycker faktiskt att Steam nuförtiden är riktigt bra. Bättre än en massa konstiga DRM som Ubi o de kör med. Att itne tala om origen som EA kör med. Buggiare skit får man leta efter.

Medlem

Jag gav det en 4:a, tycker det är trist att det finns så få olika sätt att klara quests på, visst kan man gå olika vägar men det blir inte mycket djupare än så. Jag vill ställas inför en massa svåra val med konsekvenser, det skulle höja omspelnings värdet asmycket, nu finns det ingen anledning att skapa en ny karaktär egentligen. Som i New Vegas där man redan i första byn kan välja om man vill döda alla i den och hänga med powder gangstrarna eller rädda den och bli en hjälte.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av joary639:
Skrivet av korvbollar:

Skyrim lär ju vara ett av de mest överskattade spelen någonsin.

Förstår verkligen inte hur ett spel idag med spelmekanik från 80-talets p&p-rollspel kan bli så prisat...

Riktigt lat och utdaterad speldesign.

Hur borde spelmekaniken se ut då?

Indeed, hur ska spelmekaniken vara?

Det är ett Rollspel... Vad begär du i ett rollspel? ... Stats, perks, Armor, Olika Raser, free roaming. Blod, monster, xp, magi.. yeye you catch the drift... Ett RPG spel ska inte ha så mycket mer saker...
Inte att jag säger att det är "olagligt" att lägga in nya ideer ... så länge du inte gör samma fel som Dragon Age 2 ... gick från Awesome RPG spel i KoToR stuk... till Hack and slash action .. something...

Fimpa alla stats och erfarenhetspoäng. Man måste verkligen gå ifrån tänket med "tärningar" som bestämmer vad som händer. Slår man en människa i ansiktet med en yxa ska inte den bli arg och börja jaga en bara för att man använde en järnyxa istället för en stålyxa. Det är så jävla dåligt!!
Gör ett rpg med samma respons, interaktivitet, och djup som ett "vanligt" action-spel och lägg till den öppna, levande världen med konsekvenser efter ens handlande.

Det finns ingen som helst känsla eller feedback i striderna överhuvudtaget. Titta på det här http://www.youtube.com/watch?v=6p0cu27gBsc
En bandit får eld sprutad i ansiktet men reagerar som ingenting händer och sedan drar fram en kniv och springer i en rak linje emot spelaren. Fienderna i Doom var ju t.om. mer trovärdiga än den i Skyrim. Helt efterblivet.
Detta är alltså ett spel år 2011 som har fått över 200 10/10 recensioner. Men det säger väl även en del om spelrecensenter också...

"men uuhhhhh det är ett RPG!! det är meningen att striderna ska vara skitdåliga"
Varför då? Varför kan man inte göra ett rpg som är roligt att ha en "roll" i och samtidigt ha ett roligt och utmanande stridsystem? Skit i alla levels och stats och låt mig som spelare få "xp" genom skicklighet och kunskap istället för att ändra spelreglerna för min karaktär.

I övrigt är spelet bra men att det får sådan berömmelse är ett skämt!

Medlem
Skrivet av korvbollar:

Fimpa alla stats och erfarenhetspoäng. Man måste verkligen gå ifrån tänket med "tärningar" som bestämmer vad som händer. Slår man en människa i ansiktet med en yxa ska inte den bli arg och börja jaga en bara för att man använde en järnyxa istället för en stålyxa. Det är så jävla dåligt!!
Gör ett rpg med samma respons, interaktivitet, och djup som ett "vanligt" action-spel och lägg till den öppna, levande världen med konsekvenser efter ens handlande.

Det finns ingen som helst känsla eller feedback i striderna överhuvudtaget. Titta på det här http://www.youtube.com/watch?v=6p0cu27gBsc
En bandit får eld sprutad i ansiktet men reagerar som ingenting händer och sedan drar fram en kniv och springer i en rak linje emot spelaren. Fienderna i Doom var ju t.om. mer trovärdiga än den i Skyrim. Helt efterblivet.
Detta är alltså ett spel år 2011 som har fått över 200 10/10 recensioner. Men det säger väl även en del om spelrecensenter också...

"men uuhhhhh det är ett RPG!! det är meningen att striderna ska vara skitdåliga"
Varför då? Varför kan man inte göra ett rpg som är roligt att ha en "roll" i och samtidigt ha ett roligt och utmanande stridsystem? Skit i alla levels och stats och låt mig som spelare få "xp" genom skicklighet och kunskap istället för att ändra spelreglerna för min karaktär.

