Citera flera inlägg i samma.. Inlägg?

Medlem
Citera flera inlägg i samma.. Inlägg?

Hojt!

Undrar över möjligheten att kunna citera flera inlägg utan att den ersätter den första citeringen när man klickar för den andra?

Just nu öppnar jag den andra citeringen i en ny tabb och kopierar över citatet till den första, känns osmidigt.

Tankar?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Copypasta men skriv till quote taggarna själv?
-så gör jag iaf. Man får inte var hur lat som helst


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Nej absolut, det kan man ju göra, men då måste jag ha koll på precis vad personen heter osv här på forumet, och om jag skriver in tagen själv, inklusive användarnamn dock, får han/hon då en notis om att jag citerat hans/hennes inlägg?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag är medlem på ett forum där det finns en multicitat knapp och då trycker man på den på varje inlägg man vill citera och sen trycker man bara nytt inlägg och då finns alla med:)

Medlem

Det låter ju som en prima lösning. Crew?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag brukar citera en person, posta inlägget, sedan trycka "citera" på nästa, men bara kopiera texten och lägga in i det första genom redigeringsläget.
Då slipper man "jobbet" med att lägga till "quote" själv

Medlem

Precis så gör jag nu. Men det vore ju härligt med en "multi-citat" lösning.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Blir ju inte jättestor skillnad om man trycker på snabbsvar så att den lilla rutan längst ner öppnas, sen trycker på varje inlägg man vill citera och kopierar från det lilla popupfönstret. Självklart hade det varit smidigare med att trycka på en liten knapp intill varje inlägg så att det lade sig där direkt, men så jobbigt är det ju inte nu.

Medlem

Popupfönster får iaf inte jag när jag trycker för att citera, utan jag tas till en ny sida.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Popupfönster får iaf inte jag när jag trycker för att citera, utan jag tas till en ny sida.

Om du trycker någonstans på inlägget, typ precis där jag skriver det här, så kommer det upp en liten ruta. Egentligen hatar jag den för jag brukar sitta och markera och avmarkera det jag läser hela tiden, men som funktion är den egentligen rätt praktisk.

Redaktör

Det är en bra idé. Jag slänger upp den till idéavdelningen så kanske den realiseras vad det lider.


signatur
Medlem

Låter superbra! Uppdatera gärna med vad du får för svar.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar