Star Wars: The Old Republic är igång

Robot
Star Wars: The Old Republic är igång
ndr
Medlem
Star Wars: The Old Republic är igång

Går det köpa spelet online nånstans? (Dvs få cdnyckel direkt i mailboxen)

Medlem

Du kan alltid köpa det via Origin.

ndr
Medlem
Skrivet av Turfad:

Du kan alltid köpa det via Origin.

Ah tackar

Medlem

Detta går inte att köpa genom Origin för tillfället. Helt slut på deras "Online licenser" så du får springa ner till en butik och handla fort som fan innan det tar slut där med.

Medlem

Välkomna ska ni vara till ett liv i kö.

Sen, har ni lite otur så blir eran karaktär ospelbar runt lvl10 p.g.a. en bugg som gör så att spelet bara laddar upp till 50% efter att ni naturligtvis har suttit i kö i över en timme......

Men supporten har ju iaf slutat att be oss skriva /stuck nu
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=44923&page=2

Här ska inte påbörjas något nytt mmorpg innan GW2 kommer, om ja så ska vänta tills min dödsbädd

Medlem

Nu har ju dom flesta redan spelat i några dagar, kön på vissa servrar har varit 1-2 timmar kvällstid senaste veckan.

Idag på lunchtid var det 400+ i kö på mer än hälften av servrarna, får se hur det blir ikväll.


signatur
Medlem

hoppas det blir skoj åt er som gillar star wars

Inaktiv

kan man testa det här gratis i några veckor som med wow?

Inaktiv

kö på servrarna = fail och snikenhet

Medlem

Bildtexten made me lol.

Medlem

Min andra karaktär buggade precis ut just nu, jag kan faktiskt INTE rekommendera någon att köpa detta spelet just nu. Vänta tills de mest allvarliga buggar är lösta. Som den jag har råkat ut för.

Medlem

Trial kommer säkert om en tid

Sedan så är det nog ganska svårt att räkna exakt hur många servers man behöver, speciellt eftersom spelare inte breder ut sig jämnt över alla utan snarare flockas till några, speciellt vid launch då man gått ihop före och bestämt. Det är bara att härda ut de första veckorna, det är mmo 101!

Själv blir det inget ljussabelsvingande; jag känner mig måttligt intresserad i pvp:t och är inte särkilt intresserad av SW överlag så det skulle nog bli svårt att RP:a i det för mig. Det enda som ser intressant ut är singleplayer-bitarna, dvs storyn... vilket inte är så förvånande då man ser på utvecklaren. Men tror jag står över, och siktar in mig på kommande släpp

Medlem
Skrivet av riktigninja:

kö på servrarna = fail och snikenhet

du kan inte ha lirat många mmorpgs förut eller så är WoW ditt första mmorpg men även det hade köer

röstade 'Nix' förövrigt. Inte spelat något mmorpg sen Aion för ett par år sen, hoppade swotor skulle fängsla mig men icket :\

Medlem

Lattjo att lira Jugge utan att behöva ha en BMW.

Medlem

Tokroligt spel! lvl 24 Jedi Sage, Healer and going strong

Dom har tagit massa godis och förbättrat dem på små sätt
samt att det måste vara det mest kompletta och bästa releasen på år och dar av ett mmo

Medlem
Skrivet av sgtbastard:

Min andra karaktär buggade precis ut just nu, jag kan faktiskt INTE rekommendera någon att köpa detta spelet just nu. Vänta tills de mest allvarliga buggar är lösta. Som den jag har råkat ut för.

Du har nog otur du, de jag spelar med (7 pers runt lvl 28 ) har inte råkat ut för någon spelförstörande bugg alls, någon enstaka disconnect får man väl räkna med dock. Men visst finns det säkert massa buggar som vi inte stött på, men det verkar som att de inte drabbar så jättemånga iaf.

Tycker spelet fungerar förvånansvärt bra för att nyss vara släppt. Enda problemet jag ser är att folk är så idiotiska att välja de servrar som redan är väldigt hårt belastade och därmed skapar längre kö'er.

Medlem

Kommer du spela Star Wars: The Old Republic?
Tveklöst
Kanske
Nix
Jag bestämmer mig efter FZ:s recension

Öhh.. finns det inget "Ja" eller "Ja, jag spelar redan"?

