Medlem
Klagomål

Okej,

Jag köpte BF3 dagen det kom ut, installerade det, och spelade det utan några problem.

Nu när B2K kom så avinstallerade jag spelet, och installerade om det på en annan hårddisk pga av det tog för mycket plats.

Sätter mig och spelar som vanligt, efter 10 min gametime så fryser sig hela datorn, kommer inte till skrivbordet, aktivitetshandlaren eller något annat, omstart krävs.

Börjar googla, hittar tips lösningar som jag prövar, inget funkar.

EA' s chat support som jag tagit kontakt med flertal gånger ger mig också tips, som tillslut gör så att jag inte ens kan starta spelet.

Jag är sjukt glad över att jag betalade 500 spänn för ett spel(som jag tycker är helt awesome) men Origin är ju helt jävla värdelöst.

Efter timmar av problemlösning, väntades på att snacka med support, googlande och tålamod är jag helt ärligt talat ledsen på att ett så bra spel kom med EA.

Hur fan kan man släppa sån skit?

Så satans oprofessionellt.

Medlem

Tyvärr är det inte bara problem med bara detta spel. Tex Skyrim.. Många har jätte problem med lagg, FC, osv.. Och jag kan dra upp 100 spel till minst som har mycket problem...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Köper man ett spel på release så vill man ha buggar, tyvärr, men det är priset man får betala...
Är man "smart" så väntar man någon månad till efter release, får spelet för halva priset och slipper de flesta buggarna (vänta på GOTY om det är från Bethesda)

Medlem

Något som orsakade mycket krashar för mig var att ha grafik-inställningar såsom AA och liknande kantutjämnings-mojs forcat i Catalyst Control Center. Kolla så att du inte har något sånt tvingat i grafikkortets egna panel.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

gjorde du en korrekt ominstallation eller flyttade du bara mapparna?

kan vara fel på den andra hdd'n?

Skulle dock inte förvåna mig om felet ligger hos ea

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Köper man ett spel på release så vill man ha buggar, tyvärr, men det är priset man får betala...
Är man "smart" så väntar man någon månad till efter release, får spelet för halva priset och slipper de flesta buggarna (vänta på GOTY om det är från Bethesda)

Det du säger stämmer ju inte alls! Du går o köper en ny bil. Du kan inte använda den för motorn är trasig. Du måste vänta ca 2-3 månader för det ska komma ut ett nytt ship till den som fixar felet i motorn.

Asså, släpper man ett spel så ska det vara klart o färdigt. Lite SMÅ buggar, jo men visst. Inget problem. Men vissa spel har så stora att det inte ens går att spela.. Man börjar ju ibland undra om folk beta testar spelen....


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Mitt BF3 har fungerat bra fram tills senaste patchen släpptes men nu laggar det mer, inte ens på low settings så försvinner problemet. Har avinstallerat Origin, BF, grafikdrivisar men ingen skillnad.
Så nu har jag inte spelat på nån vecka tack vare detta.
Förstår inte hur dom lyckas patcha så att spelet blir sämre för vissa, många som har samma problem om man läser på battelog forumen.

Kissansikten!

Medlem

Om det laggar är ju inte lösningen att sänka inställningarna..

Lagg != låg fps.

Jämförelsen mellan bilar och spel fungerar inte heller, då en bil är en bil. Den körs på samma bränsle, på samma sätt. (Mekaniskt) Ett spel kan spelas på miljontals kombinationer av hård- och mjukvara. Då är potentialen för buggar och fel enorm.

I dare you att hitta ett spel som har fungerat flawless för alla från första början, och då menar jag inte typ minröj.. Hitta ett spel som är större, mer invecklat, som har fungerat felfritt för alla vid release, så har du bevisat din poäng.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Om det laggar är ju inte lösningen att sänka inställningarna..

Lagg != låg fps.

Jämförelsen mellan bilar och spel fungerar inte heller, då en bil är en bil. Den körs på samma bränsle, på samma sätt. (Mekaniskt) Ett spel kan spelas på miljontals kombinationer av hård- och mjukvara. Då är potentialen för buggar och fel enorm.

I dare you att hitta ett spel som har fungerat flawless för alla från första början, och då menar jag inte typ minröj.. Hitta ett spel som är större, mer invecklat, som har fungerat felfritt för alla vid release, så har du bevisat din poäng.

Om du läser vad jag skrev en gång till kanske.Visst att det är småbuggar. Men ett spel ska vara spelbart! Mer och mer spel är inte ens spelbart när det släpps! Tex skyrim. Folk som sitter på 360 och ps3 hade tydligen mycket problem med spelet.. Sen har du pc. många kan inte spela det för att det kraschar var 3 min.. man lägger ju inte ner 500-700 kr för ett spel som inte funkar!

Tex blizzard brukar va rätt snälla! Funkar inte servern och du inte kan spela så får du extra dagar på game time'en


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Tur då att Skyrim endast kostar 300.

Däremot så ligger mycket sådana problem i obskyra/felaktiga konfigurationer osv. T.ex folk som klagar på att BF3 laggar, sen visar det sig att de sitter på mobilt bredband.. Nu säger jag inte att alla har de problemen, men vad det verkar som så har en kraftig majoritet problem pga att deras drivrutiner inte är kompatibla osv.

