Betala på steam via internetbank?

Medlem
Betala på steam via internetbank?

Hejsan, är extremt sugen på en hel del spel på Steamrean som går nu, men har tyvärr inget bankkort som går att betala med (inget VISA osv). Därför undrar jag om man kan betala direkt via sin internetbank på något sätt?

Tacksam för svar

//Jozo

Medlem

Du kan skaffa något som kallas för E-kort. Har du Swedbank loggar du in, och går sedan till beställ tjänster, där kan du koppla ditt nummer till ett E-kort. Alla banker har ett liknande system.

Med E-kortet skapar du ett tillfälligt "kort" som fungerar precis som ett äkta MasterCard eller Visa, och som du kan handla på nätet med. Du ställer själv in köpgränsen (Mängden pengar som ska kunna dras från ditt konto via E-kortet) och hur länge kortet ska vara giltigt.

OBS! Pengarna flyttas inte till e-kortet, utan det agerar endast proxy.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Klockrent formulerat av r3lev4nt, precis så gör du.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Aha, tack för hjälpen. Tyvärr så har jag Handelsbanken, men det kanske finns E-kort där också? Det gäller bara att hitta det i så fall

Medlem

Det ska finnas liknande funktioner ja, bara att leta/googla lite.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Du kan skaffa något som kallas för E-kort. Har du Swedbank loggar du in, och går sedan till beställ tjänster, där kan du koppla ditt nummer till ett E-kort. Alla banker har ett liknande system.

Med E-kortet skapar du ett tillfälligt "kort" som fungerar precis som ett äkta MasterCard eller Visa, och som du kan handla på nätet med. Du ställer själv in köpgränsen (Mängden pengar som ska kunna dras från ditt konto via E-kortet) och hur länge kortet ska vara giltigt.

OBS! Pengarna flyttas inte till e-kortet, utan det agerar endast proxy.

ih huuuuuu ktnp AHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ursäkta mitt raseriutbrott men jag får fan damp. så ånga ggr jag sätt Oblivin på steam för 50/80spänn, och Magicka som kostade 80kr ink alla DLCs... Fan att jag inte visste detta tidigare och nu idag köpte jag dessutom julklappar för alla pengar jag hade på kortet :'(
Fan alltså....

Aja vilket fall som helst tack så hemskt mycket för denna info. Med lite tur har jag nya pengar på kortet innan rean är över.


signatur

Rwa?

Medlem

Nu har jag banne mig letat runt på hela handelsbankens sida, men jag är tydligen blind! Är det någon vänlig själ som också har handelsbanken och som vet var man kan skaffa E-kort?

Medlem

Hm läste lite nu och hittar fasen inte tjänsten. Är helt säker på att de ska erbjuda det. Om du inte hittar kan du ju kontakta banken och prata med de så ska det säkert lösa sig.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag såg häromdagen på pressbyrån att man kan köpa "mastercard" (likadant som en itunes giftcard eller spotifykort) som man kan använda överallt där dom tar det, online också antar jag.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Sedär! Det låter ju riktigt fett faktiskt. Kanske är något för er som har problem med Steam? Lite jobbigt att behöva kuta dit hela tiden när ni ska handla på steam dock...

Funkar inte PayPal och liknande för er förresten?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Precis, ni kan ju alltid starta upp ett Paypalkonto annars. Men jag var nästan säkert på att Handelsbanken erbjöd en liknande tjänst. Skumt!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Har du nära till pressbyrån eller liknande kan du köpa ett http://www.paysafecard.com/se/se-paysafecard/

Köpte själv ett idag just för julrean på steam.

Haken är att det bara finns vissa belopp


signatur

[size="12"]Om ni inte slutar klottra på väggarna tar vi bort dom![/size]

Medlem
Skrivet av Bageloo:

Har du nära till pressbyrån eller liknande kan du köpa ett http://www.paysafecard.com/se/se-paysafecard/

Köpte själv ett idag just för julrean på steam.

Haken är att det bara finns vissa belopp

Jo håller med, kan rekommendera Paysafecard. Börjat använda det på Steam efter att de blev hackade. Antagligen ett onödigt steg men å andra sidan är det ju rätt smidigt att köpa ett Paysafecard när man ändå står vid bensinmacken.

Själva betalningen på Steam fungerar hur bra som helst och man kan kombinera flera Paysafecards så man behöver inte få småsummor över eller så.

Medlem

Sedär ja, jag får ta och kila ner till den lokala pressbyrån och införskaffa mig ett sådant kort.

Tack för hjälpen allihopa

1
Skriv svar