Inaktiv

recension: grafiken är endast marginellt bättre än runescape, enough said.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Tokroligt spel! lvl 24 Jedi Sage, Healer and going strong

Dom har tagit massa godis och förbättrat dem på små sätt
samt att det måste vara det mest kompletta och bästa releasen på år och dar av ett mmo

haha vilket skämt. jag hade förbokat spelet i förhoppning att lira nån vecka innan helvetet bröt loss. sedan den 10 dec har jag försökt installera clienten säker 2-4 gånger per kväll utan att lyckas och varje gång jag skickat tickets till bioware har de bara svarat, "skicka loggarna" eller "försök med en fullständing ominstallation" igen..nu har jag tröttnat och sagt upp kontot. kommer aldrig ta i detta spelet mer. jag förstår inte hur man kan släppa ett spel som inte äns går att installera. bör tilläggas att jag aldrig haft problem med några andra spel, plus att all hårdvara är max 6-12 månader gammal..


signatur

//nebud

Redaktör
Skrivet av Zane86:

Kommer du spela Star Wars: The Old Republic?
Tveklöst
Kanske
Nix
Jag bestämmer mig efter FZ:s recension

Öhh.. finns det inget "Ja" eller "Ja, jag spelar redan"?

Testa "Tveklöst".


signatur
Medlem

jobbigt att FZ haft en negativ klang hela tiden när de talat om SWTOR... hoppas de förstår innebörden av att spelet säljer fruktansvärt bra och att spelares omdöme hittils har varit extremt positiva
jag hoppas innerligt att folk inte blir för påverkade av FZs recension, om den nu (som vanligt) vägrar att se spelets innehåll ur en 14-17 årings perspektiv och endast sätter en nördig stämpel som baseras endast på jämföringar med "andra bra spel".

Medlem

Vore trevligt om man fick starta spelet när man betalat 500kr för det. "No active subscription" står det, men vad jag vet så ska man få med 30 dagars speltid!


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Skrivet av Nicke9494:

Vore trevligt om man fick starta spelet när man betalat 500kr för det. "No active subscription" står det, men vad jag vet så ska man få med 30 dagars speltid!

tyvärr så måste du skriva in en subscription
detta innebär att när dina 30 gratis dagar går ut så kommer du automatiskt att betala för en månad till, du kan emellertid avbryta denna innan pengarna dras tror jag

Medlem
Skrivet av riktigninja:

recension: grafiken är endast marginellt bättre än runescape, enough said.

Grattis, du har vunnit pris för mest efterblivna kommentar denna månad! Här har du en kaka.

Medlem

jag har en imperial agent sniper i lvl 35 och en polare bounty hunter i lvl 50 och ingen av oss har stött på en ospelbar bugg elr något sådant, någon småbugg kanske men de får man räkna med. Gillar spelet och kmr fortsätta spela de!

De ända negativa jag vet är i pvp battlegrounds. Range dps är väldigt underlägsna och i vissa fall så blir de ett otroligt lagg i när det är många på samma ställe

Medlem
Skrivet av abalone:
Skrivet av Nicke9494:

Vore trevligt om man fick starta spelet när man betalat 500kr för det. "No active subscription" står det, men vad jag vet så ska man få med 30 dagars speltid!

tyvärr så måste du skriva in en subscription
detta innebär att när dina 30 gratis dagar går ut så kommer du automatiskt att betala för en månad till, du kan emellertid avbryta denna innan pengarna dras tror jag

Klart att man inte behöver! Man kan också välja att köpa "gamecards" i butik och skriva in på deras hemsida.

EDIT: Btw, skulle någon kunna skriva ett par rader i denna tråden åt mig? http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=54919&page=47 Eftersom att jag inte kommer åt forumen heller på grund av detta problem. Mitt acc: NickeNicke


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av abalone:
Skrivet av Nicke9494:

Vore trevligt om man fick starta spelet när man betalat 500kr för det. "No active subscription" står det, men vad jag vet så ska man få med 30 dagars speltid!

tyvärr så måste du skriva in en subscription
detta innebär att när dina 30 gratis dagar går ut så kommer du automatiskt att betala för en månad till, du kan emellertid avbryta denna innan pengarna dras tror jag

Klart att man inte behöver! Man kan också välja att köpa "gamecards" i butik och skriva in på deras hemsida.

mm men då måste man betala direkt

Redaktör
Skrivet av abalone:

jobbigt att FZ haft en negativ klang hela tiden när de talat om SWTOR... hoppas de förstår innebörden av att spelet säljer fruktansvärt bra och att spelares omdöme hittils har varit extremt positiva
jag hoppas innerligt att folk inte blir för påverkade av FZs recension, om den nu (som vanligt) vägrar att se spelets innehåll ur en 14-17 årings perspektiv och endast sätter en nördig stämpel som baseras endast på jämföringar med "andra bra spel".

Jag håller verkligen inte med dig om att vi har "en negativ klang hela tiden". Vi har både positiva och negativa vinklar, både på nyheter och previews. Och av de fem förhandstittar vi skrivit är en negativ. Vi ska inte stämma in i hyllningskörer, vårt jobb är att berätta vad vi tycker och tror, oavsett om det är positivt eller negativt.


signatur
123
Skriv svar