Köp Humble Bundle, få välgörenhets-karma

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Mo0rbid:

Gav $0.01, fick ett meddelande "It appears you have no heart, prove that you are human" sedan fick jag fylla i en reCaptcha

Helt rätt, varför laddade du inte hem spelen från Piratebay istället?

Snap! Väl rutet.


signatur
Medlem
Skrivet av Slashneed:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Mo0rbid:

Gav $0.01, fick ett meddelande "It appears you have no heart, prove that you are human" sedan fick jag fylla i en reCaptcha

Helt rätt, varför laddade du inte hem spelen från Piratebay istället?

Snap! Väl rutet.

Tror inte ni har något att säga till om. Chansen är enormt stor att ni båda piratat vid flera tillfällen (vilket jag på snudd gjorde där). Man fick lägga vilken summa man ville och jag råkar ha väldigt tight med pengar just nu.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Var inte snåla nu... betala en rimlig summa för det ni får.

Precis! Betalade 50 ¢..

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av 73mpl4R:

Shank och Super Meat Boy verkar okej, resten ser sådär ut.

Jamestown och Cave Story+ är även dom AAA indie-titlar. Skulle inte missa dom.

Du verkar ha missförstått vad en AAA-titel är för något.

Har du någon klar definition? En snabb google visar på att det finns ett antal definitioner och vad det innebär. Ibland menar man budget och ibland menar man kvalité, i vissa fall båda och.

Jag uppenbarligen syftade på att det var hög kvalité titlar. Om du ska vara en smart ass, gör om gör rätt.

Den allmänt vedertagna termen av Trippel-A när det gäller datorspel avser såväl budget som kvalité som marknadsföring. Även om kvalitén på spelets gameplay fungerar bra, med tanke på att funktionerna i indie-spel i regel är väldigt begränsade och det gäller även de vi pratar om, så har de knappast haft någon större budget och absolut ingen marknadsföring att tala om.

Det finns indie-spel med stor budget: Hard Reset är ett sådant. Trine 2 är ett annat. Stronghold 3 är ett tredje.

Summa summarum: de är inte AAA-titlar. Inte ens med indie-mått mätt.

*facepalm* Så argumentet från din sida är bara att det är en allmänt vedertagen term i dina ögon när det inte finns någon klar definition och 73mpl4R uppenbarligen uppfattade det på samma sätt som var syftet med hur jag uttryckte det? Whatever floats your boat I guess.

Med allmänt vedertagen så avser jag givetvis att fler än jag själv begagnar mig av den definitionen, exempelvis nyhetstjänster, branschvetare, programmerare och utgivare.

Men visst, daska du dig själv i ansiktet om det gör dig lyckligare men det förvandlar inte extremt simpla arkadlir med grafik från tidigt 90-tal till en AAA-titel med 2011 års måttstock.

Det finns ju många AAA-titlar som har både hög budget och marknadsföring som inte är värt ett skit.

Inaktiv
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av 73mpl4R:

Shank och Super Meat Boy verkar okej, resten ser sådär ut.

Jamestown och Cave Story+ är även dom AAA indie-titlar. Skulle inte missa dom.

Du verkar ha missförstått vad en AAA-titel är för något.

Har du någon klar definition? En snabb google visar på att det finns ett antal definitioner och vad det innebär. Ibland menar man budget och ibland menar man kvalité, i vissa fall båda och.

Jag uppenbarligen syftade på att det var hög kvalité titlar. Om du ska vara en smart ass, gör om gör rätt.

Den allmänt vedertagna termen av Trippel-A när det gäller datorspel avser såväl budget som kvalité som marknadsföring. Även om kvalitén på spelets gameplay fungerar bra, med tanke på att funktionerna i indie-spel i regel är väldigt begränsade och det gäller även de vi pratar om, så har de knappast haft någon större budget och absolut ingen marknadsföring att tala om.

Det finns indie-spel med stor budget: Hard Reset är ett sådant. Trine 2 är ett annat. Stronghold 3 är ett tredje.

Summa summarum: de är inte AAA-titlar. Inte ens med indie-mått mätt.

*facepalm* Så argumentet från din sida är bara att det är en allmänt vedertagen term i dina ögon när det inte finns någon klar definition och 73mpl4R uppenbarligen uppfattade det på samma sätt som var syftet med hur jag uttryckte det? Whatever floats your boat I guess.

Med allmänt vedertagen så avser jag givetvis att fler än jag själv begagnar mig av den definitionen, exempelvis nyhetstjänster, branschvetare, programmerare och utgivare.

Men visst, daska du dig själv i ansiktet om det gör dig lyckligare men det förvandlar inte extremt simpla arkadlir med grafik från tidigt 90-tal till en AAA-titel med 2011 års måttstock.

Det finns ju många AAA-titlar som har både hög budget och marknadsföring som inte är värt ett skit.

Vad menar du när du säger att de inte är värda ett skit?

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av 73mpl4R:

Shank och Super Meat Boy verkar okej, resten ser sådär ut.

Jamestown och Cave Story+ är även dom AAA indie-titlar. Skulle inte missa dom.

Du verkar ha missförstått vad en AAA-titel är för något.

