PS Vitas lansering – sämre än 3DS

Robot
PS Vitas lansering – sämre än 3DS

PS Vita-releasen har gått av stapeln i Japan och knäcker storerbror PSP med bred marginal. Ändå når det bärbara monstret inte upp till Nintendos 3DS-siffror.

#sony


Medlem
PS Vitas lansering – sämre än 3DS

neeej!!! kom ingen nu sony :):):)

Inaktiv

sony har redan gjort bort sig med att man måste ha konton för att kunna spela, och att samma konsoll inte kan användas av flera

Medlem

Om ni ska ha med apple ska ni ju också ha med android?


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Medlem

Tydligen är siffrorna från PSP och 3DS under en veckas period och PSV siffrorna bara två dagar så det gäller att vänta och se.
http://andriasang.com/comzfc/ps_vita_sales/

Bryr mig inte så mycket om hur någonting säljer så länge det kommer nya spel men bara informera.


signatur

My momma always used to say, life is like a box of chocolates!

Medlem

#2 Man behöver inte alls ha något konto. Klart flera kan använda konsolen dock bara på ett psn konto.

Tycker sifforna är riktigt bra då dom endå inte har någon nyckel titel på releasen.

Medlem

Jag tror att PSP/PSV marknaden är större utanför Japan än vad 3DS marknaden är vilket förmodligen kommer leda till bättre siffror i USA/Europa än Japan. Jag har inte forskat i det så jag har inget underlag, det är bara en känsla jag har.

Medlem

I juletider så vet jag inte om folk lägger 3000 på en bärbar historia när du kan få stationära maskiner med massa spel för billigare, samtidigt som de flesta (utom jag själv känns det som) har telefoner som räcker gott och väl till tidsfördrivande spel på raster eller resor.

Handhållet är helt klart utrotat av smartphones enligt mig.


signatur
Medlem

Såklart, Gravity Daze har ju inte släppts än!

Medlem

Inga spel, dålig batteritid, inga lockande funktioner, mest Ps3-portar bland de spel som finns, högt pris, dyra spel, finns ingen anledning att köpa den ens.
En smartphone ger långt fler spel, till lägre pris, har likvärdig eller bättre batteritid och kan via 3:e part ofta få stöd för knappar/"riktiga" kontroller. Bara att inse, den bärbara konsolmarknaden är i dagsläget lika het som marknaden för walkman eller vinyl, den finns men är en marginallirare från en svunnen tid.

Medlem
Skrivet av pierreB:

I juletider så vet jag inte om folk lägger 3000 på en bärbar historia när du kan få stationära maskiner med massa spel för billigare, samtidigt som de flesta (utom jag själv känns det som) har telefoner som räcker gott och väl till tidsfördrivande spel på raster eller resor.

Handhållet är helt klart utrotat av smartphones enligt mig.

Själv så är jag en sådan där stofil som avskyr att sitta och spela spel på mobilen. Liten skärm, suger batterier så in i norden och det blir bara en massa fingrar överallt så att man inte kan njuta av spelen (även fast det inte finns några sådana "spel" till mobiler ännu.

Medlem

GAHHHH Ps vita går under hjälp alla kommer att döööööööööööööö! själv räknar jag dagarna 64 dagar kvar nu till en roligare väg till jobber varje morgon/kväll visst är jag självisk som inte tänker på alla med mobiler som får svälta

Medlem

Ge mig Gameboy-phone! En telefon av Nintendo som man tanka alla gamla gameboytitlar till från de första fram till DS, vet att det finns emulatorer till Android och Apple men jag får inte samma känsla av dem och dessutom funkar i princip bara turordningsbaserade spel eftersom touchskärmen inte klarar av särskilt snabba rörelser, eller så har jag för klumpiga fingrar.

Medlem

Jag vet att Nintendo har mer följeslagare än Sony i Japan, den mest intressanta lanseringen blir här och i USA.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv

371k exemplar på 2 dagar. Det är INTE dåligt. Även om det är sämre än 3DS. Det kommer nog gå fint för PSV ska ni se.

Medlem

Själv röstade jag på Appels alternativ och tänker då inte på Iphone. Ipaden, tror jag kommer ta över hela spelindustrin på bärbart. Jag har testat på barn i 10-13 års åldern och mest samlades de vid bordet med Ipaden. Det kan ju också bero på att är man många är det lättare att titta på den större skärmen för det bordet var verkligen knökat.


signatur

Det var detta...

MFC
Medlem

Nintendo 3DS FTW!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av stormense:

Själv röstade jag på Appels alternativ och tänker då inte på Iphone. Ipaden, tror jag kommer ta över hela spelindustrin på bärbart. Jag har testat på barn i 10-13 års åldern och mest samlades de vid bordet med Ipaden. Det kan ju också bero på att är man många är det lättare att titta på den större skärmen för det bordet var verkligen knökat.

