Sämre filmkvalitet efter Xbox-uppdateringen

Robot
Sämre filmkvalitet efter Xbox-uppdateringen

Urvattnade färger och grått istället för svart rapporteras sedan 360:n fick nytt menyutseende.

#microsoft


Medlem
Sämre filmkvalitet efter Xbox-uppdateringen

Tur man inte har så känsliga ögon..

Medlem

Har inte märkt nån skillnad iaf

Avstängd

Ser en skillnad, och det är att det är mer färg på ena bilden. Mycket att klaga på?

Efter uppdateringen kan jag inte längre spela upp DVD filmer på xboxen, Det finns nämligen inget ljud!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Vadå sämre? Det är ju urvattnat och sögglig färg som är inne när det gäller media, så det här lär väl vara bättre?
Jag menar kolla bara på BF3, alla tycker att det är skitsnyggt fast det visar i stort sett bara extremt överexponerade vita hus så att allt bara blir vita lådor med konturer, och någonstans djupt inne i den där 2048 x 2048 texturen så finns det en pixel som har en gnutta färg på sig också.

Tur att det bara är film, något jag inte använder min Xbox till, och att jag inte updaterat än.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Tack och lov har jag slutat med Xbox, men jo jag ser skilldnaden på de två bilderna om man förstorar dom i varsin flik och byter imellan de båda.

Medlem

Rolig artikel
"DET VERKAR som att de har blivit sämre bild"

Enligt mig är inte bilden sämre på något vis.

Den nyare dashen är bilden ljusare på thats it. Vad har det med sämre bild att göra?
Ändra inställningar på din tv.
Ni gnäller om ett problem som man inte ser om man inte tänker på de.
Tänk om det är en förbättring`?
Jag vill iaf ha en ljusare bild.

Medlem

well, båda bilderna här visar ju NXE... Klickar man på dom kommer man till 2 olika dock.

Medlem

"Problemet ska ha rapporterats till Microsoft redan under betatestningen, uppenbarligen utan någon åtgärd och enligt uppgift har företaget raderat foruminlägg om saken."

Älskar företag som bryr sig.

Medlem

Har bara spelat lite Halo ODST med lille kusinen sen updateringen kom, märkte inte av något
Men hoppas MS jobbar på en fix as we speak


signatur

Game long and prosper

Medlem

Exempelbilderna är väl inte någon film?

Är väl en mellansekvens som är renderad i realtid?

/Edit

Borde kanske ha läst källan innan jag kommenterade.

Oops

Medlem

haha är ju samma bild om man inte förstorar dom, satt å försökte se skillnaden värsta länge x)

Ja då var skillnaden enorm
Pinsamt att dom äns gör såhär, är det bugg eller kör dom någon komprimering för prestandans skull?

Medlem

Ser ingen större skillnad på svärtan men det saknas mycket röda toner i den nya bilden, som om den röda kanalen dragits ner ett par snäpp.

Medlem

Såg inte någon större skillnad mellan de båda bilderna. Dock måste jag ju faktiskt säga att den lilla skillnaden som finns är till den nyas fördel iallafall.

För övrigt så kör jag ju endast "default" inställningar både på bildskärmen och tv:n då jag är nöjd med det.

"Don't fix what ain't broken"

Medlem

Ser ut som BF3 Beta vs Retail typ -.-

Medlem
Skrivet av Javas:

Har bara spelat lite Halo ODST med lille kusinen sen updateringen kom, märkte inte av något
Men hoppas MS jobbar på en fix as we speak

Kanske för att det påverkar VIDEO, inte spel.


signatur

// Bacon <3

Nämnde jag att ljudet för dvduppspelning försvann?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Javas:

Har bara spelat lite Halo ODST med lille kusinen sen updateringen kom, märkte inte av något
Men hoppas MS jobbar på en fix as we speak

Kanske för att det påverkar VIDEO, inte spel.

