Batterikampen – PS Vita vs. 3DS

Robot
Batterikampen – PS Vita vs. 3DS

Varken Japanfärska PS Vita eller 3DS har lovprisats för batterilivslängden. Men vem av dem vinner en direkt duell?

#uncharted-golden-abyss, #monster-hunter-portable-3rd


Medlem
Batterikampen – PS Vita vs. 3DS

min psp har aldrig kunnat hålla sig så länge :S

Medlem

pody# Han har antagligen bytt batteri i den.

Medlem

Usel batteritid för båda enheterna, inte direkt bärbara imo
Sen måste man väl påpeka att 3DS borde klarat sig längre om 3D inte varit påslaget ^^

Medlem

3ds har en urusel standbytid också. Fullladdat batteri i söndags morse. Spelade Ocarina of Time i 30 min (utan 3d) och stängde sen locket. I går när jag kom hem från jobbet så blinkade enheten ilsket rött över att batteritiden nästan var död. Kom igen, mitt i Shadow Temple också så bara vara glad och ladda så man slipper spela om den.

Medlem

Och nytt batteri också är ju stor skillnad mot efter 100 uppladdningar, och inte från helt tomt - med minneseffekt.
För att vara säker så låter man den förmodligen stå på laddning jämt när man är hemma.

Fantastiskt att de lyckas sälja detta för nästan 3000 plus spel. Obegripligt....

Medlem

Vad fan snackar foolk om? Har ni någonsin testat att köra det mest grafiskt avancerade spelet ni kan på era mobiler? I jämförelse med vad har dessa enheterna dåligt batteri? ._____.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Det där är väl en av dom uppgraderade PSP modellerna. Min first edition PSP ser inte ut så all(knapparna är annorlunda).

Medlem
Medlem

Hoppas man kan stänga av casual köret med viftduk och hoppsoppa.


signatur

hur tjattar man

Inaktiv

3000 kronor och spel som kostar fullpris.. vem fan köper sånt här skit?

Medlem
Skrivet av Proximately:

Vad fan snackar foolk om? Har ni någonsin testat att köra det mest grafiskt avancerade spelet ni kan på era mobiler? I jämförelse med vad har dessa enheterna dåligt batteri? ._____.

De mest grafiskt avancerade spelen på mobilerna är lätt i klass med spelen till PSP/3DS, många ligger långt under. Dock ska man komma ihåg att en mobil klarar så mycket mer än en bärbar spelkonsol, en enhet vars styrska ska vara just "bärbar" aka lätt och bra batteritid.
För 3000 spänn får man ju fasen en bärbar dator med bättre batteritid som klarar ännu snyggare spel ^^

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Proximately:

Vad fan snackar foolk om? Har ni någonsin testat att köra det mest grafiskt avancerade spelet ni kan på era mobiler? I jämförelse med vad har dessa enheterna dåligt batteri? ._____.

De mest grafiskt avancerade spelen på mobilerna är lätt i klass med spelen till PSP/3DS, många ligger långt under. Dock ska man komma ihåg att en mobil klarar så mycket mer än en bärbar spelkonsol, en enhet vars styrska ska vara just "bärbar" aka lätt och bra batteritid.
För 3000 spänn får man ju fasen en bärbar dator med bättre batteritid som klarar ännu snyggare spel ^^

full träff!

Medlem

Här har ni era kräsna korvar god jul på er! Sony has announced a new external battery for the PlayStation Vita that supposedly adds an additional 6-10 hours of life to the handheld console. The battery's capacity will be 5000mAh which is more than double the Vita's internal battery of 2200mAh. Therefore, with both batteries you'll be able to get a whopping 9-15 hours of playtime out of your Vita with this accessory.

The external battery weighs 145g (about 5 ounces), its dimensions are 70x67x22mm and it will be released in Spring 2012. The price for the battery is still undecided, but, as it's a Sony product I'd bet anywhere between $50-70 is a safe bet.

Would you be willing to throw down an extra $50 bucks or so to get additional play time from your Vita, or are you going to stick with the standard internal battery that the console will come with?

1
Skriv svar