Steam-spel regionsbundna?

Medlem
Steam-spel regionsbundna?

Har en enkel fråga;

Kommer vara i Amerika 22 December till 4 Januari. Kommer jag då kunna handla på steams julrea, eller är de spelen då regionslåsta till Amerika?

Vill ju inte missa rean, men vill ju heller inte komma hem med spel som inte funkar..

Någon som vet hur det ligger till? Läste någonstans att spel bara är bundna till din användare, men inte till region/land, vilket väl vore det bästa.

Det är endast digitala köp jag pratar om.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Har en enkel fråga;

Kommer vara i Amerika 22 December till 4 Januari. Kommer jag då kunna handla på steams julrea, eller är de spelen då regionslåsta till Amerika?

Vill ju inte missa rean, men vill ju heller inte komma hem med spel som inte funkar..

Någon som vet hur det ligger till? Läste någonstans att spel bara är bundna till din användare, men inte till region/land, vilket väl vore det bästa.

Det är endast digitala köp jag pratar om.

jag är inte 100 men det borde gå att spela senare. Så vitt jag vet är det endast
Ryss-koder och övrigt från öst som är regionslåst, det övriga brukar vara ROW typ och fungerar överallt (med undndtag för censurerade versioner )

Medlem

Hm okej. Låter ju bra isånafall. Hoppas någon kan bekräfta det 100%!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Om det inte går aktivera i Sverige aktiverar du spelen över vpn. Här kan du prova en dag gratis och de har USA:
http://incloak.com/vpn/

Ladda ner gratisprogrammet OpenVpn och i programmets mapp i mappen program finns en mapp som heter config. Där packar du upp/skriver över zipfilen du får. Högerkicka sedan på ikonen på skrivbordet, kör som administratör och välj USA i aktivitets-fältet. Skulle dock inte rekommendera att du kör bankärenden när du har vpn igång.

Observera att det bara är aktiveringen som kräver vpn. Ladda ner spelen kan man göra utan vpn. Och då förstår du kanske att du kan aktivera dina spel i USA på exempel ett Internetkafé, inloggad på ditt steamkonto så slipper du söla med vpn.


signatur

Det var detta...

Medlem

Aktivera? Vi pratar köp via steam här. De är ju tämligen... Direktaktiverade.

Så om jag köper spelet i staterna, på steams egna tjänst.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Aktivera? Vi pratar köp via steam här. De är ju tämligen... Direktaktiverade.

Så om jag köper spelet i staterna, på steams egna tjänst.

Mitt tips är att ta en titt på deras hemsida. Alt: skicka iväg ett mail till valve. (dem brukar svara inom 48 timmar)


signatur

Rwa?

Medlem

Just det. När man lägger i en skiva och skriver i koden eller skriver in en endast köptkod i Steamklienten aktiveras först spelet av sig själv och sedan laddas det ner. Så man kan aktivera spelet, avbryta nerladdningen och fortsätta hemma. Eller menar du att spelet köps inne i Steamklienten? Då ska man väll ha ett USA registrerat kreditkort? Inte heller Paypal fungerar då de vill ha bilagor på bevis att du bor där du skriver att du bor (ibland duger endast ett körkort från landet du påstår att du bor i).

Men som raefzm88 skrev tror jag de spelen man köper i USA är World Wide.


signatur

Det var detta...

Medlem

Hm okej. Tack för svaren.

Tror dock att jag väljer att betro någon polare att assistera med sånt hemifrån sverige. Ska maila Valve iaf!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av r3lev4nt:

Aktivera? Vi pratar köp via steam här. De är ju tämligen... Direktaktiverade.

Så om jag köper spelet i staterna, på steams egna tjänst.

Mitt tips är att ta en titt på deras hemsida. Alt: skicka iväg ett mail till valve. (dem brukar svara inom 48 timmar)

hahha more like 48 weeks

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av r3lev4nt:

Aktivera? Vi pratar köp via steam här. De är ju tämligen... Direktaktiverade.

Så om jag köper spelet i staterna, på steams egna tjänst.

Mitt tips är att ta en titt på deras hemsida. Alt: skicka iväg ett mail till valve. (dem brukar svara inom 48 timmar)

hahha more like 48 weeks

hmm i så fall har jag väll haft mer tur en dig ? sist jag slängde iväg ett mejl tror jag inte ens det tog ett dygn


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av r3lev4nt:

Aktivera? Vi pratar köp via steam här. De är ju tämligen... Direktaktiverade.

Så om jag köper spelet i staterna, på steams egna tjänst.

Mitt tips är att ta en titt på deras hemsida. Alt: skicka iväg ett mail till valve. (dem brukar svara inom 48 timmar)

hahha more like 48 weeks

hmm i så fall har jag väll haft mer tur en dig ? sist jag slängde iväg ett mejl tror jag inte ens det tog ett dygn

hehe nää jag har faktiskt haft rätt bra respons, men för övrigt verkar folk ha problem :/

1
Skriv svar