Skyrim-modifikation ger flerspelarläge

Robot
Skyrim-modifikation ger flerspelarläge

Har du drömt om att jaga drakar tillsammans med en vän eller sjutton? Modifikationen Skyrim Online är ännu i alpha-stadiet, men du kan åtminstone se dina vänner!

#the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
Skyrim-modifikation ger flerspelarläge

Om dom lyckas så tror jag att det kommer bli otroligt nice!

Medlem

Ser stabilt ut....


signatur
Medlem

För att vara ett tidigt stadie så är det imponerande, att ens få synkad lokalisering av karaktärer kan inte varit enkelt (om man inte redan använde färdig kod).


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Coolt! Hoppas dom lyckas få igång redigt då!

Vet att Besheda vill ge ut ett bra Singel player spel men tycker ändå dom kunde haft ett par personer att knacka på multiplayer till spelet. Detta va något jag verkligen saknade i Oblivion, redig multiplayer, fränt att springa omkring tillsammans och döda drakar med lite taktik och sånt Och göra missions tillsammans med tactic och team play.

Medlem

Nöjer mig med två spelar-coop. Hoppas det går bra!

Medlem

Inte första gången det försöks att göra en MP-mod till The Elder Scrolls-serien. Vore riktigt nice om dom fick till det, men jag tror först på det när jag ser det.

Nej nej nej!

Låt för fan bli Skyrim. The Elder Scrolls serien är den sista stora borgen för Sp-spelarna. Ge fan i att förstöra den balancerade världen genom att tillåta flera i samma spelomgång.
"Get your dirty paws of Skyrim, you damn dirty multiplayer!"


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Nej nej nej!

Låt för fan bli Skyrim. The Elder Scrolls serien är den sista stora borgen för Sp-spelarna. Ge fan i att förstöra den balancerade världen genom att tillåta flera i samma spelomgång.
"Get your dirty paws of Skyrim, you damn dirty multiplayer!"

Ja ingen tvingar väl dig att ta del av det hoppas jag?

Medlem

Hur kan jag få pengarna tillbaka från Bethesda och ge dem till alla moddare istället?

Skrivet av Traveller in time:

Ge fan i att förstöra den balancerade världen genom att tillåta flera i samma spelomgång.

Not... sure... if...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det där är iallafall ett redigt proof of concept. Fungerande nätverkskod som den är den viktigaste fundamentala delen. Den stora utmaningen sen blir ju att syncha spelvärldarna så allas NPC's gör samma saker, inte att allas spelare syns. Troligen får någon vara "master game world" och alla andra spelare blir som companions i dens värld.

Why is naked people flying!?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd

Man kan ju ha companions, så det finns ingen anledning utom ren och skät lathet att coop inte finns med i orginalspelet.

Ett gäng halvnakna män som leker kurragömma, johoo! *viftar med fingrarna*

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Nej nej nej!

Låt för fan bli Skyrim. The Elder Scrolls serien är den sista stora borgen för Sp-spelarna. Ge fan i att förstöra den balancerade världen genom att tillåta flera i samma spelomgång.
"Get your dirty paws of Skyrim, you damn dirty multiplayer!"

Det är en mod som inte är ens du behöver använda.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Intressant, det gjordes ju ett försök på Oblivion också men lyckades aldrig vad jag minns.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Intressant, det gjordes ju ett försök på Oblivion också men lyckades aldrig vad jag minns.

Har för mig att de kom så långt att de kunde köra free-play tillsammans, dock lyckades de inte få quest-sharing att fungera. Alltså att andra spelaren automatiskt får questen när den fås av första spelaren. Kan dock ha fel..

Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Traveller in time:

Nej nej nej!

Låt för fan bli Skyrim. The Elder Scrolls serien är den sista stora borgen för Sp-spelarna. Ge fan i att förstöra den balancerade världen genom att tillåta flera i samma spelomgång.
"Get your dirty paws of Skyrim, you damn dirty multiplayer!"

Det är en mod som inte är ens du behöver använda.

Oväsentligt!

Dess blotta existens är en skymf för alla som älskar Single-player.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

DLC:et "Skyrim" till "Oblivon" verkar vara bra. Just messin' with you


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Inget för mig tack!


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv

Måste till åtminstone 10 spelare eller AI-aktörer som agerar som spelaren för att spelet inte ska kännas dött.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Förstapersons-rpg med massas nakna håriga män utan animationer. Låter som Mortal Online, det.