Självklart har spelproducenten ett ansvar gentemot marknaden, men det är inte enbart deras fel. Att t.ex ett spel börjar bugga fruktansvärt grafiskt, kan ju lika gärna vara drivrutin-skaparens fel.

Jag försöker inte försvara spelproducenternas lathet, som det ofta tyvärr handlar om, utan försöker snarare uppmuntra folk att inte skylla allt skit som händer på de som gjort spelet. Mängder av externa och/eller tredjeparts-aspekter spelar in mycket.

T.ex, jag kör inte med vanliga startmenyn, utan med programmet Stardock/Objectdock istället, och det har lett till att jag inte kan stänga av BF3 på normalt sätt. Varje gång jag gör det så krashar både BF3.exe och Objectdock.exe. Bevisat så ligger problemet hos Objectdock, och inte hos BF3. Så det kan bli en del helfestliga kombinationer ibland.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Tur då att Skyrim endast kostar 300.

Däremot så ligger mycket sådana problem i obskyra/felaktiga konfigurationer osv. T.ex folk som klagar på att BF3 laggar, sen visar det sig att de sitter på mobilt bredband.. Nu säger jag inte att alla har de problemen, men vad det verkar som så har en kraftig majoritet problem pga att deras drivrutiner inte är kompatibla osv.

Självklart har spelproducenten ett ansvar gentemot marknaden, men det är inte enbart deras fel. Att t.ex ett spel börjar bugga fruktansvärt grafiskt, kan ju lika gärna vara drivrutin-skaparens fel.

Jag försöker inte försvara spelproducenternas lathet, som det ofta tyvärr handlar om, utan försöker snarare uppmuntra folk att inte skylla allt skit som händer på de som gjort spelet. Mängder av externa och/eller tredjeparts-aspekter spelar in mycket.

T.ex, jag kör inte med vanliga startmenyn, utan med programmet Stardock/Objectdock istället, och det har lett till att jag inte kan stänga av BF3 på normalt sätt. Varje gång jag gör det så krashar både BF3.exe och Objectdock.exe. Bevisat så ligger problemet hos Objectdock, och inte hos BF3. Så det kan bli en del helfestliga kombinationer ibland.

Ja men självklart! Många problem kan bero på mjukvara problem med datorn. MEN, vi kan ändå säga att folk som gör spel har blivit latare. Många problem kan tex uppstå när du portar ett spel från Xbox och ps3 till dator. nästan 80% av alla pc spel idag är ju portade. (jag uppskattade 80% själv)


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Absolut, vilket jag (Personlig åsikt/tanke dock), drar direkt till att det laddas ned så pass mycket att man inte kan finansiera PC-exklusivitet. Tyvärr funkar ju världen lite så.. Folk gör likadant varje gång, men förväntar sig att det ska sluta annorlunda (bättre) de senare gångerna.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

gjorde du en korrekt ominstallation eller flyttade du bara mapparna?

kan vara fel på den andra hdd'n?

Skulle dock inte förvåna mig om felet ligger hos ea

Jag gjorde en korrekt ominstallation. Vet ärligt talat inte vad det skulle vara för fel på min hårddisk, allt annat funkar

Ska ialfall formatera datorn snart så får vi se vad som händer.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Absolut, vilket jag (Personlig åsikt/tanke dock), drar direkt till att det laddas ned så pass mycket att man inte kan finansiera PC-exklusivitet. Tyvärr funkar ju världen lite så.. Folk gör likadant varje gång, men förväntar sig att det ska sluta annorlunda (bättre) de senare gångerna.

Men det börjar bli j*vligt många som laddar hem på xbox 360 och ps3! (ps3 kan du inte spela dom nyaste spelen men iaf dom från förre året och tillbaka)

Folk är bekväma nu för tiden! Det ska vara lätt och snabbt att "ladda hem" ett spel lagligt.. Men nu är det ju inte så på alla spel! Jag laddar hem spel. Båda lagligt och inte lagligt. Brukar vänta några veckor sen går spelet när mer änm 30%.

Måste finnas en lösning så att folk kan köpa spel lätt och för ett bra pris. Många ungdomar lever på 1050kr i månaden. Har du lust att gå att köpa ett spel som kostar 500 kr (pc) eller ett för 600-700 kr (ps3) om du bara hade 1050kr att leva för? Sänker du ett spel till 300kr så får dom kanske dubbla antal spel sålda. Dom bör testa det!

Det går tyvärr inte att stoppa fildelare OM dom inte fixar ett jävligt bra drm skydd som ingen kan ta sig förbi!

och ja, det är lite stavfel varstans


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Absolut, vilket jag (Personlig åsikt/tanke dock), drar direkt till att det laddas ned så pass mycket att man inte kan finansiera PC-exklusivitet. Tyvärr funkar ju världen lite så.. Folk gör likadant varje gång, men förväntar sig att det ska sluta annorlunda (bättre) de senare gångerna.

Det är det som tillverkarna skyller på men jag tror inte att det är den riktiga årsaken.
Att göra spel till konsoller är lättare och därmed billigare, all hårdvara är ju ens.
Att försäljningen sen är mångdubbel gör att dom tjäner sjukt mycket mera på att göra konsollspel.
Där är årsaken att dom gör till konsoll primärt.

Att sen tro att alla som laddar ner skulle ha köpt spelet lagligt om det inte fanns pirater är naivt. Likaså att tro att alla skulle köpt lagligt om spelen vore billigare.

1
Skriv svar