Instämmer fullständigt. Min psp har legat i en låda sen jag köpte min första androidlur...
Den totala dödsstöten blev ipaden...
Går inte att konkurrera mot spel för 0-50 spänn, med ett ständigt inflöde av nytt och enkel tillgänglighet. Det i kombination med en telefon som man ändå alltid släpar på, och en ipad som går att använda till så mycket mer....

Dödsstöt eller inte, även om psvita överlever har jag svårt att tro att den har en chans mot ios/android gällande volym.

Jag är böde tvspelsfantast och prylnörd, och tycker definitivt att set är en vill-ha faktor på pspvita, men har extremt svårt att motivera kostnaden.... Framförallt när risken att den blir liggandes hemma pga att man inte orkar släpa och dålig batteritid....
Dom skulle byggt in en telefon i den, det hade nog hjälpt på traven så uta helvete!

Medlem

Stämmer nog! I alla fall att man kunde använda standard-headset och ringa på dem med inbyggt 3G modem. Det går att Skypa på PSP men inte att någon av mina otaliga headset fungerade till den, Inte ens Nokias,


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag tror folk är väldigt tveksamma till bärbara konsoller nuförtiden. Det är dock lame att det sålde färre enheter än den crappiga 3dsen.

Medlem
Skrivet av Glutt:

Om ni ska ha med apple ska ni ju också ha med android?

Ingen bryr sig om Android-skiten.

Medlem

PSP Vita kommer bli en brutal flopp. Redan nästa år kommer android/IOS mobiler med bättre grafik och spel för den delen

Medlem

Och spel ja men knappas bättre en vita

Medlem

(Knappast var d) Å ja vita blir en flopp får vi hoppas i sverge. För då kan vi som har guld gripen känna oss speciella!

Medlem

Wow det där såg inte bra ut jag är nog lite tröttare en vad jag trodde.....................vita rockar!

Medlem

Usch för apple...

Inaktiv

3000 kronor.. det är billigare att inskaffa en 360 tillsammans med en Ps3 idag för det priset.

Medlem

Apple?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

3000 kronor.. det är billigare att inskaffa en 360 tillsammans med en Ps3 idag för det priset.

Snarare kring 2500kr (enligt vad jag hört iaf, quote needed). Samma pris som 3DS startade på. Och varför jämföra med stationära konsoler? Vi pratar bärbart här. Jämför vi med iPads och smart phones är PSV långt mycket billigare för den prestanda den ger.

Skrivet av DrBagguette:

Dom skulle byggt in en telefon i den, det hade nog hjälpt på traven så uta helvete!

Tror du det? Känner inte många som skulle vilja ersätta sin mobil med den, på grund av storleken.

Skrivet av DrBagguette:

Dödsstöt eller inte, även om psvita överlever har jag svårt att tro att den har en chans mot ios/android gällande volym.

Självklart inte. Det är inte heller vad Sony siktar på. Det skulle vara omöjligt. Nästan alla har en mobil, och en väldigt stor del har smart phones. För mindre och casual-inriktade spel är det en perfekt plattform. Och antalet casuals är långt mycket högre än fantasterna. Dessutom är det ju riktigt smidigt att ladda ned ett spel till mobilen när man ändå alltid har den med sig.

Skrivet av stormense:

Själv röstade jag på Appels alternativ och tänker då inte på Iphone. Ipaden, tror jag kommer ta över hela spelindustrin på bärbart. Jag har testat på barn i 10-13 års åldern och mest samlades de vid bordet med Ipaden. Det kan ju också bero på att är man många är det lättare att titta på den större skärmen för det bordet var verkligen knökat.

Här är det ju en fråga om målgrupp. För casualspelare är iPad en riktigt tuff pryl (dock ändå dyrare än PSV). Men för folk som identifierar sig mer åt hardcore gamer-hållet är en handkontroll av något slag rätt viktig. Den typ av kontroll som erbjuds med endast pekskärm är rätt klumpig i vissa situiationer. Visst kan man köpa till en riktig handkontroll till iPaden, men jag skulle själv finna det jobbigt och osmidigt.

Inaktiv

Kommer aldrig köpa en produkt av Apple. Samsung kommer alltid vara bättre, de har de varit sen 2010 när de släppte SGS. Deras iPad3-killer 2012 kommer nog förvåna många. Android börjar nu bli riktigt riktigt bra. Nu när Google själva vill tillverka plattor kan man ganska snart räkna ut att det kommer få stöd av speltillverkare i mycket högre grad.

Problemet med 3DS, Vita och iPad är att man inte kan ringa med dem. Min Galaxy Note är en telefon, en wacombräda, en netbook och en spelmaskin på samma gång. Dessutom den bästa GPS:en och batteritiden och inga problem med filformat eller låsta standarder. DLNA och HDMI-ut och jag kan spela och se film på vilken HDTV som helst.

Apple är som Nintendo. Marknadsföring med ett tomt skal. Design utan innehåll. Bubblan kommer spricka om de inte hänger med i utvecklingen...

12
Skriv svar