Mot mellanöstern

Medlem
Mot mellanöstern

Om blott två dagar så flyr jag kylan i norr till det forna Persien. Det blir jul i Dubai, jul i öknen. Dubais historia lämnar jag till någon som kan den bättre, men något jag måste ha koll på är lagen. Tyvärr så är sharia-lagarna tillämpade i Dubai, som lyckligtvis är mindre strikt än de andra regionerna.

Vad jag inte får göra:

1. Äta mat offentligt under Ramadan.
2. Tala illa om den regerande Emiren eller hans familj.
3. Peka finger åt folk i trafiken.
4. Förtära alkohol offentligt.
5. Vara homosexuell offentligt.
6. Ta ett foto på en kvinna i nationalkläder.
7. Vara naken, offentligt. (Damnit!)
8. Gå utan kläder på överkroppen.
9. Pussas och kramas offentligt.
10. Spela hög musik och dansa offentligt.

Klarar jag av dessa enkla regler bör jag klara mig, om jag nu inte går in till Sharjah, där livet är lite tuffare.

Jag har väldigt få saker planerade, vilket känns skönt. Shopping är inte så intressant för mig, men jag kommer såklart att gå runt och inspektera stadens gigantiska shoppingcenter och marknader. Föga förvånande kanske, är jag mycket mer intresserad av stadens berömda arkitektur och infrastrukturella konstverk. Burj Khalifa, 23 Marina, Burj Al Arab, Rose Tower, Palm Jebel Ali - I'm gonna see 'em all. När jag är klar med stadsåskådning och dessa tokiga cityfasoner, så ska jag ut till öknen och köra brum brum, rida kameler och se vackra damer dansa magdans. Just öknen blir helt nytt för mig, så där kommer jag att försöka vara rätt mycket, hur tråkigt det nu än kan tyckas vara. Och vem vet, jag kanske blir oljeshejk?

Benevolence önskar härmed alla på FZ en hemskt trevlig jul och ett gott nytt år. Kärlek och fred till er alla!

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Mot mellanöstern

Polare var precis där, sa att det var väldigt speciellt och härligt. Trevlig resa!


signatur
Medlem

Insha'Allah! Om de högre makterna tycker det, så blir det säkert en kanonresa. Ha en trevlig jul med kidsen Calle!

Medlem
Medlem

Tack Svanberg! Ha en skön jul, och tack för videon. Skön fontän.

Medlem

Oerhört bisarra regler. Vissa länder verkar inte ha lämnat stenåldern än.
Dock är Dubai en ganska häpnadsväckande syn :).

Medlem

Skulle personligen aldrig kunna tänka mig att åka till ett sådant stenåldersland och ännu mindre betala för det. Men du får väl ha det så kul och som sagt tänk på lagarna annars kan man lätt råka illa ut

Medlem

Akta dig för att utföra magi. Kan kosta dig huvudet ;).

God jul på dig Templar!

Medlem

Haha, Fargo. Jag ska försöka att hålla min magi på ett minimum

Cane, jag tror att upplevelsen är så mycket mer än deras lagar.

God jul Sebbe! Lot's of luv to you all

1
Skriv svar