Har du någon klar definition? En snabb google visar på att det finns ett antal definitioner och vad det innebär. Ibland menar man budget och ibland menar man kvalité, i vissa fall båda och.

Jag uppenbarligen syftade på att det var hög kvalité titlar. Om du ska vara en smart ass, gör om gör rätt.

Den allmänt vedertagna termen av Trippel-A när det gäller datorspel avser såväl budget som kvalité som marknadsföring. Även om kvalitén på spelets gameplay fungerar bra, med tanke på att funktionerna i indie-spel i regel är väldigt begränsade och det gäller även de vi pratar om, så har de knappast haft någon större budget och absolut ingen marknadsföring att tala om.

Det finns indie-spel med stor budget: Hard Reset är ett sådant. Trine 2 är ett annat. Stronghold 3 är ett tredje.

Summa summarum: de är inte AAA-titlar. Inte ens med indie-mått mätt.

*facepalm* Så argumentet från din sida är bara att det är en allmänt vedertagen term i dina ögon när det inte finns någon klar definition och 73mpl4R uppenbarligen uppfattade det på samma sätt som var syftet med hur jag uttryckte det? Whatever floats your boat I guess.

Med allmänt vedertagen så avser jag givetvis att fler än jag själv begagnar mig av den definitionen, exempelvis nyhetstjänster, branschvetare, programmerare och utgivare.

Men visst, daska du dig själv i ansiktet om det gör dig lyckligare men det förvandlar inte extremt simpla arkadlir med grafik från tidigt 90-tal till en AAA-titel med 2011 års måttstock.

Det finns ju många AAA-titlar som har både hög budget och marknadsföring som inte är värt ett skit.

Vad menar du när du säger att de inte är värda ett skit?

Att spelen är värdelösa. *badum-tish*

Inaktiv
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av 73mpl4R:

Shank och Super Meat Boy verkar okej, resten ser sådär ut.

Jamestown och Cave Story+ är även dom AAA indie-titlar. Skulle inte missa dom.

Du verkar ha missförstått vad en AAA-titel är för något.

Har du någon klar definition? En snabb google visar på att det finns ett antal definitioner och vad det innebär. Ibland menar man budget och ibland menar man kvalité, i vissa fall båda och.

Jag uppenbarligen syftade på att det var hög kvalité titlar. Om du ska vara en smart ass, gör om gör rätt.

Den allmänt vedertagna termen av Trippel-A när det gäller datorspel avser såväl budget som kvalité som marknadsföring. Även om kvalitén på spelets gameplay fungerar bra, med tanke på att funktionerna i indie-spel i regel är väldigt begränsade och det gäller även de vi pratar om, så har de knappast haft någon större budget och absolut ingen marknadsföring att tala om.

Det finns indie-spel med stor budget: Hard Reset är ett sådant. Trine 2 är ett annat. Stronghold 3 är ett tredje.

Summa summarum: de är inte AAA-titlar. Inte ens med indie-mått mätt.

*facepalm* Så argumentet från din sida är bara att det är en allmänt vedertagen term i dina ögon när det inte finns någon klar definition och 73mpl4R uppenbarligen uppfattade det på samma sätt som var syftet med hur jag uttryckte det? Whatever floats your boat I guess.

Med allmänt vedertagen så avser jag givetvis att fler än jag själv begagnar mig av den definitionen, exempelvis nyhetstjänster, branschvetare, programmerare och utgivare.

Men visst, daska du dig själv i ansiktet om det gör dig lyckligare men det förvandlar inte extremt simpla arkadlir med grafik från tidigt 90-tal till en AAA-titel med 2011 års måttstock.

Det finns ju många AAA-titlar som har både hög budget och marknadsföring som inte är värt ett skit.

Vad menar du när du säger att de inte är värda ett skit?

Att spelen är värdelösa. *badum-tish*

Skrev du förra inlägget eller hoppade du bara in i diskussionen för att få besvara en fråga åt en annan person?
I vilket fall: kan du ge ett exmepl på ett spel som är värdelöst?

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av 73mpl4R:

Shank och Super Meat Boy verkar okej, resten ser sådär ut.

Jamestown och Cave Story+ är även dom AAA indie-titlar. Skulle inte missa dom.

Du verkar ha missförstått vad en AAA-titel är för något.

Har du någon klar definition? En snabb google visar på att det finns ett antal definitioner och vad det innebär. Ibland menar man budget och ibland menar man kvalité, i vissa fall båda och.

Jag uppenbarligen syftade på att det var hög kvalité titlar. Om du ska vara en smart ass, gör om gör rätt.

Den allmänt vedertagna termen av Trippel-A när det gäller datorspel avser såväl budget som kvalité som marknadsföring. Även om kvalitén på spelets gameplay fungerar bra, med tanke på att funktionerna i indie-spel i regel är väldigt begränsade och det gäller även de vi pratar om, så har de knappast haft någon större budget och absolut ingen marknadsföring att tala om.

Det finns indie-spel med stor budget: Hard Reset är ett sådant. Trine 2 är ett annat. Stronghold 3 är ett tredje.

Summa summarum: de är inte AAA-titlar. Inte ens med indie-mått mätt.