I övrigt är spelet bra men att det får sådan berömmelse är ett skämt!

Det blir det bara ett fördummat Mass Effect 2 av det hela, vilken du kan gå och spela om du vill ha ett actionspel med rollspelselement.

Medlem
Skrivet av korvbollar:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av joary639:
Skrivet av korvbollar:

Skyrim lär ju vara ett av de mest överskattade spelen någonsin.

Förstår verkligen inte hur ett spel idag med spelmekanik från 80-talets p&p-rollspel kan bli så prisat...

Riktigt lat och utdaterad speldesign.

Hur borde spelmekaniken se ut då?

Indeed, hur ska spelmekaniken vara?

Det är ett Rollspel... Vad begär du i ett rollspel? ... Stats, perks, Armor, Olika Raser, free roaming. Blod, monster, xp, magi.. yeye you catch the drift... Ett RPG spel ska inte ha så mycket mer saker...
Inte att jag säger att det är "olagligt" att lägga in nya ideer ... så länge du inte gör samma fel som Dragon Age 2 ... gick från Awesome RPG spel i KoToR stuk... till Hack and slash action .. something...

Fimpa alla stats och erfarenhetspoäng. Man måste verkligen gå ifrån tänket med "tärningar" som bestämmer vad som händer. Slår man en människa i ansiktet med en yxa ska inte den bli arg och börja jaga en bara för att man använde en järnyxa istället för en stålyxa. Det är så jävla dåligt!!
Gör ett rpg med samma respons, interaktivitet, och djup som ett "vanligt" action-spel och lägg till den öppna, levande världen med konsekvenser efter ens handlande.

Det finns ingen som helst känsla eller feedback i striderna överhuvudtaget. Titta på det här http://www.youtube.com/watch?v=6p0cu27gBsc
En bandit får eld sprutad i ansiktet men reagerar som ingenting händer och sedan drar fram en kniv och springer i en rak linje emot spelaren. Fienderna i Doom var ju t.om. mer trovärdiga än den i Skyrim. Helt efterblivet.
Detta är alltså ett spel år 2011 som har fått över 200 10/10 recensioner. Men det säger väl även en del om spelrecensenter också...

"men uuhhhhh det är ett RPG!! det är meningen att striderna ska vara skitdåliga"
Varför då? Varför kan man inte göra ett rpg som är roligt att ha en "roll" i och samtidigt ha ett roligt och utmanande stridsystem? Skit i alla levels och stats och låt mig som spelare få "xp" genom skicklighet och kunskap istället för att ändra spelreglerna för min karaktär.

I övrigt är spelet bra men att det får sådan berömmelse är ett skämt!

Fast nu får du väl ge dig. Anledningen att man har "tärnings" systemet är att det är ett rollspel och man ska spela ett alter ego med helt andra förmågor än dig själv. Säg att du spelar en prickskytt som siktar som en gud. Men i verkligheten skulle du inte kunna träffa en elefant i en trång gång.
Du kanske ser problemet.

Tar man bort erfarenhetspoäng skulle alla endast kunna spela sig själva eller helt enkelt spela alla "klasser" världsbäst 2 sec efter dom startat spelet (Belöningsystemet försvinner). Och man spelar just för att göra resan från en oerfaren äventyrare till att bli hjälten. Vill man ha buggfritt och filmiska effekter så får man spela linjära äventyrspel som uncharted. Man kan inte få allt. Vilket helt enkelt inte är för alla. Elder scrolls är för dem som tycker linjärt är tråkigt.

Medlem

ett av de bästa speln jag någonsin spelat, femma direkt bara av det. Sedan har det ju en del problem men jag förväntar mig inte perfektion.

Medlem

Ett spel som för många knappt går att spela pga alla buggar anses vara "perfekt", säger väl allt...
Köper du en annan produkt, valfri, som funkar lika dåligt eller har liknande buggar skulle den återkallas, man gamers ska tåla att de ska få betala fullt pris för trasiga spe, och sedan betala ännu mer för att få det fixat (med expansioner och DLC

Gen
Medlem

4 - p.g.a. tekniska problem vid launch och inte alltför fina texturer/skuggor samt CTD. Annars är resten finfint Känslan är som många säger helt och håller episk!

Medlem
Skrivet av Gen:

4 - p.g.a. tekniska problem vid launch och inte alltför fina texturer/skuggor samt CTD. Annars är resten finfint Känslan är som många säger helt och håller episk!

Där är inget episkt i detta spelet mer än vissa vyer...

Så bra är det inte det får en 4:a, finns alldeles för mycket som pajar stämningen typ som en cp korkad AI


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

If you build it, they will come.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Lätt en femma! Fantastisk värld med otroligt mycket innehåll. Och skojigt - t o m buggarna är roliga!

Gen
Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Gen:

4 - p.g.a. tekniska problem vid launch och inte alltför fina texturer/skuggor samt CTD. Annars är resten finfint Känslan är som många säger helt och håller episk!

Där är inget episkt i detta spelet mer än vissa vyer...

Smaken är som baken...delad.

Medlem

Perfekt på pc, var det ett skämt eller?

Medlem

UNDERBART spel!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av TryNotD[oo:

"]

Skrivet av magma:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av magma:

Förstår inte att det finns folk som köper spel till överpriser på steam.

Det som är bra med steam är... Du Behöver INTE köpa direkt online om du inte vill, "Indie spel är väll ett måste" .... Köp i butik, det går an

Har en känsla att du försökte säga "Steam Suger" hehe

Nej, menar bara att jag tycker steam sätter hutlösa priser för nya spel.

På Deals4downloads är steam jämt dyrast (enligt vad jag har sett).

Att man idag behöver ett bakgrundsprogram som körs varje gång man ska spela något är mest bara absurt. Tycker man ska kunna få välja om man vill använda det eller inte. Hade inte tillgång till internet i en månad tidigare i år och eftersom jag inte kunde spela något spel på steam pga onlinekravet... var det 300kr bortkastade pengar.

Det är ungefär som att jag inte kan lyssna på köpt musik som jag har lokalt på hddn bara för att jag inte kommer åt itunes.

Visst är nya fullprisspel dyra på Steam, jag skulle tro att det är avtal mellan publishers och retailers som gör att dom prissätter det så. Man kan ju bara hoppas att industrin anpassar sig till digital download snart och prissättningen blir rimligare. Själv väntar jag oftast på steamreorna, dom kan man inte klaga på.

Men angående steam och att ha internet för att kunna spela; det är ju bara att köra i "offline-mode". Men du måste ju ha spelet nerladdat och installerat då förstås, men det säger ju sig själv.

Instämmer. Alla mina köpta spel på steam är då de har haft rea eller dylikt.

Fast som jag förstår det, måste man gå online INNAN man kan välja att steam ska starta i offline-mode nästa gång som steam startas upp. Det går ju inte om man inte har något internet från början. Det finns teknisk vägledning hur man kan köra offline-mode utan att behöva vara online först


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av magma:

Förstår inte att det finns folk som köper spel till överpriser på steam.

Det som är bra med steam är... Du Behöver INTE köpa direkt online om du inte vill, "Indie spel är väll ett måste" .... Köp i butik, det går an

Har en känsla att du försökte säga "Steam Suger" hehe

Nej, menar bara att jag tycker steam sätter hutlösa priser för nya spel.

På Deals4downloads är steam jämt dyrast (enligt vad jag har sett).

Att man idag behöver ett bakgrundsprogram som körs varje gång man ska spela något är mest bara absurt. Tycker man ska kunna få välja om man vill använda det eller inte. Hade inte tillgång till internet i en månad tidigare i år och eftersom jag inte kunde spela något spel på steam pga onlinekravet... var det 300kr bortkastade pengar.

Det är ungefär som att jag inte kan lyssna på köpt musik som jag har lokalt på hddn bara för att jag inte kommer åt itunes.

Visst är nya fullprisspel dyra på Steam, jag skulle tro att det är avtal mellan publishers och retailers som gör att dom prissätter det så. Man kan ju bara hoppas att industrin anpassar sig till digital download snart och prissättningen blir rimligare. Själv väntar jag oftast på steamreorna, dom kan man inte klaga på.

Men angående steam och att ha internet för att kunna spela; det är ju bara att köra i "offline-mode". Men du måste ju ha spelet nerladdat och installerat då förstås, men det säger ju sig själv. :)[/quote]

Instämmer. Alla mina köpta spel på steam är då de har haft rea eller dylikt.

Fast som jag förstår det, måste man gå online INNAN man kan välja att steam ska starta i offline-mode nästa gång som steam startas upp. Det går ju inte om man inte har något internet från början. Det finns teknisk vägledning hur man kan köra offline-mode utan att behöva vara online först


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

123
Skriv svar