Första helgen som jedi

Redaktör
Ponny
Första helgen som jedi

Note to self: Att börja en måndag utan tillräckligt med sömn är sådär. Note to self: Det är en smäll jag gärna tar. Varför? The Old Republic, that's why.

Vart tog helgen vägen? Jag kan inte minnas senast jag spelade en sådan tidsslukare. Visst, många spel kräver tid i anspråk men det är sällan de stjäl sådana mängder utan att det bekommer mig. Ena minuten var klockan 12.08 och i nästa var den slagen 16.00 (pizzatid!). Och så fortsatte det.

Jag spelar mycket men gör det långsamt, tar mig tid och nästan känner vördnad inför Biowares tolkning av den klassiska galaxen. Jag har till och med (och för mig är detta stort) tagit kontakt med andra människor och på den här RP-servern är stämningen riktigt mogen, riktigt trivsam. Ljusår från de taffliga "lollers"-försöken jag gjort i WoW och Guild Wars.

Nu låter det kanske som att The Old Republic är felfritt, helt utan frågetecken. Så är det naturligtvis inte. Det finns problem, både små och stora, som jag kommer till senare. Men jag nöjer mig med att landa i hajpen ett tag till. Det är ju så trivsamt där.

Från grön padawan på lummiga Tythoon har jag och min rödlätta jediriddare, Leira-Sana, tagit oss via en lika frustrerande som underhållande flashpoint i rymden (tillsammans med Simon!) vidare till Coruscant. I eftermiddag ska vi utforska den nya planeten, galaxens hjärta. Något säger mig att sömnen också denna natt ligger i riskzonen.

[ia=482569; large]
I can see M-A-S-S-A houses from here.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Första helgen som jedi

Nu tar vi det lugnt! Det är Tython, och Coruscant är inte galaxens hjärta egentligen, bara Republikens. Planeten Byss ligger närmast galaxens kärna. Men vid närmare eftertanke så menade du nog inte hjärta som närmast kärnan. Hm.

Anyhows, ett bra spel är det i alla fall

Redaktör
Ponny

Mina flinka fingrar arbetar snabbt! Tython. Så är det.

Och ja. Jag menade hjärta som viktigast, där det händer. Inte rent geografiskt (eller snarare astrologiskt). Nåväl, om ett par timmar ska jag försvinna dit. Åt fanders med verkligheten (så det är den här känslan alla mmo-geeks har snackat om? Coolt!)


signatur

En Bamseponny av folket

Wookie-planet-namn-polisen slog till, wraaaaiii


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Redaktör
Ponny

Och då har vi inte ens börjat debattera vilket namn som gäller: ljussabel eller lasersvärd.

(Btw, min karaktär har skaffat två lysrörsklingor!)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Riktiga män skjuter, inte slår med f(l)icklampor!


signatur

Videomupp

Redaktör
Ponny

Ja, men så blir dessa "män" aldrig riktiga hjältar och flickidoler i Star Wars. Pojkar med lysrör däremot. Oj, oj!


signatur

En Bamseponny av folket

Lysrör är alltid trevligare att ha i mörkret.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Kan konstatera att tiden står still på Hoth.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av WildThing:

Riktiga män skjuter, inte slår med f(l)icklampor!

Never bring a blaster to a lightsaber-fight

Ljussabel är det enda rätta, såklart. Jag har aldrig i hela mitt liv hört någon säga "Lasersvärd", finns det folk som säger så?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Sebastian Lind:

Ljussabel är det enda rätta, såklart. Jag har aldrig i hela mitt liv hört någon säga "Lasersvärd", finns det folk som säger så?

Dom finns. En organiserad organisk organisation som jobbar i det tysta för att låta lasersvärd regna ner över vårt vokabulär.


signatur

En Bamseponny av folket

Brännpinnar är överskattade, Blasters däremot de e grejer det!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid. - Han Solo

Medlem

Sugen på att testa... Ska man eller ska man inte?

(Viftar med handen...) "You will try this MMO..."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

"NEJ Svanberg, JAG, är ditt MMO"

Helt klart köpvärdigt.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Haha, har ju lov strax, kanske värt att skaffa det då. Det kommer ut den 20:e va?
Finns det mycket att göra? Förutom quests och att lyssna på röstskådespeleriet? Craftingsystem eller gearspecialization?

Finns ute nu!

för att svara värdigt och propert: Det finns A Shitload of things to do!
Väldigt klassiskt i sin utformning, men ett stort fokus på att det går att spela som singleplayer då världen och röstskådespeleriet är utomordentligt.

Klart en av 2011/2012 mest meningsfulla spelköp.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Finns ute nu!

för att svara värdigt och propert: Det finns A Shitload of things to do!
Väldigt klassiskt i sin utformning, men ett stort fokus på att det går att spela som singleplayer då världen och röstskådespeleriet är utomordentligt.

Klart en av 2011/2012 mest meningsfulla spelköp.

Härligt att höra! Är dock WoW skadad...
Får helt enkelt testa det och skapa mig en egen uppfattning.
Är som sagt sugen och gillar ju Star Wars, så hoppas på det bästa!

1
Skriv svar