*facepalm* Så argumentet från din sida är bara att det är en allmänt vedertagen term i dina ögon när det inte finns någon klar definition och 73mpl4R uppenbarligen uppfattade det på samma sätt som var syftet med hur jag uttryckte det? Whatever floats your boat I guess.

Med allmänt vedertagen så avser jag givetvis att fler än jag själv begagnar mig av den definitionen, exempelvis nyhetstjänster, branschvetare, programmerare och utgivare.

Men visst, daska du dig själv i ansiktet om det gör dig lyckligare men det förvandlar inte extremt simpla arkadlir med grafik från tidigt 90-tal till en AAA-titel med 2011 års måttstock.

Det finns ju många AAA-titlar som har både hög budget och marknadsföring som inte är värt ett skit.

Vad menar du när du säger att de inte är värda ett skit?

Att spelen är värdelösa. *badum-tish*

Skrev du förra inlägget eller hoppade du bara in i diskussionen för att få besvara en fråga åt en annan person?
I vilket fall: kan du ge ett exmepl på ett spel som är värdelöst?

T.ex. Aliens Versus Predator
Det enda som industrin pratar om när de menar AAA titel är att den kostade skjortan att göra. Det betyder inte att de fungerar bra eller ens är roliga att spela.
Se på Skyrim, en AAA-titel som var och är ospelbar på PS3 på grund av buggar. Den kallas för en AAA-titel, men för de som skaffat den på PS3 är den ju inte värt ett skit just nu.

Det finns ingen allmän definition på vad en AAA-titel är. Bara för att ett spel har hög budget och marknadsförs behöver det ju inte hålla AAA-kvalitet.

Inaktiv
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av 73mpl4R:

Shank och Super Meat Boy verkar okej, resten ser sådär ut.

Jamestown och Cave Story+ är även dom AAA indie-titlar. Skulle inte missa dom.

Du verkar ha missförstått vad en AAA-titel är för något.

Har du någon klar definition? En snabb google visar på att det finns ett antal definitioner och vad det innebär. Ibland menar man budget och ibland menar man kvalité, i vissa fall båda och.

Jag uppenbarligen syftade på att det var hög kvalité titlar. Om du ska vara en smart ass, gör om gör rätt.

Den allmänt vedertagna termen av Trippel-A när det gäller datorspel avser såväl budget som kvalité som marknadsföring. Även om kvalitén på spelets gameplay fungerar bra, med tanke på att funktionerna i indie-spel i regel är väldigt begränsade och det gäller även de vi pratar om, så har de knappast haft någon större budget och absolut ingen marknadsföring att tala om.

Det finns indie-spel med stor budget: Hard Reset är ett sådant. Trine 2 är ett annat. Stronghold 3 är ett tredje.

Summa summarum: de är inte AAA-titlar. Inte ens med indie-mått mätt.

*facepalm* Så argumentet från din sida är bara att det är en allmänt vedertagen term i dina ögon när det inte finns någon klar definition och 73mpl4R uppenbarligen uppfattade det på samma sätt som var syftet med hur jag uttryckte det? Whatever floats your boat I guess.

Med allmänt vedertagen så avser jag givetvis att fler än jag själv begagnar mig av den definitionen, exempelvis nyhetstjänster, branschvetare, programmerare och utgivare.

Men visst, daska du dig själv i ansiktet om det gör dig lyckligare men det förvandlar inte extremt simpla arkadlir med grafik från tidigt 90-tal till en AAA-titel med 2011 års måttstock.

Det finns ju många AAA-titlar som har både hög budget och marknadsföring som inte är värt ett skit.

Vad menar du när du säger att de inte är värda ett skit?

Att spelen är värdelösa. *badum-tish*

Skrev du förra inlägget eller hoppade du bara in i diskussionen för att få besvara en fråga åt en annan person?
I vilket fall: kan du ge ett exmepl på ett spel som är värdelöst?

T.ex. Aliens Versus Predator
Det enda som industrin pratar om när de menar AAA titel är att den kostade skjortan att göra. Det betyder inte att de fungerar bra eller ens är roliga att spela.
Se på Skyrim, en AAA-titel som var och är ospelbar på PS3 på grund av buggar. Den kallas för en AAA-titel, men för de som skaffat den på PS3 är den ju inte värt ett skit just nu.

Det finns ingen allmän definition på vad en AAA-titel är. Bara för att ett spel har hög budget och marknadsförs behöver det ju inte hålla AAA-kvalitet.

På vilket sätt skulle AvP vara värdelöst?
Skyrim har problem med stora, minneskrävande sparfiler - det gör verkligen inte spelet värdelöst eller ospelbart, håll igen med superlativen är du snäll - de förlorar mening annars

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av 73mpl4R:

Shank och Super Meat Boy verkar okej, resten ser sådär ut.

Jamestown och Cave Story+ är även dom AAA indie-titlar. Skulle inte missa dom.

Du verkar ha missförstått vad en AAA-titel är för något.

Har du någon klar definition? En snabb google visar på att det finns ett antal definitioner och vad det innebär. Ibland menar man budget och ibland menar man kvalité, i vissa fall båda och.

Jag uppenbarligen syftade på att det var hög kvalité titlar. Om du ska vara en smart ass, gör om gör rätt.

Den allmänt vedertagna termen av Trippel-A när det gäller datorspel avser såväl budget som kvalité som marknadsföring. Även om kvalitén på spelets gameplay fungerar bra, med tanke på att funktionerna i indie-spel i regel är väldigt begränsade och det gäller även de vi pratar om, så har de knappast haft någon större budget och absolut ingen marknadsföring att tala om.

Det finns indie-spel med stor budget: Hard Reset är ett sådant. Trine 2 är ett annat. Stronghold 3 är ett tredje.

Summa summarum: de är inte AAA-titlar. Inte ens med indie-mått mätt.

*facepalm* Så argumentet från din sida är bara att det är en allmänt vedertagen term i dina ögon när det inte finns någon klar definition och 73mpl4R uppenbarligen uppfattade det på samma sätt som var syftet med hur jag uttryckte det? Whatever floats your boat I guess.

Med allmänt vedertagen så avser jag givetvis att fler än jag själv begagnar mig av den definitionen, exempelvis nyhetstjänster, branschvetare, programmerare och utgivare.

Men visst, daska du dig själv i ansiktet om det gör dig lyckligare men det förvandlar inte extremt simpla arkadlir med grafik från tidigt 90-tal till en AAA-titel med 2011 års måttstock.

Det finns ju många AAA-titlar som har både hög budget och marknadsföring som inte är värt ett skit.

Vad menar du när du säger att de inte är värda ett skit?

Att spelen är värdelösa. *badum-tish*

Skrev du förra inlägget eller hoppade du bara in i diskussionen för att få besvara en fråga åt en annan person?
I vilket fall: kan du ge ett exmepl på ett spel som är värdelöst?

T.ex. Aliens Versus Predator
Det enda som industrin pratar om när de menar AAA titel är att den kostade skjortan att göra. Det betyder inte att de fungerar bra eller ens är roliga att spela.
Se på Skyrim, en AAA-titel som var och är ospelbar på PS3 på grund av buggar. Den kallas för en AAA-titel, men för de som skaffat den på PS3 är den ju inte värt ett skit just nu.

Det finns ingen allmän definition på vad en AAA-titel är. Bara för att ett spel har hög budget och marknadsförs behöver det ju inte hålla AAA-kvalitet.

På vilket sätt skulle AvP vara värdelöst?
Skyrim har problem med stora, minneskrävande sparfiler - det gör verkligen inte spelet värdelöst eller ospelbart, håll igen med superlativen är du snäll - de förlorar mening annars

Titta på den här filmen och säg om det är värt att köpa Skyrim för 699kr till PS3?
http://www.eurogamer.se/videos/skyrim-lagg-i-ps3-versionen-ef...

En AAA-titel (för mig) ska hålla en viss kvalitet, det ska inte behövas patcher som gör om hela motorn för att det ska fungera efter release. Att man missat detta i testningen gör ju rent ut sagt det till en B-titel istället. Detta är något som jag kunnat stå ut med från en Indie-titel utan den massiva budget som Skyrim har haft.

Det jag försöker få dig att förstå är att bara för ett spel har stor budget och marknadsförs behöver det inte vara en AAA-titel. AAA-har lika mycket att göra med kvailteten och hur bra gameplayet är.
Batman Arkham City och Uncharted 3 är de spel som släppts senast som är riktiga AAA-titlar.
De håller kvaliteten och de har bra gameplay. Både Battlefield 3 och Skyrim behöver patchas något offantligt innan det är spelbart och de har fuskat med testningen.

Tittar man till Gameplay och Kvalitet så är Jamestown och Cave Story+ säkerligen AAA-titlar, speciellt om man som kaealy säger att de är AAA indie-titlar, han jämför dem alltså inte ens med de stora budgetspelen.
Med ditt resonemang om att Stronghold och Trine är indie-spel så måste det ju också följa att ID-software var ett indie-spel företag fram tills dess att Bethesda köpte upp dem?

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av Slashneed:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Mo0rbid:

Gav $0.01, fick ett meddelande "It appears you have no heart, prove that you are human" sedan fick jag fylla i en reCaptcha

Helt rätt, varför laddade du inte hem spelen från Piratebay istället?

Snap! Väl rutet.

Tror inte ni har något att säga till om. Chansen är enormt stor att ni båda piratat vid flera tillfällen (vilket jag på snudd gjorde där). Man fick lägga vilken summa man ville och jag råkar ha väldigt tight med pengar just nu.

När du betalar så lite som du gjorde så kostar du Humble Indie Bundle mer än vad du gjort om du piratat dem. Dvs. Paypal och de andra betal-tjänsterna tar alltså betalt för att skyffla över dina $0,01 och den kostnaden är större än vad du betalade. Därför tycker jag du kunde ha piratat dem istället.

Om du skippar att äta en enda hamburgare resten av månaden så har du 50kr att lägga på spelet.
Har du inte ens råd med hamburgare kanske du ska koppla ned ditt internet å spara pengar där.

Inaktiv
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av 73mpl4R:

Shank och Super Meat Boy verkar okej, resten ser sådär ut.

Jamestown och Cave Story+ är även dom AAA indie-titlar. Skulle inte missa dom.

