GOTY 2012, GULD!

Redaktör
Ponny
GOTY 2012, GULD!

Såhär är det: 2011 är inte till ända, FZ har inte hunnit utse årets bästa spel ännu och 2012 är bara en rosaskimrande fantasi (kind of). Ändå tänker jag ge mig på projektet att utse 2012 års bästa spel – från mitt perspektiv. Under nio dagar har jag presenterat ett spel om dagen som jag tror/hoppas/önskar ska rista in en plats i mitt spelhjärta. Detta är finalen.

10. South Park: The Game
9. Hitman: Absolution
8. Final Fantasy XIII-2
7. Paper Mario 3DS
6. The Last Story
5. Tomb Raider
4. Resident Evil: Revelations
3. Grand Theft Auto V
2. Sly Cooper: Thieves in Time

Guldmedalj, Assassin's Creed III
Låt oss prata om vad jag hoppas, snarare än tror. Jag hoppas att Assassin's Creed III återuppfinner serien. Det som startade med tvåan och förfinades i Brotherhood började flagna i Konstantinopel – men bara spelmässigt. Historien om Desmond, Ezio och Altaïr var kanske starkare än någonsin och spelets final lämnade mig omskakad, tillfredsställd men ändå hungrig efter mer.

Så, vi har tagit farväl av renässansens Ezio och korstågstidens Altaïr. Tiden är inne för en ny hjälte och jag vill så gärna att vi får se en fräsch tolkning av konceptet. Om spelet, som ryktena säger, utspelar sig i

Egypten

hoppas jag mer krut läggs på sinnrika dungeons och mindre på inköp av smedjor och ledarskap för assassiner. Till exempel: att ta sig djupt in i uråldriga

pyramider

och klättra upp för

Sfinxens väldiga stenkropp

. Sådana tankar kittlar.

Om jag tror allt det här? Tveksamt, men så handlar den här serien bloggar mest om drömmar och förhoppningar. I det avseendet trumfar Assassin's Creed III allt motstånd. Fast det enda som vi egentligen kan vara säkra på är att Desmond återvänder. För som Ubisoft själva sagt: "Assassin's Creed is the story of one man reliving the lives of his ancestors. There are still many places to explore."

[ia=482114; large]
Vart bär Desmond Miles vägar denna gång?

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
GOTY 2012, GULD!

Jag har fortfarande Revelations framför mig. <3

Medlem

HOLY SHIIIITT WHAT THE *** JAG HADE RÄTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FREDRIK DU ÄGER, BLI MIN FAR NU!!!

edit: Men jag håller helt klart med.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

menmenmen, vart är diablo 3?!? :'(


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Redaktör
Ponny

Höglund: Lucky you! Själv har jag fortfarande jobbig abstinens. Multiplayer, kanske kan hjälpa? Den gick mig förbi i Brotherhood, men kanske... ja, kanske.

mosola1: Haha! Det var den finaste och roligaste kommentaren jag fått på länge! Du gissade på ACIII väldigt tidigt också, respekt!

Hawoket: Tyvärr, hade det varit topp 20... eller t.o.m. topp 15. Jag har å andra sidan "bara" spelat genom första Diablo (ganska nyligen också). Jag vill nog spela Diablo II innan det blir dags för trean.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Fredrik din gamla asscreed-räv, jag har fått låna ACII, Brotherhood och Revelations. Kommer jag missa nånting om jag inte har spelat första? (Har det till pc, men är inte säker på om jag orkar installera och göra om allting eftersom jag spelade det halvt igenom)

Redaktör
Ponny

Om man säger så här – ja, storymässigt tycker jag det. Men grejen med ettan är att det går att blåsa igenom hyggligt snabbt om man struntar i att göra alla uppdrag (som inte ens driver storyn framåt). Do it, det är mitt råd. Varje assassin-uppdrag är dessutom mer välgjort än de andra.

Och vad gäller de andra spelen... you're in for a treat!


signatur

En Bamseponny av folket

Det är med största möjliga säkerhet att den listan kommer wobbla fram och tillbaka under nästa år.
Personligen förlorade jag respekten för ASSCREED när dem började flänsa ut åt alla möjliga håll istll för att ge mig en ärlig trea.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Fast det var när serien "flänsade" ut som vi fick Brotherhood!

Och, ja, listan lär korrigeras både upp å ner. Jag ser det som min personliga plikt att göra en ny i slutet av nästa år och se hur det gick med prognosen. Stay tuned! (bara 365 dagar kvar)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tack, då ska jag bränna igenom, det var ju just det som jag fastnade på annars, jag var tvungen att hjälpa varenda stackars dam i nöd, klättra upp i varenda litet torn

Redaktör
Ponny

Damerna får klara sig själva. Du får hälsa dom att trycka på kontringsknappen i rätt ögonblick!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar