Medlem
javelin

Hej!

kan någon vara snäll och förklara för mig hur den funkar?
Ibland kan jag stjuta ner helikoptar,oftast inte.

Vad är det som gör att den kan låsa? Måste vara en team mate som pekar något på den eller?

Tycker den är det klart roligaste vapnet för tillfället, dock får man varken mycket poäng eller många kills. Och man är kompis med ammo gubbarna...

//Cluedo

Medlem

Recon klassen har något som kallas Soflam som "lockar" mål åt målsökande vapen och alla flygande mål kräver "soflam lock" för att javelin ska fungera

Medlem

Aha, trevligt.

Får dom något extra för att jag matar skott på deras mål?
vore ju ett bra samarbete:)

Är det den som lyser otroligt skarpt rött?

//Cluedo

Medlem

Ja dom får nån form av assist för det. Precis det är en fyrkant runt målet går inte och missa
Många frågar om soflam så spelar du recon så gäller det bara hitta ett taktiskt ställe och placera den på, ett tips är att spela som recon så du ser hur den fungerar.

Medlem

Det är en väldigt ovärd taktik eftersom spottern får 50 poäng för en hit...
Ganska dåligt, men men.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Det är en väldigt ovärd taktik eftersom spottern får 50 poäng för en hit...
Ganska dåligt, men men.

Vadå menar du att dom ska få mer poäng eller för annars tycker jag att det är en ganska bra poäng summa för att bara laser peka målet

Medlem
Skrivet av totte1015:

Det är en väldigt ovärd taktik eftersom spottern får 50 poäng för en hit...
Ganska dåligt, men men.

Jag tycker det är en väldig "värd" taktik, om man spelar för laget och för kul i stället för poäng.
Min kompis har CITV till stridsvagnen och på Noshaar Channels där vårt lag fick storstryk pga luftherrardöme vånte vi två striden när han laserbelyste och jag sköt ner.
Plötsligt höll vi alla punkter och fienden kom knappt av hangarskeppet.

Viss, vi fick inte massor poäng, men vi hade sinnessjukt kul.

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Jag tycker det är en väldig "värd" taktik, om man spelar för laget och för kul i stället för poäng.
..
Viss, vi fick inte massor poäng, men vi hade sinnessjukt kul.

Håller med. Det är väldigt tillfredsställande att lyckas få ned den där helikoptern som har terroriserat hela laget. Sen är det roligare att vinna än att förlora med mer poäng, om man vet att man bidragit till vinsten.

På samma sätt tycker jag det är mer imponerande att ha en bra win/loss ratio än en bra KDR, BF3 går ju ut på att "Play the objective", inte bara att få så mycket poäng som möjligt.

1
Skriv svar