Du verkar ha missförstått vad en AAA-titel är för något.

Har du någon klar definition? En snabb google visar på att det finns ett antal definitioner och vad det innebär. Ibland menar man budget och ibland menar man kvalité, i vissa fall båda och.

Jag uppenbarligen syftade på att det var hög kvalité titlar. Om du ska vara en smart ass, gör om gör rätt.

Den allmänt vedertagna termen av Trippel-A när det gäller datorspel avser såväl budget som kvalité som marknadsföring. Även om kvalitén på spelets gameplay fungerar bra, med tanke på att funktionerna i indie-spel i regel är väldigt begränsade och det gäller även de vi pratar om, så har de knappast haft någon större budget och absolut ingen marknadsföring att tala om.

Det finns indie-spel med stor budget: Hard Reset är ett sådant. Trine 2 är ett annat. Stronghold 3 är ett tredje.

Summa summarum: de är inte AAA-titlar. Inte ens med indie-mått mätt.

*facepalm* Så argumentet från din sida är bara att det är en allmänt vedertagen term i dina ögon när det inte finns någon klar definition och 73mpl4R uppenbarligen uppfattade det på samma sätt som var syftet med hur jag uttryckte det? Whatever floats your boat I guess.

Med allmänt vedertagen så avser jag givetvis att fler än jag själv begagnar mig av den definitionen, exempelvis nyhetstjänster, branschvetare, programmerare och utgivare.

Men visst, daska du dig själv i ansiktet om det gör dig lyckligare men det förvandlar inte extremt simpla arkadlir med grafik från tidigt 90-tal till en AAA-titel med 2011 års måttstock.

Det finns ju många AAA-titlar som har både hög budget och marknadsföring som inte är värt ett skit.

Vad menar du när du säger att de inte är värda ett skit?

Att spelen är värdelösa. *badum-tish*

Skrev du förra inlägget eller hoppade du bara in i diskussionen för att få besvara en fråga åt en annan person?
I vilket fall: kan du ge ett exmepl på ett spel som är värdelöst?

T.ex. Aliens Versus Predator
Det enda som industrin pratar om när de menar AAA titel är att den kostade skjortan att göra. Det betyder inte att de fungerar bra eller ens är roliga att spela.
Se på Skyrim, en AAA-titel som var och är ospelbar på PS3 på grund av buggar. Den kallas för en AAA-titel, men för de som skaffat den på PS3 är den ju inte värt ett skit just nu.

Det finns ingen allmän definition på vad en AAA-titel är. Bara för att ett spel har hög budget och marknadsförs behöver det ju inte hålla AAA-kvalitet.

På vilket sätt skulle AvP vara värdelöst?
Skyrim har problem med stora, minneskrävande sparfiler - det gör verkligen inte spelet värdelöst eller ospelbart, håll igen med superlativen är du snäll - de förlorar mening annars

Titta på den här filmen och säg om det är värt att köpa Skyrim för 699kr till PS3?
http://www.eurogamer.se/videos/skyrim-lagg-i-ps3-versionen-ef...

En AAA-titel (för mig) ska hålla en viss kvalitet, det ska inte behövas patcher som gör om hela motorn för att det ska fungera efter release. Att man missat detta i testningen gör ju rent ut sagt det till en B-titel istället. Detta är något som jag kunnat stå ut med från en Indie-titel utan den massiva budget som Skyrim har haft.

Det jag försöker få dig att förstå är att bara för ett spel har stor budget och marknadsförs behöver det inte vara en AAA-titel. AAA-har lika mycket att göra med kvailteten och hur bra gameplayet är.
Batman Arkham City och Uncharted 3 är de spel som släppts senast som är riktiga AAA-titlar.
De håller kvaliteten och de har bra gameplay. Både Battlefield 3 och Skyrim behöver patchas något offantligt innan det är spelbart och de har fuskat med testningen.

Tittar man till Gameplay och Kvalitet så är Jamestown och Cave Story+ säkerligen AAA-titlar, speciellt om man som kaealy säger att de är AAA indie-titlar, han jämför dem alltså inte ens med de stora budgetspelen.
Med ditt resonemang om att Stronghold och Trine är indie-spel så måste det ju också följa att ID-software var ett indie-spel företag fram tills dess att Bethesda köpte upp dem?

Nej, för mig så skulle det inte vara värt 700 spänn men med patch 2.01 så tycker jag inte spelet är ospelbart - faktiskt. Men det är ju en fråga om smak antar jag.

För övrigt vet jag inte riktigt om du argumenterar mot mig eller med mig nu; du hävdar att Skyrim brister i - förväntad - kvalité och ja, från ett AAA-spel ska man förvänta sig hög kvalité så jag vet inte om vi tycker olika i det fallet.

Om en utvecklare hävdar att deras spel är en trippel-A-titel så förväntar man sig att det håller hög kvalité på samtliga fronter (som konsument) och sådana titlar marknadförs i regel rätt hårt pga. de stora kostnaderna för att göra ett sådant spel.
Nej, man borde inte behöva vänta på patchar för spel med sådan budget och sådana prislappar - jag håller helt och hållet med dig men jag håller inte med om att AvP är "skit" även fast jag inte tyckte det var speciellt kul själv.

När det gäller de två indie-titlarna så visst fungerar de säkert bra - för vad de faktiskt är; väldigt väldigt simpla spel. Simpel gameplay, simpel musik och väldigt simpel grafik.
Att kalla dem för AAA-titlar, indie eller inte, är precis som att kalla AvP för "värdelöst" eller dylikt. Det är enbart ett sätt att få orden att tappa mening.
Pratar vi om indie-spel som faktiskt håller hög kvalité så ja - då är Trine, Hard Reset och Stronghold bra exempel eftersom det rör sig om spel med snygg och avancerad grafik, mer komplicerad gameplay osv.

ID software har förlitat sig på Activision för att släppa sina spel så jag skulle väl inte kalla Quake-spelen för indie men ja, ID Software var en independent-studio fram tills dess att de blev uppköpta. Och köparen var för övrigt Zenimax, inte Bethesda.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av 73mpl4R:

Shank och Super Meat Boy verkar okej, resten ser sådär ut.

Jamestown och Cave Story+ är även dom AAA indie-titlar. Skulle inte missa dom.

Du verkar ha missförstått vad en AAA-titel är för något.

Har du någon klar definition? En snabb google visar på att det finns ett antal definitioner och vad det innebär. Ibland menar man budget och ibland menar man kvalité, i vissa fall båda och.

Jag uppenbarligen syftade på att det var hög kvalité titlar. Om du ska vara en smart ass, gör om gör rätt.

Den allmänt vedertagna termen av Trippel-A när det gäller datorspel avser såväl budget som kvalité som marknadsföring. Även om kvalitén på spelets gameplay fungerar bra, med tanke på att funktionerna i indie-spel i regel är väldigt begränsade och det gäller även de vi pratar om, så har de knappast haft någon större budget och absolut ingen marknadsföring att tala om.

Det finns indie-spel med stor budget: Hard Reset är ett sådant. Trine 2 är ett annat. Stronghold 3 är ett tredje.

Summa summarum: de är inte AAA-titlar. Inte ens med indie-mått mätt.

*facepalm* Så argumentet från din sida är bara att det är en allmänt vedertagen term i dina ögon när det inte finns någon klar definition och 73mpl4R uppenbarligen uppfattade det på samma sätt som var syftet med hur jag uttryckte det? Whatever floats your boat I guess.

Med allmänt vedertagen så avser jag givetvis att fler än jag själv begagnar mig av den definitionen, exempelvis nyhetstjänster, branschvetare, programmerare och utgivare.

Men visst, daska du dig själv i ansiktet om det gör dig lyckligare men det förvandlar inte extremt simpla arkadlir med grafik från tidigt 90-tal till en AAA-titel med 2011 års måttstock.

Det finns ju många AAA-titlar som har både hög budget och marknadsföring som inte är värt ett skit.

Vad menar du när du säger att de inte är värda ett skit?

Att spelen är värdelösa. *badum-tish*

Skrev du förra inlägget eller hoppade du bara in i diskussionen för att få besvara en fråga åt en annan person?
I vilket fall: kan du ge ett exmepl på ett spel som är värdelöst?

T.ex. Aliens Versus Predator
Det enda som industrin pratar om när de menar AAA titel är att den kostade skjortan att göra. Det betyder inte att de fungerar bra eller ens är roliga att spela.
Se på Skyrim, en AAA-titel som var och är ospelbar på PS3 på grund av buggar. Den kallas för en AAA-titel, men för de som skaffat den på PS3 är den ju inte värt ett skit just nu.

Det finns ingen allmän definition på vad en AAA-titel är. Bara för att ett spel har hög budget och marknadsförs behöver det ju inte hålla AAA-kvalitet.

På vilket sätt skulle AvP vara värdelöst?
Skyrim har problem med stora, minneskrävande sparfiler - det gör verkligen inte spelet värdelöst eller ospelbart, håll igen med superlativen är du snäll - de förlorar mening annars

Titta på den här filmen och säg om det är värt att köpa Skyrim för 699kr till PS3?
http://www.eurogamer.se/videos/skyrim-lagg-i-ps3-versionen-ef...

En AAA-titel (för mig) ska hålla en viss kvalitet, det ska inte behövas patcher som gör om hela motorn för att det ska fungera efter release. Att man missat detta i testningen gör ju rent ut sagt det till en B-titel istället. Detta är något som jag kunnat stå ut med från en Indie-titel utan den massiva budget som Skyrim har haft.

Det jag försöker få dig att förstå är att bara för ett spel har stor budget och marknadsförs behöver det inte vara en AAA-titel. AAA-har lika mycket att göra med kvailteten och hur bra gameplayet är.
Batman Arkham City och Uncharted 3 är de spel som släppts senast som är riktiga AAA-titlar.
De håller kvaliteten och de har bra gameplay. Både Battlefield 3 och Skyrim behöver patchas något offantligt innan det är spelbart och de har fuskat med testningen.

Tittar man till Gameplay och Kvalitet så är Jamestown och Cave Story+ säkerligen AAA-titlar, speciellt om man som kaealy säger att de är AAA indie-titlar, han jämför dem alltså inte ens med de stora budgetspelen.
Med ditt resonemang om att Stronghold och Trine är indie-spel så måste det ju också följa att ID-software var ett indie-spel företag fram tills dess att Bethesda köpte upp dem?

Nej, för mig så skulle det inte vara värt 700 spänn men med patch 2.01 så tycker jag inte spelet är ospelbart - faktiskt. Men det är ju en fråga om smak antar jag.

För övrigt vet jag inte riktigt om du argumenterar mot mig eller med mig nu; du hävdar att Skyrim brister i - förväntad - kvalité och ja, från ett AAA-spel ska man förvänta sig hög kvalité så jag vet inte om vi tycker olika i det fallet.

Om en utvecklare hävdar att deras spel är en trippel-A-titel så förväntar man sig att det håller hög kvalité på samtliga fronter (som konsument) och sådana titlar marknadförs i regel rätt hårt pga. de stora kostnaderna för att göra ett sådant spel.
Nej, man borde inte behöva vänta på patchar för spel med sådan budget och sådana prislappar - jag håller helt och hållet med dig men jag håller inte med om att AvP är "skit" även fast jag inte tyckte det var speciellt kul själv.

När det gäller de två indie-titlarna så visst fungerar de säkert bra - för vad de faktiskt är; väldigt väldigt simpla spel. Simpel gameplay, simpel musik och väldigt simpel grafik.
Att kalla dem för AAA-titlar, indie eller inte, är precis som att kalla AvP för "värdelöst" eller dylikt. Det är enbart ett sätt att få orden att tappa mening.
Pratar vi om indie-spel som faktiskt håller hög kvalité så ja - då är Trine, Hard Reset och Stronghold bra exempel eftersom det rör sig om spel med snygg och avancerad grafik, mer komplicerad gameplay osv.

ID software har förlitat sig på Activision för att släppa sina spel så jag skulle väl inte kalla Quake-spelen för indie men ja, ID Software var en independent-studio fram tills dess att de blev uppköpta. Och köparen var för övrigt Zenimax, inte Bethesda.

Om du inte kallar Quake-spelen för Indie så kan du inte heller kalla Trine, Hard Reset och Stronghold för Indie eftersom de alla haft publisher-pengar för att göra sina spel.

Call of Duty-spelen har inte "avancerad gameplay", Jamestown kräver ju mer skicklighet och kunnande för att klara.

Det finns ingen allmänt-vedertagen definition på vad ett AAA-spel är förnågot. Det enda som är gemensamt i de olika definitionerna är att det har haft stor budget. Men det menar jag är missvisande för ett spel kan ändå vara ofungerande och dåligt oavsett hur mycket pengar man lägger på det.

Inaktiv
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av 73mpl4R:

Shank och Super Meat Boy verkar okej, resten ser sådär ut.

Jamestown och Cave Story+ är även dom AAA indie-titlar. Skulle inte missa dom.

Du verkar ha missförstått vad en AAA-titel är för något.

Har du någon klar definition? En snabb google visar på att det finns ett antal definitioner och vad det innebär. Ibland menar man budget och ibland menar man kvalité, i vissa fall båda och.

Jag uppenbarligen syftade på att det var hög kvalité titlar. Om du ska vara en smart ass, gör om gör rätt.

Den allmänt vedertagna termen av Trippel-A när det gäller datorspel avser såväl budget som kvalité som marknadsföring. Även om kvalitén på spelets gameplay fungerar bra, med tanke på att funktionerna i indie-spel i regel är väldigt begränsade och det gäller även de vi pratar om, så har de knappast haft någon större budget och absolut ingen marknadsföring att tala om.

Det finns indie-spel med stor budget: Hard Reset är ett sådant. Trine 2 är ett annat. Stronghold 3 är ett tredje.

Summa summarum: de är inte AAA-titlar. Inte ens med indie-mått mätt.

*facepalm* Så argumentet från din sida är bara att det är en allmänt vedertagen term i dina ögon när det inte finns någon klar definition och 73mpl4R uppenbarligen uppfattade det på samma sätt som var syftet med hur jag uttryckte det? Whatever floats your boat I guess.

Med allmänt vedertagen så avser jag givetvis att fler än jag själv begagnar mig av den definitionen, exempelvis nyhetstjänster, branschvetare, programmerare och utgivare.

Men visst, daska du dig själv i ansiktet om det gör dig lyckligare men det förvandlar inte extremt simpla arkadlir med grafik från tidigt 90-tal till en AAA-titel med 2011 års måttstock.

Det finns ju många AAA-titlar som har både hög budget och marknadsföring som inte är värt ett skit.

Vad menar du när du säger att de inte är värda ett skit?

Att spelen är värdelösa. *badum-tish*

Skrev du förra inlägget eller hoppade du bara in i diskussionen för att få besvara en fråga åt en annan person?
I vilket fall: kan du ge ett exmepl på ett spel som är värdelöst?

T.ex. Aliens Versus Predator
Det enda som industrin pratar om när de menar AAA titel är att den kostade skjortan att göra. Det betyder inte att de fungerar bra eller ens är roliga att spela.
Se på Skyrim, en AAA-titel som var och är ospelbar på PS3 på grund av buggar. Den kallas för en AAA-titel, men för de som skaffat den på PS3 är den ju inte värt ett skit just nu.