För övrigt blev jag sugen på drakpyttipanna nu. :/

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

"Get your dirty paws of Skyrim, you damn dirty multiplayer!"

"Få dina Skyrimtassar, ditt förbannade, smutsiga flerspelarläge!"

Medlem

Vet inte faktsikt... folk fösökte med samma sak i oblivion, och det blev aldrig riktigt bra


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Nej nej nej!

Låt för fan bli Skyrim. The Elder Scrolls serien är den sista stora borgen för Sp-spelarna. Ge fan i att förstöra den balancerade världen genom att tillåta flera i samma spelomgång.
"Get your dirty paws of Skyrim, you damn dirty multiplayer!"

Nej komigen nu... att säga att skyrim är balanserat är nog att ta i.

Tar du svåraste svårighetsgraden, så dödar du vissa gubbar på 3 slag, och dem skadar dig knappt, medan andra tar 20 och dödar dig på 1-2 slag.

(Ja jag vet att vissa gubbar ska vara svårare en andra. Men när man går ner i en grotta efter ett quest, och möter 3 gubbar, varav en 1shotar dig 9/10 försök...


signatur

Rwa?

Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Traveller in time:

Nej nej nej!

Låt för fan bli Skyrim. The Elder Scrolls serien är den sista stora borgen för Sp-spelarna. Ge fan i att förstöra den balancerade världen genom att tillåta flera i samma spelomgång.
"Get your dirty paws of Skyrim, you damn dirty multiplayer!"

Nej komigen nu... att säga att skyrim är balanserat är nog att ta i.

Tar du svåraste svårighetsgraden, så dödar du vissa gubbar på 3 slag, och dem skadar dig knappt, medan andra tar 20 och dödar dig på 1-2 slag.

(Ja jag vet att vissa gubbar ska vara svårare en andra. Men när man går ner i en grotta efter ett quest, och möter 3 gubbar, varav en 1shotar dig 9/10 försök...

Balancerat med Single-player i åtanke! Det var aldrig och kommer aldrig finnas ett Elder Scrolls menat för flera spelare.

Använder enchantments, poisons och andra trick för att ta mig igenom spelets alla dungeons. Svårigheten gör det hela mer levande!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Sickness666:

Man kan ju ha companions, så det finns ingen anledning utom ren och skät lathet att coop inte finns med i orginalspelet.

6års utveckling och 300 timmars speltid kan man väl knappast kalla lathet.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Nej nej nej!

Låt för fan bli Skyrim. The Elder Scrolls serien är den sista stora borgen för Sp-spelarna. Ge fan i att förstöra den balancerade världen genom att tillåta flera i samma spelomgång.
"Get your dirty paws of Skyrim, you damn dirty multiplayer!"

Så allt ska gå dig till mötes, alla ska altså ändra sig för din skull?
Jag tycker att du kan låta dom som vill spela MP spela det så kan du spela ditt SP utan att kräva att utvecklarna lägger ned sitt projekt.
Det är som att kräva att all läsk ska sluta tillvärkar bara för att du inte tycker om läsk..

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Traveller in time:

Nej nej nej!

Låt för fan bli Skyrim. The Elder Scrolls serien är den sista stora borgen för Sp-spelarna. Ge fan i att förstöra den balancerade världen genom att tillåta flera i samma spelomgång.
"Get your dirty paws of Skyrim, you damn dirty multiplayer!"

Nej komigen nu... att säga att skyrim är balanserat är nog att ta i.

Tar du svåraste svårighetsgraden, så dödar du vissa gubbar på 3 slag, och dem skadar dig knappt, medan andra tar 20 och dödar dig på 1-2 slag.

(Ja jag vet att vissa gubbar ska vara svårare en andra. Men när man går ner i en grotta efter ett quest, och möter 3 gubbar, varav en 1shotar dig 9/10 försök...

Balancerat med Single-player i åtanke! Det var aldrig och kommer aldrig finnas ett Elder Scrolls menat för flera spelare.

Använder enchantments, poisons och andra trick för att ta mig igenom spelets alla dungeons. Svårigheten gör det hela mer levande!

Fint att du kan förutspå framtiden.

Sedan är ju Skyrim allt för enkelt för att ens vara kul i längden, även på svåraste. T.o.m. drakarna dör på tre slag och gör ingen skada, det har slutat med att jag fått göra mig själv sämre för att jag inte ska springa runt som om god mode var igångsatt. Ytterst trist, enligt min mening.

12
Skriv svar