Star Wars: The queue's of the old republic

Inaktiv
Star Wars: The queue's of the old republic

För ungefär 40 minuter sedan släpptes The Old Republic officiellt, då servrarna gick igång. Jag bestämde mig för att gå upp kl 6 så jag inte missar starten, och så jag säkrar en plats på min server. Varför går jag upp klockan 6 på morgonen för att spela ett spel? Jo för att även med Early game access så har köerna varit så stora att jag har haft tid att se på Batman Begins samt The Empire Strikes Back i en sittning och fick ändå vänta 20 minuter innan jag kom in.

Som det ser ut nu är det redan full last på vissa servrar, 40 minuter efter servrarna drog igång! Så ska man planera på att spela idag, och har en karaktär på en server som har haft det lite jobbigt förra veckan så kanske man ska planera lite innan.

Ni som startar först idag, kan ju hjälpa till med att skapa en karaktär på en låg populerad server, som Bioware nästan desperat ber folk om. Det sägs även att kapaciteten höjs på varje server, men hur mycket kommer det hjälpa? Jag är inte optimistisk.

Men men, jag börjar nu dagen/morgonen/natten med en kopp kaffe och lyssnar på Skyrim soundtracket som jag fick igår. För ungefär en månad sedan så beställde jag en 4 CD version som var signerad av Jeremy Soule, kompositören. Han har även gjort musiken till Knight of the old republic. Jag var väldigt imponerad av musiken i Skyrim, det är verkligen halva upplevelsen.

Ska strax börja spela The Old Republic, och hoppas på att jag inte somnar till och få börja om i någon kö.

#blogg

Medlem
Star Wars: The queue's of the old republic

oj över 4timmars väntan under early access veckan o.O vilken server var det egentligen :3

Spelar på Niman och har som mest fått vänta 30 minuter på en sen kväll (runt 22-23), annars har jag fått komma in i direkt. Vid ett tillfälle stod det att det var 20 mins kö men jag kom ändå in direkt på servern. Tiden är alltså inte 100% pålitlig.

Vart inte helt förvånad att jag får vänta i 15 min för att komma in nu ifs. Bioware borde räknat med att många som köper spelet idag har blivit tipsade om det av kompisar på t.ex. PVP servrarna och då kommer det bli fler spelare på just samma servrar.
Det som förvånade mig var att det inte var en day 1 patch (den kommer väl den 22'a som det ser ut). Jag vet inte hur många archeology kristaller jag hittat som inte fungerat, även slicing har varit trasiga. Känns som en rätt viktig sak att fixa för att ha ett fungerande crafting system i spelet.

Inaktiv

Lirar på bloodworthy..

Sen är där rätt mycket dom måste fixa, men det är ett MMO. Vi får ha tålamod.

Medlem

spelar på Frostclaw och kan säga att under early access så hade vi kö runt 2 timmar varje dag som längst var det 4 timmar och Estimated time var alldrig över 1 timme och 30 min

1
Skriv svar