Årets nykomling

Medlem
Årets nykomling

Jag hänger med på Spelkrigets blogg-maraton inför julen, för att ha en kul anledning att blogga lite oftare. Läs mer om hela grejen här

ÅRETS NYKOMLING

Det här är en lätt kategori för mig. Ett enda spel har förmått fängsla mig som nästan inget annat under året - den som sett mitt mässande om det på Twitter och andra ställen vet förstås att jag pratar om Kerbal Space Program.

[ia=482343; large]

Det handlar om att bygga raketer och ta sig ut i rymden. För sådär en månad sedan fick vi även en måne att flyga till, om du kan lista ut hur man gör. Det här är ett spel som följer Minecrafts affärsmodell och säljer rätten att prova betan, och i det här fallet är det verkligen värt det om du har det minsta intresse för fysik eller rymdteknik. Inte för att KSP satsar på realism, det sitter små gröna fingerdockor till astronauter i cockpit det är inte helt ovanligt att raketer viker sig på mitten och exploderar på ett spektakulärt sätt. Men fysiken är så nära verkligheten det går att komma och sandlådekaraktären gör att man kan sitta i timmar och försöka skapa en raket som fyller ett specifikt syfte. Själv har jag faktiskt inte lyckats landa på månen och få hem mina små gröna män på ett säkert sätt - men så är jag lite puritan och använder inga modifierade delar heller.

#blogg

Årets nykomling

Håller med här också!

Vet inte hur många misslyckade uppskjutningar det blivit såhär långt. Men Rymden Skall bli MIN!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Med tanke på hur mycket skrot jag skickat upp vid det här laget borde mina astronauter kunna GÅ till månen :).

Det mesta av mitt föll ner igen.
Den södra delen av ekvatorn borde inte se sig inte lik ut.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Nästa mål är ju att tappa lika mycket skrot på månen. Eller i bästa fall få med sig lite hem igen...

Inaktiv

Satan i gatan, först tipsade du om minecraft för nåt år sedan, och nu detta....
Min fritid har aldrig varit sig lik!

Lyckades iallafall att få ut de små gröna männen i rymden, i de flesta fall föll mina farkoster isär redan på startplattan.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

De gör så ofta det :). Försök nu att landa dem på månen (vilket jag har gjort, med bara stock parts) och få hem dem igen! Det sistnämnda jag har INTE lyckats med...

Inaktiv

Lyckades precis med att "landa" på månen, jag hade dock glömt den lilla detaljen som kallas fallskärm....


signatur

Allah är stor men jag har större

1
Skriv svar