700 000 PS Vita kan skeppas idag

Robot
700 000 PS Vita kan skeppas idag

I dag släpps äntligen PS Vita i Japan och av flera källor att döma har Sony starkare självförtroende än Nintendo. Över 700 000 konsoler rapporteras nå butikerna.

#sony, #nintendo


Medlem
700 000 PS Vita kan skeppas idag

Skiten sparkar rumpa. Testade den på TGS och blev verkligen imponerad.

Medlem

I love you Japan, but fuck you

Medlem

Psv! (Hoppas att man kan ladda film lätt fan va skönt d kommer bli att slippa köpa 3ds som enda "ricktiga" allternativ till bärbart spelande! Jo jag menar det inte mycket för d här med att trycka på skärmen. Lite synd är det endå att vitan har d me tur att man kan välja bort d om man vill. Inge kladd på skärmen tycker jag........) Skippa det jag skrev vad jag mena var PsV YeY!

Medlem
Skrivet av Alienshade:

...(Hoppas att man kan ladda film...

Inte för att vara den som är den, men hade inte PSV väldigt kort batteritid ? Det räcker vällan till en film, men i alla fall. Har för mig att det var en massa härj om det där men det dog ut vartefter.

Får allt se om man skaffar sig en. Att det finns gott om dem i butiken är ju en bra början i alla fall.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

MFC
Medlem

Då väntar vi tills barnsjukdomarna passerar...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Väntar tills Uncharted - Golden Abyss släpps. Ser lovande ut. Fånigt dock att de använder touch screen.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Thomas:

Skiten sparkar rumpa. Testade den på TGS och blev verkligen imponerad.

tgs? tokyo game show, du var mig en berest jävel!
är lite tveksam till hand hålna spel maskiner...en smart fone av morgondagens snitt kan nog utklassa vitan...och det gåt att ringa med den med
men men den som lever få se....
länge leve Gizmondo!!

Medlem
Skrivet av fluffmajster:
Skrivet av Thomas:

Skiten sparkar rumpa. Testade den på TGS och blev verkligen imponerad.

tgs? tokyo game show, du var mig en berest jävel!
är lite tveksam till hand hålna spel maskiner...en smart fone av morgondagens snitt kan nog utklassa vitan...och det gåt att ringa med den med
men men den som lever få se....
länge leve Gizmondo!!

Jämför aldrig spel på en smartphone utan kontroller med att spela med en riktigt handhållen konsoll... Det finns ingen känsla i att dölja halva skärmen med sina tummar, samt att spela utan en riktig kontroll.

Medlem
Skrivet av fluffmajster:

är lite tveksam till hand hålna spel maskiner

Jag är mycket tveksam då jag aldrig hört talas om någon sådan maskin.

Medlem
Skrivet av Svanberg:

Jämför aldrig spel på en smartphone utan kontroller med att spela med en riktigt handhållen konsoll... Det finns ingen känsla i att dölja halva skärmen med sina tummar, samt att spela utan en riktig kontroll.

Sant i teorin men i dagens kapitalistiska värld finns det gott om tillbehör som ger dig just sådan funktionalitet i din smartphone. Fanns ju redan till gamla Nokia 3310, joystick etc.
Enda skillnaden är att du nu får riktiga spakar och knappar, allt man behöver för en "riktig" spelupplevelse. Sen är frågan hur kul det är att lira riktiga spel på en 4" skärm, själv drar jag gränsen vid dryga 30" som minsta storlek för bra upplevelse ^^

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Svanberg:

Jämför aldrig spel på en smartphone utan kontroller med att spela med en riktigt handhållen konsoll... Det finns ingen känsla i att dölja halva skärmen med sina tummar, samt att spela utan en riktig kontroll.

Sant i teorin men i dagens kapitalistiska värld finns det gott om tillbehör som ger dig just sådan funktionalitet i din smartphone. Fanns ju redan till gamla Nokia 3310, joystick etc.
Enda skillnaden är att du nu får riktiga spakar och knappar, allt man behöver för en "riktig" spelupplevelse. Sen är frågan hur kul det är att lira riktiga spel på en 4" skärm, själv drar jag gränsen vid dryga 30" som minsta storlek för bra upplevelse ^^

Vilken skärmstorlek man vill ha för att få en bra upplevelse handlar ju om hur långt ifrån skärmen man befinner sig. Men telefoner och handhållna konsoler har onekligen för små skärmar för den optimala inlevelsen, men det är ju format som skall vara bärbara, det fungerar ju inte så bra med en 30" skärm på en telefon

Sitter man nära skärmen tycker jag t.o.m att 30" kan blir för stort - Speciellt om man inte kan ändra FOV i spelet.

Intressanta filmklipp som förklarar hur FOV fungerar:

Själv hadde jag en hög med "Game & Watch"- spel för många år sedan. Spelar inget på handhållna maskiner idag dock. Men jag förstår att det finns en marknad för det.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av fluffmajster:

är lite tveksam till hand hålna spel maskiner...en smart fone av morgondagens snitt kan nog utklassa vitan...

I teorin så kan så klart smartphones utklassa nutidens Vita, men i praktiken är sannolikheten väldigt låg på grund av flera olika faktorer. För det första så är smartphones huvudsakliga användningsområde fortfarande att ringa/sms:a, etc, så tillverkarna av smartphones lägger inte så stor vikt på t.ex grafikkort (även om vi börjar se det i exempelvis den nya iPhone-modellen). För det andra, så är majoriteten av spelen till smartphones utvecklade för att vara effektiva tidsfördriv, och inte för att ge en djup spelupplevelse (finns så klart undantag). Vita är byggd för att spelas på, och säljs därför som en spelmaskin, för att locka till sig köpare som vill spela, alltså inriktar sig Sony på en helt annan köparkrets.

Självklart försöker de olika telefon-bolagen locka till sig gamers och sno köpare från Nintendo/Sony, men hur bra har det gått än så länge ? Nokia N-Gage var en total-flopp, för att nämna ett exempel. Xperia Play har, så vitt jag vet sålt, då den fortfarande finns att köpa, men absolut inte tillräckligt för att kunna tävla mot Nintendo/Sony (dessutom är 90% av alla spel på Android-market bara skit, enligt min mening).

Förstår dock din tveksamhet till bärbara konsoler ! Jag får en känsla av att spelutvecklarna inte lägger så stor tid/kärlek på de handhållna konsolspelen som spelen till de andra stora formaten(återigen finns det undantag, särskilt när det gäller Nintendos bärbara konsoler), men det kan också ha att göra med att de bärbara konsolerna har tekniska begränsningar. Jag vet inte, men vi får väl se vad PS Vita kan göra för spelvärlden ! Kanske är Vita vad utvecklarna har väntat på, kanske kommer dem fortsätta skita ut halvdana spel för att tjäna lite snabba cash vid sidan om deras "stationära" projekt.

Har själv en android-smartphone med många spel på, som jag spelar när jag vill fördriva tiden lite, men så fort jag har en PS Vita lär jag sluta spela på min nuvarande mobil, de spelen jag har är helt enkelt bara tidsfördriv.

Men den som lever får se, som du själv sa. Det är ju svårt för oss att veta hur teknikens värld kommer se ut om ett år, ännu mer hur den kommer se ut om tio år.

Medlem

Parzec2011-12-17 01:05:27#4

Alienshade skrev:

...(Hoppas att man kan ladda film...

Inte för att vara den som är den, men hade inte PSV väldigt kort batteritid ? Det räcker vällan till en film, men i alla fall. Har för mig att det var en massa härj om det där men det dog ut vartefter.

Får allt se om man skaffar sig en. Att det finns gott om dem i butiken är ju en bra början i alla fall. Alienshade:Sen när var en film längre en 4-5timmar ja det kan man undra.......

1
Skriv svar