USA tror återigen de äger världen - Internet censuren har börjat

Inaktiv
USA tror återigen de äger världen - Internet censuren har börjat

http://www.youtube.com/watch?v=JhwuXNv8fJM

Kortfattat handlar det om att USA vill styra internet, rymden och hela världen.
De tog ner Megaupload för att Universal Music blivit arga över allt "piratande". USA tog då ner denna så kallade "Rogue Site". "Violated Copyrights" var anledningen.

Några kända artister gjorde då låtar för att stödja detta och la upp detta på Youtube. Men de tog USA ner direkt också. Tydligen hade USA gjort ett avtal med youtube att de kan ta ner vad de vill i princip.

Vad ska man säga?

Att företagen som sattsar pengar och mankraft på att skapa sin IP "Intellectual properties" får en större motangreppsplattform att slå tillbaka mot piratkulturen som nu är accepterad och rättfärdigad av användarkulturen i webb 2.0 generationen.

Jag håller inte med alla "subclauses" i deras proposition. Då några möjligör bevakning.
Men det går inte att avfärda allt detta med, ärligt talat, larviga argument som att dem tar vårt roliga. Ha i åtanke att de flesta privat användare som vill förklara för andra via video på youtube själva är till stor del inblandade och känner sig privat extra utsatta av detta lagförslag. Som filvetenskapstudent kan jag säga att majoriteten av de grafiska filmer som skall förklara och argumenter mot lagen ligger närmare propagande i sitt utförande, det betyder att dem bara ser det från ett håll, sitt eget. Var medvetna om det när ni ser dessa videos.

Detta gör bla att folk som lägger upp Lets plays på youtube inte kan tjäna sponsor pengar på ägd IP. Jag tycker själv om att följa ett par användare på youtube. Men detta är ett positivt steg frammåt för film, musik och spelbranchen. Reklamen har förändrats men det går inte att rättfärdiga användares uppladningar som att det enbart är en god tjänst mot företaget.

Mitt förslag är att alla läser igenom förslaget som de försöker få igenom, och inte lyssnar på den arga inre rösten som bara kommer förstöra för era egna argument. Var resonliga och analytiska om ni vill hindra eller stödja eller bara förstå hur detta påverkar framtiden på internet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Japp det är sjukt.

Medlem

intressant video, säga vad man vill om TB men han är intressant att lyssna på iaf.
Tar dock inte ställning i frågan (försöker undvika sådant på fz nu mera :§

Medlem

Bleh det här tillsammans med National Defense Authorization Act http://www.youtube.com/watch?v=fg0EBEvoSXY&list=FLX5BZ6p9vt-Y... som är tro det eller ej är MYCKET värre än SOPA OCH PIPA gör mig rätt deprimerad. Amerika underminerar mer och mer deras viktigaste amendmends och alldeles för få vet om det eller bry sig. Finns bara en sak man kan göra... http://www.youtube.com/watch?v=JrdEMERq8MA&list=FLX5BZ6p9vt-Y...

MFC
Medlem

Det är fler trevliga saker på gång men allt har sin tid...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Du kanske måste lära dig lite begrepp.

USA = United States of America

Politiker = Deuchbag som tror att de kan styra världen.

Snälla, snälla, gör inte som alla andra och får det att låta som att USA's folk vill styra världen.

Sen har det inte röstats igenom än heller, utan först imorgon röstas det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

Okej men jag trodde att politiker i USA=USA

Medlem

Inte direkt. Min flickvän bor i staterna, och varken hon eller någon hon känner håller med speciellt mycket av det politikerna säger eller tycker.

Folk där tänker inget annorlunda mot vad vi gör, bara det att andelen idioter såklart går upp i takt med mängden invånare. Alltför mycket fördomar ligger till grund för folks åsikter om Amerika. Jag har inte hittat speciellt stora skillnader på en generell medborgare där, och här, när det väl kommer till kritan.

Om deras politiker är värre än våra, lämnar jag dock osagt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

MFC
Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

DSen har det inte röstats igenom än heller, utan först imorgon röstas det.

What Corporate America wants, Corporate America gets


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Exakt..

Tyvärr är det lite för mycket så. Vi får väl hoppas att SOPA eller IP PROTECT inte går igenom. Känns som att det vore en törn mot tryckfriheten och freedom of speech..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Det börjar bli lite skrämmande när man kan stänga ned hemsidor precis som man vill.....

1
Skriv svar