Det finns ingen allmän definition på vad en AAA-titel är. Bara för att ett spel har hög budget och marknadsförs behöver det ju inte hålla AAA-kvalitet.

På vilket sätt skulle AvP vara värdelöst?
Skyrim har problem med stora, minneskrävande sparfiler - det gör verkligen inte spelet värdelöst eller ospelbart, håll igen med superlativen är du snäll - de förlorar mening annars

Titta på den här filmen och säg om det är värt att köpa Skyrim för 699kr till PS3?
http://www.eurogamer.se/videos/skyrim-lagg-i-ps3-versionen-ef...

En AAA-titel (för mig) ska hålla en viss kvalitet, det ska inte behövas patcher som gör om hela motorn för att det ska fungera efter release. Att man missat detta i testningen gör ju rent ut sagt det till en B-titel istället. Detta är något som jag kunnat stå ut med från en Indie-titel utan den massiva budget som Skyrim har haft.

Det jag försöker få dig att förstå är att bara för ett spel har stor budget och marknadsförs behöver det inte vara en AAA-titel. AAA-har lika mycket att göra med kvailteten och hur bra gameplayet är.
Batman Arkham City och Uncharted 3 är de spel som släppts senast som är riktiga AAA-titlar.
De håller kvaliteten och de har bra gameplay. Både Battlefield 3 och Skyrim behöver patchas något offantligt innan det är spelbart och de har fuskat med testningen.

Tittar man till Gameplay och Kvalitet så är Jamestown och Cave Story+ säkerligen AAA-titlar, speciellt om man som kaealy säger att de är AAA indie-titlar, han jämför dem alltså inte ens med de stora budgetspelen.
Med ditt resonemang om att Stronghold och Trine är indie-spel så måste det ju också följa att ID-software var ett indie-spel företag fram tills dess att Bethesda köpte upp dem?

Nej, för mig så skulle det inte vara värt 700 spänn men med patch 2.01 så tycker jag inte spelet är ospelbart - faktiskt. Men det är ju en fråga om smak antar jag.

För övrigt vet jag inte riktigt om du argumenterar mot mig eller med mig nu; du hävdar att Skyrim brister i - förväntad - kvalité och ja, från ett AAA-spel ska man förvänta sig hög kvalité så jag vet inte om vi tycker olika i det fallet.

Om en utvecklare hävdar att deras spel är en trippel-A-titel så förväntar man sig att det håller hög kvalité på samtliga fronter (som konsument) och sådana titlar marknadförs i regel rätt hårt pga. de stora kostnaderna för att göra ett sådant spel.
Nej, man borde inte behöva vänta på patchar för spel med sådan budget och sådana prislappar - jag håller helt och hållet med dig men jag håller inte med om att AvP är "skit" även fast jag inte tyckte det var speciellt kul själv.

När det gäller de två indie-titlarna så visst fungerar de säkert bra - för vad de faktiskt är; väldigt väldigt simpla spel. Simpel gameplay, simpel musik och väldigt simpel grafik.
Att kalla dem för AAA-titlar, indie eller inte, är precis som att kalla AvP för "värdelöst" eller dylikt. Det är enbart ett sätt att få orden att tappa mening.
Pratar vi om indie-spel som faktiskt håller hög kvalité så ja - då är Trine, Hard Reset och Stronghold bra exempel eftersom det rör sig om spel med snygg och avancerad grafik, mer komplicerad gameplay osv.

ID software har förlitat sig på Activision för att släppa sina spel så jag skulle väl inte kalla Quake-spelen för indie men ja, ID Software var en independent-studio fram tills dess att de blev uppköpta. Och köparen var för övrigt Zenimax, inte Bethesda.

Om du inte kallar Quake-spelen för Indie så kan du inte heller kalla Trine, Hard Reset och Stronghold för Indie eftersom de alla haft publisher-pengar för att göra sina spel.

Call of Duty-spelen har inte "avancerad gameplay", Jamestown kräver ju mer skicklighet och kunnande för att klara.

Det finns ingen allmänt-vedertagen definition på vad ett AAA-spel är förnågot. Det enda som är gemensamt i de olika definitionerna är att det har haft stor budget. Men det menar jag är missvisande för ett spel kan ändå vara ofungerande och dåligt oavsett hur mycket pengar man lägger på det.

Vilken publisher är det som betalat utvecklingen av de spelen om jag får fråga? Med tanke på att Flying Wild Hog är helt nyöppnad och inte ens avslöjade att spelet var under utveckling tills två månader innan release och då enbart gavs ut via Steam så undrar jag verkligen vem det är som langat den kosingen.

Jo, COD-spelen har avancerad gameplay. Det är en bra mycket mer komplicerad historia än vad Jamestown är - vad är det för kunnande som krävs för att spela ett spel med totalt sex olika knappar? Bara för att något är simpelt så innebär det inte att det är enkelt - det är två olika saker.

Jo, det finns en allmänt vedertagen - om än luddig - definition på vad ett AAA-spel är. Men det är ingen idé att forsätta den diskussionen för det blir bara argumentum ad naseum av det hela.

12
Skriv svar