Trasigt grafikkort?

Trasigt grafikkort?

Så min bror har övertagit min gamla dator med ett 8800gts och xp som os.
Spelade Sniper Ghost Warrior när datorn frös sig, startade om och plötsligt i uppstarts bilderna var skärmen täckt av skapligt många dollar tecken a´ la "$".

windows loggan börjar komma och det finns symetriska gröna streck på skärmen horisontalt, samtidigt med uppstartsskärm. allt blir svart och vi är tillbaka till noll. allt går runt i en loop.

Det går att starta i felsäkert läge och när jag skulle prova att installera nya graffe drivisar så verkar allt gått bra, Fast grafikkortet installerades aldrig men de gamla togs bort och datorn trodde det gick bra men i enhetshanteraren är det ett ! vid kortet.
Annars är allt frid o fröjd förutom att allt hackar när man scrollar osv. eftersom ingen grafik är installerad

Av nån anledning finns det inget integrerat kort i moderkortet (asus M3A) (trodde det fanns på alla!)
och jag har inget annat att prova med

Till saken hör att jag kortslöt kortet för ungefär ett år sen när jag stoppa i fel kabel från nätagget
Men i och med alla konstiga dollar tecken tycker jag det verkar som nåt virus.

Vad tror ni?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Om jag inte minns helt fel hände det något liknande för min kompis för ett antal år sedan! Tror det var ett Geforce 6000 serien. Kom upp typ "$" och sträck o annat skit... Då var det typ glapp men han fick aldrig det att funka klokt igen.. Blev bara lite bättre eller lite sämre. Tror han kom åt med en tröja på grafikkortet...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

aha så det kan bli så konstigt alltså ... bra då vet jag att det förmodligen är kortet


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar