Need for Speed: World får jättedyr premiumbil

Robot
Need for Speed: World får jättedyr premiumbil

Sugen på en exklusiv Koenigsegg CCX "Elite" Edition i Free 2 Play-Need for Speed? Då får du punga ut närmare 700 kronor, fast till och med 21 december är den inte lika dyr.

#need-for-speed-world-1, #ea


Medlem
Need for Speed: World får jättedyr premiumbil

EA = Slampdrägg

Medlem

Haha! Aldrig i livet!

Medlem

Need for speed: world - ytterligare ett spel som pga ea har fallit bort, ingen som spelar det ingen som hört talas om det (alla miljoner reggade konton har slutat spela för längesedan)

Skrivet av aesdana:

EA = Slampdrägg

milt sagt.

Medlem

Ha! Driver de med oss???


signatur

Jag vill ha page...

Inaktiv

hahahahahaha...

Måste säga att det känns bra jävla girigt av EA att ta betalt $100 för en enda bil i ett spel. Jag hoppas verkligen att sånna här idiotpriser inte sprider sig till andra spel.

Medlem

Tydligen har folk råd! Trodde att denna bil skulle bli mer ovanlig, men man ser den ganska ofta (ska nämnas att det inte är den snabbaste bilen) Men mao, gillar man det inte, köp det inte.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Need for speed: world - ytterligare ett spel som pga ea har fallit bort, ingen som spelar det ingen som hört talas om det (alla miljoner reggade konton har slutat spela för längesedan).

Inte så många svenskar som spelar, jag har aldrig träffat någon ingame. Men jag upplever aldrig att spelet skull lida av för få spelare. Här förra veckan gick dom ut med siffran 10 miljoner konton, och givetvis, även fast många av dom inte har spelat sen betan... Så tycker jag det är en hyfsat bra siffra.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Haha! Va fan? :S


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

Medlem

700kr... man måste va helt pajjad om man köper en sak ingame för dom pengarna...


signatur

//Peace out

Medlem

Waow.. avskyvärt. (sällan man använder det ordet).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Ser inga problem med detta.
Vill man ha den så betalar man för den, vill man inte så låter man bli. Ganska enkelt.
Smart av företaget, de måste trots allt tjäna pengar för att överleva och fortsätta utveckla spel åt oss.

Medlem

Bättre än horse armor eller monkler i alla fall antar jag. Det är väl de RMT-prylar som ligger i samma prisklass...

Medlem

PR-tricket verkade ju funka i alla fall.

Det spelar ingen roll om noll personer köper - spelet blir omtalat.
Några brats som vill vara exklusiva finns dock säkert - mer pengar än förstånd om man säger.
- Åhhhhhh, han kör nya kungsegget, hur fan har han råd med det.

Men det kostar säkert en slant att skapa/utveckla varje bilmodell hursomhelst - utseendemässigt och körmässigt om det skall göras väl - vilket man kan undra när EA skall börja med.

Medlem

Ser egentligen inget större fel i det här heller. EA tar inte 700:- betalt bara för att 700:- känns som en skön siffra. Troligen blir licenskostnad till Koenigsegg och arbetet för att implementera modellen det som fäller avgörandet.

Så länge inte det nya kostnadsbelagda materialet a) skapar obalans i spelet eller b) skadar varumärket så finns det ingen anledning att inte lägga till denna bilmodell.

Nu kanske vissa vill argumentera att det visst skadar varumärket då detta visar att EA är giriga eller att de rånas på hela spelet - men dessa personer är ändå inte intresserade av att nyansera sin bedömning.

I slutändan skapar de som användare ovan varit inne på både mer direkta intäkter och mer hype (indirekta intäkter).

Medlem

Detta är vad jag inte förstår, endast ett fåtal idioter som har pengar över pungar ut riktiga pengar för ngt sådan (till detta pris iaf) Jag personligen skulle aldrig lägga riktiga pengar på ett F2P lir, däremot kan jag väll förstå ifall ngn lägger ut en mindre summa pengar för att få ngt. men detta haru gått för långt.

Liknande sak har hänt i HoN. dem la till för ett bra tag sen en "kosmetik shop" som man kunde bla köpa alternativa skins till olika heroes för pengar.

Saken som var bra då var att Silvret/guldet man köpte dessa skins för (heter guld och silver i spelet) var att man kunde få tag i det genom att köra vanliga matcher. och det tog dessutom inte år att skrapa ihop tillräckligt mycket silver för att köpa ett skin.

Nu däremot har dem höjt silver priset på i princip allt dem säljer. och alla nya skin dem gör kostar i princip mellan 1500-3000 silver...
Saken är den att du kanske i genomsnitt får 8-10 silver per match. och att behöva spela 150-300 matcher. för att bara få köpa ett skin... Ne det funkar inte.


signatur

Rwa?

Medlem

Detta är vad jag inte förstår, endast ett fåtal idioter som har pengar över pungar ut riktiga pengar för ngt sådan (till detta pris iaf) Jag personligen skulle aldrig lägga riktiga pengar på ett F2P lir, däremot kan jag väll förstå ifall ngn lägger ut en mindre summa pengar för att få ngt. men detta haru gått för långt.

Liknande sak har hänt i HoN. dem la till för ett bra tag sen en "kosmetik shop" som man kunde bla köpa alternativa skins till olika heroes för pengar.

Saken som var bra då var att Silvret/guldet man köpte dessa skins för (heter guld och silver i spelet) var att man kunde få tag i det genom att köra vanliga matcher. och det tog dessutom inte år att skrapa ihop tillräckligt mycket silver för att köpa ett skin.

Nu däremot har dem höjt silver priset på i princip allt dem säljer. och alla nya skin dem gör kostar i princip mellan 1500-3000 silver...
Saken är den att du kanske i genomsnitt får 8-10 silver per match. och att behöva spela 150-300 matcher. för att bara få köpa ett skin... Ne det funkar inte.


signatur

Rwa?

Medlem

Ser faktiskt ingen skillnad på att köpa en bil i de här spelet för 700kr som att köra WoWgrejer via nätet eller till Eve tex. Same shit

Inaktiv

Varför klagar folk för? Köper 10.000 bilen så har man gått 7 mille plus. Sen äre det gratis PR också.

1
Skriv svar