Nu är det ju så att det är filmsekvenser i spel man ser och det talas om, inte rena videos/filmer.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

haha är ju samma bild om man inte förstorar dom, satt å försökte se skillnaden värsta länge x)

Man ser skillnaden på färgen, gör iallafall jag, isf har du inte kollat direkt noga

Medlem
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Javas:

Har bara spelat lite Halo ODST med lille kusinen sen updateringen kom, märkte inte av något
Men hoppas MS jobbar på en fix as we speak

Kanske för att det påverkar VIDEO, inte spel.

Nu är det ju så att det är filmsekvenser i spel man ser och det talas om, inte rena videos/filmer.

Det är ju bra att de är så tydliga med vad fan de menar i alla fall.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Hemskt många här som värkar sitta med totalt kassa skärmpaneler av något slag.

Det finns en ganska så stor skillnad på de bilderna. Dashborden ser ut som att de har gett bilden lite för hög ton av grönt, då hela bilden är en aning grön.

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av tuckdragon:

haha är ju samma bild om man inte förstorar dom, satt å försökte se skillnaden värsta länge x)

Man ser skillnaden på färgen, gör iallafall jag, isf har du inte kollat direkt noga

lol ja om man klickar upp bilderna på nya flikar, annars så är båda bilderna från NXE versionen.
ifall du kan se nån skillnad på dom direkt i "posten" så borde du kanske uppsöka en doktor ?
man kan ju till och med se klart och tydligt att det står NXE nere i vänstra hörnet på båda.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Såg inte någon större skillnad mellan de båda bilderna. Dock måste jag ju faktiskt säga att den lilla skillnaden som finns är till den nyas fördel iallafall.

För övrigt så kör jag ju endast "default" inställningar både på bildskärmen och tv:n då jag är nöjd med det.

"Don't fix what ain't broken"

jag har aldrig varit med om en skärm som haft bra inställningar default. Kan du acceptera standardinställningarna så är det nästan samma som att acceptera 4:3 utdraget till 16:9...bara för att det är så betyder inte att det är rätt.

mitt tips är ta lite tid och kalibrera din skärm, du kommer få en bättre upplevelse.

och när det gäller bilderna så ska du klicka på dem så du får fram de olika. de som är i nyheten är samma...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Exxo:

Såg inte någon större skillnad mellan de båda bilderna. Dock måste jag ju faktiskt säga att den lilla skillnaden som finns är till den nyas fördel iallafall.

För övrigt så kör jag ju endast "default" inställningar både på bildskärmen och tv:n då jag är nöjd med det.

"Don't fix what ain't broken"

jag har aldrig varit med om en skärm som haft bra inställningar default. Kan du acceptera standardinställningarna så är det nästan samma som att acceptera 4:3 utdraget till 16:9...bara för att det är så betyder inte att det är rätt.

mitt tips är ta lite tid och kalibrera din skärm, du kommer få en bättre upplevelse.

och när det gäller bilderna så ska du klicka på dem så du får fram de olika. de som är i nyheten är samma...

Äsch... jag orkar inte skriva mer än att JAG är iallafall nöjd med defaultinställningarna på den här skärmen jag har. Är ju ändå bara jag som tittar på den.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Exxo:

Såg inte någon större skillnad mellan de båda bilderna. Dock måste jag ju faktiskt säga att den lilla skillnaden som finns är till den nyas fördel iallafall.

För övrigt så kör jag ju endast "default" inställningar både på bildskärmen och tv:n då jag är nöjd med det.

"Don't fix what ain't broken"

jag har aldrig varit med om en skärm som haft bra inställningar default. Kan du acceptera standardinställningarna så är det nästan samma som att acceptera 4:3 utdraget till 16:9...bara för att det är så betyder inte att det är rätt.

mitt tips är ta lite tid och kalibrera din skärm, du kommer få en bättre upplevelse.

och när det gäller bilderna så ska du klicka på dem så du får fram de olika. de som är i nyheten är samma...

Äsch... jag orkar inte skriva mer än att JAG är iallafall nöjd med defaultinställningarna på den här skärmen jag har. Är ju ändå bara jag som tittar på den.

Visst, så är det. Så länge du är nöjd så är väl allt ok, det är som du säger du som ska titta på den.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

1
Skriv svar