Skyrim-modifikation ger flerspelarläge

Medlem
Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Traveller in time:

Nej nej nej!

Låt för fan bli Skyrim. The Elder Scrolls serien är den sista stora borgen för Sp-spelarna. Ge fan i att förstöra den balancerade världen genom att tillåta flera i samma spelomgång.
"Get your dirty paws of Skyrim, you damn dirty multiplayer!"

Nej komigen nu... att säga att skyrim är balanserat är nog att ta i.

Tar du svåraste svårighetsgraden, så dödar du vissa gubbar på 3 slag, och dem skadar dig knappt, medan andra tar 20 och dödar dig på 1-2 slag.

(Ja jag vet att vissa gubbar ska vara svårare en andra. Men när man går ner i en grotta efter ett quest, och möter 3 gubbar, varav en 1shotar dig 9/10 försök...

Balancerat med Single-player i åtanke! Det var aldrig och kommer aldrig finnas ett Elder Scrolls menat för flera spelare.

Använder enchantments, poisons och andra trick för att ta mig igenom spelets alla dungeons. Svårigheten gör det hela mer levande!

Jag har inget emot att det är svårt (Lite därför jag tog svåraste svårighetsgraden) Men då vissa gubbar som sagt dör på 2-3 slag, och andra på 20 (oavsett om bägge är vanliga banditer) Vilket aningens förstör upplevelsen då vissa gubbar bli helt odödliga, och andra dödar man instant.

Personligen hade jag sätt att fienderna skadade mkt, men inte hade mkt hp, att sitta o slå en gubbe 20 ggr känns segt...


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Balancerat med Single-player i åtanke!

Poängen är ju att det inte ens är balanserat för singelplayer...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Traveller in time:

Nej nej nej!

Låt för fan bli Skyrim. The Elder Scrolls serien är den sista stora borgen för Sp-spelarna. Ge fan i att förstöra den balancerade världen genom att tillåta flera i samma spelomgång.
"Get your dirty paws of Skyrim, you damn dirty multiplayer!"

Nej komigen nu... att säga att skyrim är balanserat är nog att ta i.

Tar du svåraste svårighetsgraden, så dödar du vissa gubbar på 3 slag, och dem skadar dig knappt, medan andra tar 20 och dödar dig på 1-2 slag.

(Ja jag vet att vissa gubbar ska vara svårare en andra. Men när man går ner i en grotta efter ett quest, och möter 3 gubbar, varav en 1shotar dig 9/10 försök...

Balancerat med Single-player i åtanke! Det var aldrig och kommer aldrig finnas ett Elder Scrolls menat för flera spelare.

Använder enchantments, poisons och andra trick för att ta mig igenom spelets alla dungeons. Svårigheten gör det hela mer levande!

Jag har inget emot att det är svårt (Lite därför jag tog svåraste svårighetsgraden) Men då vissa gubbar som sagt dör på 2-3 slag, och andra på 20 (oavsett om bägge är vanliga banditer) Vilket aningens förstör upplevelsen då vissa gubbar bli helt odödliga, och andra dödar man instant.

Personligen hade jag sätt att fienderna skadade mkt, men inte hade mkt hp, att sitta o slå en gubbe 20 ggr känns segt...

Håller med helt och hållet. Det är det som är problemet med level-scaling och en öppen spelvärld. Känns så fel när man nyss har dödat en drake, sen springer man vidare och blir nerklubbad på två träffar av en jättesnabb och näst-intill odödlig brunbjörn. Människor bör vara lättdödade men många. Samma sak med vanliga djur i skogen. Troll, drakar och andra övernaturliga bestar bör vara få men jäkligt mycket svårare att besegra.

Medlem
Medlem
Skrivet av abstract11:
Skrivet av Traveller in time:

"Get your dirty paws of Skyrim, you damn dirty multiplayer!"

"Få dina Skyrimtassar, ditt förbannade, smutsiga flerspelarläge!"

Visst är det kul att en enda bokstav kan göra så mycket?

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av abstract11:
Skrivet av Traveller in time:

"Get your dirty paws of Skyrim, you damn dirty multiplayer!"

"Få dina Skyrimtassar, ditt förbannade, smutsiga flerspelarläge!"

Visst är det kul att en enda bokstav kan göra så mycket?

Oerhört

Medlem

fanns något liknande i oblivion vill jag minnas men det fungerade inte särskilt bra. Tror inte detta kommer göra det heller tbh, men om det lyckas så gj.

Medlem

Får de ordning på det här så man kan spela igenom spelet med en vän kanske jag till och med köper det!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ser otroligt mycket mer lovande ut än MP moddarna för Oblivion.

Medlem

Sandlådespel där man levlar är väl typ aldrig balanserade. Allting är, eller blir, enkelt. Men det är nånting man får ta, eftersom det är så jäkla kul!

12
Skriv svar